מחאת האפליה במכביה

מחאת האפליה במכביה

הערב (שלישי) צפויה להתקיים בכפר המכביה ברמת גן קבלת הפנים המסורתית לספורטאים במלון המכביה, ובעוד כיומיים (6.7.2017) לפני הזנקת הלפיד וטקס הפתיחה הרשמי של המכביה ה- 20 ויום לפני משחק משחק הקריקט הראשון במכביה ונכון לעכשיו ראשי המכביה, ארגון מכבי העולמי וגם ביהמ"ש החליטו להיצמד לתקנונים בינלאומיים עליהם מסתמכת הנהלת המכביה ולא לאפשר לנעמי איתן בת ה- 15 להתחרות במכביה ה- 20 בנבחרת ישראל בקריקט. נעמי שחקנית קריקט מעולה מבין הטובים בארץ לא תוכל לממש את יכולותיה רק משום שנולדה במגדר הלא נכון. מכיוון שעל פי ההגדרה זוהי נבחרת נערים ונעמי היא נערה ביהמ"ש המחוזי בחר לדחות את העתירה שהגישה ביחד עם ארגון נעמ"ת.
מספר שעות לאחר מתן פסק הדין נפתחה עצומה – "מכבייה בלי נעמי היא לא המכבייה שלי – די לאפלייה!" העצומה הגיעה ליעד של 1000 חתימות תוך פחות מיממה וכעת מטפסת אל עבר ה- 2000 חתימות.

מפאת קוצר הזמן נעמי לא הגישה ערעור על החלטת ביהמ"ש. ראוי לציין כי בתחרויות אחרות כמו אליפות אירופה נשים שיחקו בנבחרות מעורבות, וכך למשל נעמי צפויה לייצג את ישראל באליפות אירופה בקריקט. בדף הפייסבוק של נעמת פורסמה תמונת קבוצת של נעמי ואמה צוטטה: "איך היא עומדת שם ביניהם גאה במדים החדשים ואיזה שברון לב יהיה אם במחי החלטה טכנוקרטית ולא הוגנת יקחו ממנה את המקום הזה שהרוויחה בדם יזע ודמעות מסיבה אחת ויחידה: היא בת!"

תנו לנעמי לשחק!

מערכת רמת גן פור יו מזמינה אתכם לתמוך בנעמי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf