3 מקומות מומלצים לסיור בנווה צדק

3 מקומות מומלצים לסיור בנווה צדק

אחד האזורים היפים והפופולאריים ביותר בתל אביב היא שכונת נווה צדק. השכונה אשר שוכנת בין חוף הים של תל אביב בחלקו הדרומי, לבין מה שמכונה "הסיטי" של תל אביב, קרי שדרות רוטשילד, מושכת אליה אלפי מבקרים מדי סופשבוע, אשר מטיילים בין הסמטאות הצרות, נהנים ממגוון חנויות בגדים ואומנות, מסעדות ובתי קפה וכן אתרים היסטוריים.

שכונת נווה צדק, היא שכונה בעלת משמעות היסטורית רבה, היתה זו השכונה היהודית הראשונה שהוקמה מחוץ לחומות יפו, כבר בסוף המאה ה-19. במהלך השנים הראשונות לקום המדינה, היתה זו שכונה אשר מצד אחד משכה אליה סופרים ומשוררים רבים, ביניהם יוסף חיים ברנר, דוד שמעוני והצייר נחום גוטמן ומצד שני היתה זו שכונה הן בתוכה והן בגבולותיה חיו עולים חדשים, בעיקר מצפון אפריקה וממדינות המזרח התיכון, כך למשל נוצרה שכונת כרם התימנים הסמוכה וכן שכונת שבזי.

השינוי הגדול של נווה צדק

בעקבות תהליך שימור שעברה השכונה בשלושת העשורים האחרונים, היא הפכה להיות שכונה פופולארית מאוד לתיירות פנים וחוץ וניתן לערוך סיור בנווה צדק באופן מודרך. תהליך השימור גם הפך אותה לשכונה יקרה, מבנים רבים שופצו או נבנו מחדש ונמכרו במחירים מאוד גבוהים. בשנות התשעים ובעשור הראשון של שנות האלפיים, נרכשו לא מעט נכנסים על ידי בעלי הון ממדינות שונות, מה שהקפיץ באחת את מחיר הנכסים במקום.

עם זאת, כאמור, השכונה שמרה על אופייה הייחודי. אפשר למצוא בה גם היום לא מעט מבנים ישנים ומרשימים, וכן לא מעט תושבים שחיים בה כבר מספר עשורים ושומרים על צביונה הייחודי וכל מי שרוצה יכול לערוך סיור במקום הקסום הזה ולהתרשם ממנו.

מקומות שמומלץ לבקר בהם בעת סיור בנווה צדק

כאמור, בנווה צדק יש מספר מקומות בהם מומלץ מאוד לבקר, במהלך השבוע וכן בסופי שבוע.

סוזן דלל – מרכז אומנות שנמצא בלב ליבה של השכונה. המרכז כולל את תיאטרון הילדים של אורנה פורת, מרכז ענבל לאומנויות הבמה ועוד שורה של מבני תרבות. המבנה עצמו פתוח לקהל הרחב, הוא כולל גינה מרשימה, וכן יש בו מגוון מסעדות ובתי קפה, כולל גלידריה של נווה צדק שמושכת אליה לקוחות רבים, מהשכונה ובכלל.

בית אהרון שלוש – אהרון שלוש היה יהודי עשרי אשר רכש קרקעות רבות, בין היתר באזור נווה צדק. בית אהרון שלוש הוא למעשה ביתו הראשון שהוקם בשכונה ונמצא ברחוב שנושא את שמו (שלוש 32). הבית כלל בעבר בית כנסת ובית חרושת, לימים הוא עבר לרשות עיריית תל אביב, אשר הפעילה בו בית ספר מעורב לבנים ולבנות. כיום פועל במקום בית כנסת ואפשר לראות שרידים הבית הישן.

קולנוע עדן – בית הקולנוע הראשון שהוקם בישראל הוא כלל למעלה מ-1000 מקומות! בית הקולנוע היה פעל עד שנת 1974, לימים הוא נרכש על ידי בנק לאומי במטרה לשמר ולהנציח את המקום.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf