שביתה? כן בבית ספרנו !!!

שביתה? כן בבית ספרנו !!!

עריפת ראשים או החלפת מנהל לגיטימית זו השאלה עמה מתומדדים הורי ותלמידי אהל שם בימים אלה במקום בהכנות למסיבות הסיום, בחינות המתכונת והבגרויות במוצאי שבת ועד ההורים של בית ספר התיכון אהל שם הוציא הודעה כי החל מיום ראשון בבוקר ועד להודעה חדשה לימודי בית הספר יושבתו למעט מתכונות ובגרויות. זוהי אבן דרך נוספת בטלטלה שעובר המוסד החינוכי המפואר של העיר רמת גן.  עמודי הפייסבוק המקומיים וקבוצות הוואטסאפ רותחים וגועשים מזה מספר שבועות. הבלאגן נולד סביב ניסיון להדחת מנהלת בית הספר, זימונה לשימוע וחוסר תקשורת בין אגף החינוך להורים בקשר למהלך.

נציגי ההורים מציינים כי לא רצו לפעול באופן הזה אך לאחר שלא זכו להתייחסות פטרוני העיר לבקשתם לפגישה דחופה עם הנהלת העיר והנהלת אגף החינוך החליטו, בצר להם, כי אין ברירה ולטובת ילדיהם יש לנקוט בצעד קיצוני ולהשבית את הלימודים בבית הספר רווי התככים. לפיכך ילדי תיכון אהל שם כרגע בבית, חודש לפני פתיחת החופש הגדול והם יגיעו אך ורק לבחינות מתכונת ובגרות. הרקע לסיפור החל בשנה שעברה עת מונתה לבית הספר התיכון היוקרתי מהללת בית ספר חדשה –  הגב' איריס דורון שהינה אשת חינוך מוערכת. דורון, אשר החליפה לפני כשנה את מנהל בית ספר שמואל קינן, מונתה לאחר  תהליך של מיונים ומכרז. לכף הזכות עומדות לה שמונה שנות ניהול בית הספר התיכון הממלכתי "רמז" בבני ברק שעמד בפני סגירה ותחת ניהולה הפך למוסד חינוכי משגשג, מספר הזכאים לבגרות קפץ מ- 40% ל- 85% וכך גם מספר המתגייסים לצה"ל. לכף החובה עומדות שמועות כאלו ואחרות על נושאים שאין להם קשר לתחום החינוך ויפה להם צנעת הפרט.

מיום כניסתה אל בית הספר לא ידעה הגב' דורון יום אחד של חסד. לצד ירושה קשה של חדר מורים מפולג ומסוכסך, נאלצה לבנות שדרת ניהול חדשה בעקבות פרישת סגנית אחת לגמלאות ומינוי סגנית נוספת למנהלת בית ספר, כך נותרה עם סגן מנהל ותיק אחד שסירב לשתף פעולה עם קודמה וגם איתה. אב הבית אשר בלעדיו לא ניתן לעשות דבר גם הוא פרש לגמלאות. עם נתוני פתיחה לא פשוטים אלו החלה הגב' דורון את שנתה הראשונה בבית הספר, כאשר לתחושת ההורים לא קיבלה גיבוי מלא מאגף החינוך אשר בנוסף פגע בסמכותה ולפי השמועה אף התערב במינויים פנימיים – רכזי מקצוע, רכזי שכבות וכו'. עוד עולה כי במהלך השנה נאלצה לטפל בקנאה ומאבקי יוקרה בתוך חדר המורים ששיאם בהתפטרות מורה כיתת נחשון (כתת המצוינות בבית הספר שזוכה להד ולהערכה ארצית), קצין מוערך בצבא שעבר הסבה להוראה, מחנך כיתה נערץ אשר נאלץ להתמודד אל מול שמועות בדבר עבירות שונות שפגעו בשמו הטוב הן של המורה והן של בית הספר. המלחמה מול אותו מורה נולדה ככל הנראה על רקע כוונתו לפתוח מגמת לימודי חלל בשנת הלימודים הבאה, מגמה אשר עשויה היתה לנגוס בחלקן של המגמות המדעיות האחרות בבית הספר.

אירוע זה ומקרים נוספים לרבות הקושי של המנהלת מול מורי בית הספר הוביל בסופו של דבר לזימונה לשימוע בשבוע שעבר ולהתפרצות רגשות ההורים והתערבותם האקטיבית בנושא המנהלת, אשר מצדה ביקשה, לפחות באופן רשמי, שלא יתערבו ושהתהליך יתקיים בצורה מסודרת במסגרת הרלוונטית. מסכת האירועים, שמתאימים יותר ל"בית הקלפים" מאשר לאהל שם הגיעה לשיאה עת ההורים ביקשו להפגין במהלך השימוע שעברה המנהלת ברביעי שעבר אך הם נתקלו במהלכים שונים שמעורבות העירייה הורגשה בהם היטב אשר נועדו למנוע מהם לקיים הפגנה (שעת ומקום עריכת השימוע שונו, נציגי המשטרה העניקו את האישור להפגנה ממש בסמוך לתחילת השימוע עצמו ועוד).

אחד ההורים שהעדיף להשאר בעילום שם סיכם: "הילדים זכו לשיעור בדמוקרטיה מצד הוריהם. עשרות הורים הגיעו ונעמדו מול בניין העירייה. השימוע ארך למעלה מארבע שעות תחת אבטחה כבדה המוכרת מסוגי משטרים אפלים."והוסיף" הרגיש כאילו בניין העירייה הפך ליעד מבוצר וגורמים שונים אשר נדרשה עדותם במהלך השימוע נותרו בחוץ במשך זמן רב ולא הותרה כניסתם."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf