נחשפה רשימת מבני הפל-קל ברמת גן

נחשפה רשימת מבני הפל-קל ברמת גן

16 שנים אחרי אסון וורסאי ונראה שהלקח לא נלמד. בעקבות שאילתא של חבר מועצת רמת-גן, ליעד אילני, חושפת עיריית רמת-גן מסמך של רשימת מבני הפל-קל בשטחה וביניהם – שבעה מבני מגורים, מרכז ״דימול״ בליבו של איזור הבורסה, מבני תעשייה ומשרדים נוספים.

בחודש מאי לפני 16 שנים קרסו אולמי ורסאי. האסון הטראגי מאז עדיין צרוב בתודעה הישראלית ואכן, מדינת ישראל עשתה מאמץ לנסות ולתקן את הליקויים. ועדת חקירה ממלכתית הוקמה וממציא שיטת הבנייה בפל קל, אלי רון, נשלח לעונש מאסר בעקבות השיטה הרשלנית.

ועדת החקירה שהוקמה אז קבעה באופן מפורש כי בנייה בשיטת הפל-קל היא מסוכנת וכל מבנה פל-קל חייב לעבור חיזוק או לקבל אישורים מיוחדים. למרות זאת, 16 שנים אחרי האסון ו-11 שנים אחרי תוצאות ועדת החקירה, התמונה שעולה עודנה מזעזעת ומסוכנת.

התנועה לחופש המידע חושפת כי ברחבי הארץ עומדים מספר לא מבוטל של מאות בנייני פל-קל כאשר היקף התופעה מתחיל כעת להתגלות. מכיוון שהמידע לא חשוף לציבור החלה התנועה לחופש המידע לייצר מסד נתונים בלתי אמצעי וחשוף לציבור באמצעות בקשות חופש מידע רוחביות שנשלחות באמצעות חברי מועצות ערים בעיריות שונות.

בתגובה לשאילתא שהגיש חבר מועצת העיר רמת-גן, ליעד אילני, חשפה עיריית רמת-גן את רשימת המבנים בעיר, בהם התגלו שבעה מבני מגורים, שני מבני תעשייה, בהם מרכז ״דימול״ בליבו של איזור הבורסה בעיר וכן בניין משרדים אשר אף הוא נבנה בשיטת פל-קל. סך הכל מדובר בעשרה מבנים.

ליעד אילני, חבר מועצת העיר רמת-גן:

"לצערי הרב, ברמת-גן גם על המובן מאליו צריך להתעקש. תשובת ראש העירייה שנמסרה לי על ידי המהנדס מעורפלת עד כדי שלא ניתן להבין האם ברמת-גן יש או אין מבני פלקל החשודים כמסוכנים.
כבר שילמנו מחיר כבד בחיי אדם פעם אחת ואין לי שום כוונה להמתין בחיבוק ידיים לאסון הבא. פניתי לגורמים המוסמכים על מנת לקבל תשובות ברורות ולשמוע על דרכי הפעולה לשמירת בטיחות האזרחים השוהים במבנים אלו".

מצ"ב רשימת המבנים החשודים כמבני פל-קל ברמת-גן:

אבא הלל סילבר 35 – 41

זבוטינסקי 1, הלל סילבר

רח' לנדרס        3 , 5

תובל 7, רח' שלם 3

הבונים 3

הבילויים 15

בן גוריון 32

שלם 23

חילזון 12

בצלאל 15

בן גוריון 20

מרכז רפואי שיבא (תל השומר)

אבא הלל, ביאליק 25   גוש 6182 חלקה/תת חלקה 413

(ישן), זבוטינסקי 55 גוש 6205 חלקה/תת חלקה 721

זבוטינסקי 96 גוש 6125 חלקה 90

רח' האצ"ל  6   גוש 6182    שכ' רמת יצחק, רח' ראש פינה 2

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf