נלחמים על הגדר בבליך

נלחמים על הגדר בבליך

כשלוש מאות תושבי רמת חן והסביבה הגיעו למגרש הספורט של תיכון בליך בבוקר יום השבת האחרון להפגנה אשר תואמה מראש עם המשטרה. במקום הונפו שלטים הקוראים להסרת הגדר המקיפה את המגרש. על מה ולמה יוצאים תושבים באחת השכונות המזוהות יותר עם סיעתו של ראש העיר להפגין בשבת?

לטענת התושבים במשך עשרות שנים מגרש הספורט היה פתוח לרווחת הציבור כמוגדר בחוק מעצם היותו שטח ציבורי פתוח. לאחר הבחירות הופיעה לפתע גדר אשר מקיפה את המגרש. התושבים החלו לתהות על שום מה ולמה גודר המגרש אולם נותרו ללא מענה.  כשנה לאחר הופעת הגדר הוסכם לפתוח את השערים המקיפים את המגרש באמצע השבוע ולהאיר את המגרש עד השעה 21:00 רק פעמיים בשבוע. מי מאיתנו שמתגורר בסמוך לבית ספר או למגרש ספורט יודע כי ברחבי העיר הכניסה אל מגרשי הספורט פתוחה לרווחת הציבור והמגרשים מוארים.

בעקבות ההסכם הגישו 15 תושבים ובעלי נכסים מרחוב גבעתי הסמוך עתירה כנגד ההסכם ובה הם דורשים כי המגרש – שהינו היחיד באיזור ינעל בכל ימות השבוע בתום שעות הפעילות של בית הספר. לטענתם כך התחייבה בעבר נציגות ועד השכונה והעירייה כיבדה את ההתחייבות . לשאלה היכן אמורים לשחק אחה"צ ובימי החופש ילדי השכונה לא ניתן מענה. הבקשות המופיעות בעתירה הן סגירת בית הספר בליך ובכלל זה מגרש הספורט בכל יום בתום הפעילות, וכן סגירת המגרש בו מתבצעת פעילות שבט הצופים. העירייה והעותרים החלו בהליך גישור שלא הוביל לתוצאות, תושבי השכונה אינם צד לעתירה או לגישור אשר התנהל כאשר העתירה בעינה עומדת.

התושבים אשר חוששים כי בסופו של ההליך שעות השימוש במגרש יצומצו ואף יבוטלו, החליטו לצאת ולהשמיע את קולם בהפגנה מתואמת מראש ומסודרת בה הונפו שלטים הקוראים להסיר את הגדר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf