סיפורה של רקדנית הבטן והמפיקה נורית קפלר סלוק

סיפורה של רקדנית הבטן והמפיקה נורית קפלר סלוק

"רקדי ידך הניפיאת בתוך הקצב את בתוך הקסם"  /  מאת: מיכל רוזנטל נחמני

יצירה אוריינטלית מחול מזרחי או כפי שכולם מכירים בשמו העממי ריקודי בטן הינו סיגנון מחול אשר מקורו במזרח התיכון ובצפון אפריקה, אז ריקוד הבטן בא לידי ביטוי בקרב נשים וגברים כאחד.

בין צלילי המוזיקה האתנית העכשווית ובין תנועות מעגליות של כל חלקי הגוף, יצא לי לפגוש את נורית קפלר סלוק , מורה לריקודי בטן אשר מנחה מזה שנים רבות נשים ונערות בטכניקות יחודיות משלה, תוך שימוש באביזרים כמו : צעיפי משי, חרבות, מקלות ועוד.

התבוננתי מהצד ותיעדתי רגע אחד של עוצמה וחיבור בלתי נתפס של כל אותן נשים אשר רקדו  לצלילי הדרבוקות והחליליות רגע בו הבנתי איך אנו הנשים אשר מנהלות באופן נמרץ חיי משפחה וגידול ילדים מפספסות את חווית ריקוד הבטן הבלתי מעורער אשר מביא עימו את תחושת החופש, העצמאות, פורקן, ריפוי ו"סל" מלא בעוצמות.

נורית נשואה ואם ל– 3 ילדים,  סיימה לא מכבר תואר ראשון בפסיכולוגיה וכבר נמצאת בלימודי תואר שני בחברה ואומנויות והנחיית קבוצות ובנוסף, לומדת במסלול להכשרת מטפלים רגשיים בתנועה ומחול.

mn2

"אחרי שנים של הפקות אירועים ,מופעים וערבי נשים ביניהם: תחרות ריקודי הבטן הארצית של ישראל החלטתי להתמקד בגידול ילדיי והשקעתי בלימודים אקדמאיים. באותה העת, אש היצירה לא פסקה מלכת. כל הזמן הזה, חשבתי מה עומד לקרות?!

לצד לימודי ריקודי בטן במרכזים השונים, החלטתי להקים להקה

""BELLY DANCE PROJECT אשר מהווה עבורי מקור להשראה וליצירה.

כל אחת מהנשים אשר איתי בלהקה מביאה עימה גוון יחודי משלה וסיפור חיים מרגש.

כולנו נפגשות יחד במרחב אחד בו שרויים: קונפליקטים, קשיים, רצונות וחלומות.

אותו מרחב מהווה עבורי קרקע פורייה ביותר ליצירה".

mn3

בתוך מרחב זה אשר יצר ניחוחות של ריפוי,  ניכר בה הכוח והרצון להביא את היצירה הנשית באמצעות המחול המזרחי לקדמת הבמה.

לאחר עבודה אינטנסיבית ורפרטואר עשיר ומגוון, היא מעלה באולם שרת, פ"ת  מופע "שבע שמיניות" ברוח העצמה נשית במסגרתה תארח את הסטנדאפיסטית אביגייל קליין ותוצג תערוכה של הצלם והעורך אבנר ליבמן.

נוכל לראות בערב זה, את אחת מחברות הלהקה רונית ארד, רמתגנית ואם ל– 2 בנות , עובדת כאחות בטיפת חלב.

הריקוד עבורה זו הדרך הטובה ביותר בה היא מרגישה שהיא יכולה להביע את עצמה הכי טוב.

"בזמן שאני רוקדת אני מרגישה סוג של  נינוחות וביטחון , דבר שאני לא מרגישה שאני עוסקת בתחומים אחרים. התחושה בזמן שאני רוקדת היא שלרגע  קט אני "הכל יכולהואני על  " גג העולם" .

נורית מאמינה שלכל אחד בעולם יש צדדים שהוא טוב בהם, שהוא חזק בהם והם נותנים לו או לה תחושה טובה והעצמה ומאמינה כי השמיים הם הגבול.

בעיניה זו זכות גדולה וגאווה אדירה ללמד ולקחת חלק ביצירה עבור כל שכבות האוכלוסייה.

צילום:אבנר ליבמן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf