מה שלא רואים מכאן, כן שומעים משם.

מה שלא רואים מכאן, כן שומעים משם.

בומים אימתניים המגיעים ממערכת הגברה עוצמתית, שמרעידים את הבית ומטריפים את המוח, בשעות לא שעות, שוב ושוב ושוב. תושבי שיכון ותיקים ברמת גן נאלצים לסבול את הרעש המגיע מההופעות והאירועים בפארק הירקון פעם אחר פעם כבר במשך שנים, אך הקיץ הזה היה הקש ששבר את גב הגמל. ואת עור התוף שלו.

התושבים טוענים כי עיריית ת"א והנהלת הפארק הפרו הסכם איתם שקבע את מינון ההופעות, אורכן וזמן ההפוגה ביניהן. "לא יכולים לשאת את זה יותר".

המאבק בעיריית תל אביב ובגני יהושע מצד תושבי שיכון ותיקים הוא די וותיק, גם אם הוא מתרחש מתחת לרדאר התקשורתי, והחל כבר בעשור הקודם.

בשנת 2009 הגיעו התושבים מצד אחד ועיריית תל אביב וגני יהושע מצד שני להסדר פשרה, שקיבל תוקף החלטת בית משפט השלום בתל אביב.
הוחלט "להגיע לכלל הסכם אשר יסדיר את הפעילות המתקיימת בפארק, כך שלדיירים תהיה האפשרות ליהנות מרכושם ללא מפריע".
בהסדר סוכם בין הצדדים כי "כל האירועים שיתקיימו בפארק הירקון יסתיימו לפני השעה 23:00; הוסכם כי סך כל האירועים "לא יעלה על 12 לשנה, ובתנאי נוסף שבין אירוע ואירוע תהיה הפוגה בת 17 ימים"; למעט מקרים חריגים שבהם ההפוגה בין האירועים תהיה 10 ימים. עוד סוכם כי הבאלאנס (כיוון מערכת ההגברה) לאירועים יוגבל לשעות 17:00 ל-21:30, ולא יגרמו למטרד רעש בעוצמה העולה על מה שנקבע בחוק; סוכם כי מחלקת הפיקוח של העירייה תאכוף את הוראות ההסכם ונקבע מנגנון ליישוב הסכסוכים

לטענת התושבים, כבר הופרו חלקים מן ההסכם – השנה (2017) היו יותר מ12 הופעות וכבר הפרו פעמיים את ההסכם לרווח בין הופעה להופעה – חלפו 4 ימים מהופעה של פט שופ בויז למופע של רוד סטיוארט, ויחלפו 4 ימים בין ההופעה של גאנז אנד רוזס למופע של רדיוהד.
טעות נפוצה היא לחשוב שמי שגר בקרבת גבעת המופעים נהנה מהופעה בחינם מחלון ביתו. "זה ממש לא נשמע כמו הופעה ולא נשמע כמו להאזין לאלבום שאתה אוהב בסלון. אתה סופג בומים", מבהיר תושב שיכון ותיקים, שגר ברחוב רוקח ברמת גן ממש צמוד לפארק. "אתה סוגר את כל החלונות בבית, אבל אתה עדיין מקבל בומים. וזה קורה המון – גם בזמן הבאלאנסים, וגם בזמן ההופעות".

מ'גני יהושע' נמסר בתגובה:
"פסק הדין עליו דיברו התושבים אישר הסכם פשרה עליו חתמו התושבים, הסכימו לו ועל פיו נהגו הצדדים ויושם בפועל משך כל השנים. פסק הדין קובע מכסת אירועים (12 ואישור חריג לשלושה נוספים) והפוגה של 17 ימים בין אירוע לאירוע רק ביחס לאירועים החורגים מההוראות ההסכם, שקובעות שעות שקט בפארק בין 14-17 וקיום האירועים עד לשעה 23:00. בהתאם לכך, האירוע היחידי שחרג ואשר נכנס למגבלות ההסכם הוא אירוע אירוסמית', ואכן היתה הפוגה בינו לבין האירוע הבא אחריו של למעלה מ-17 ימים, כך שהחברה עומדת בהוראות הסכם הפשרה. זאת ועוד, החברה עושה כל מאמץ כדי להקטין ואף למנוע מטרדי רעש מהתושבים, ובכלל זאת ובשל החשיבות שמייחסת החברה לנושא, היא מחייבת את מפיקי האירועים לשכור יועץ אקוסטי, שמלווה את האירוע מרגע הקמתו ועד לפירוקו המוחלט, שמכוון את מערכת ההגברה וקובע את עצמת הדציבלים, ובזמן אמת מודד בעת המופע הן בשטח האירוע והן בבתי התושבים, ואף יותר מהנדרש ממנה בפסק הדין, לרבות הטלת פיצויים מוסכמים על הפרות חוזה בענייני רעש".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf