מטבח חיצוני בגינה – כל חובב בישול חייב כזה

מטבח חיצוני בגינה – כל חובב בישול חייב כזה

האהבה לבישול היא "ג'וק" שקיים אצל הרבה אנשים, אבל בעבור חלק מהם מדובר בתרפיה של ממש. בישול יכול להפוך לאמנות כאשר הסביבה של הבשלן משפיעה על בחירת חומרי הגלם; כאשר חוויות היום-יום והמצבים הרגשיים משליכים על בחירת התבלינים; וכשהאווירה הופכת לטעם של בתוך המנות שהמבשל יוצר. מטבח חוץ בגינה הוא מתנה שחובבי בישול יכולים להעניק לעצמם, והוא מאפשר חווית בישול שונה בכל פעם, בתלות במזג האוויר ובהתחלפות הנוף הטבעית, וכמובן בחירה בחומרי גלם ושיטות בישול מגוונות.

להתחבר לטבע ולבשל בתוכו

אז נכון, אף אחד מאתנו לא באמת מתגורר בתוך יער קסום, אבל גם בתוך החצר הפרטית והקטנה שלנו ניתן לקבל השראה, כיוון שמטבח חיצוני יכול בהחלט לתת הרגשה של בישול בתוך הטבע. אין ספק כי נוף נעים של צמחייה ביתית, גינת תבלינים שטיפחנו והכנת אוכל תוך כדי השתובבות הילדים מסביבנו ברחבי הגינה- מייצרים כולם חווית בישול שאין כמותה.

חשוב לשמור על פונקציונליות ובטיחות כשמקימים מטבח גינה

על מנת שהמטבח החיצוני שלכם יפעל כמו שצריך, וייתן לכם כבשלנים מענה לכל הצרכים שלכם- מומלץ לאבזר אותו בכל הפונקציות שיאפשרו לכם להכין מזון בכל דרך, ולוודא כי המערכות עובדות באופן תקין על מנת להימנע מתאונות:

  1. גריל גז– זה יכול להיות גריל גז בחיבור של בלון קטן, או בהתחברות למקור גז רגיל. בצורה זו תוכלו לעשות "על האש" בקלות, מבלי "לנפנף" כמו במנגלים של פעם. חשוב לבדוק אחת לזמן מה את כמות הגז שנותרה במיכל, ואת תקינות החיבור לגז במערכת הביתית, אם אתם משתמשים בה.
  2. תנור אפייה– להגשת מאפים חמים היישר ממנו אל האורחים, ולהפצת ריח משכר בכל הסביבה. חשוב להרחיק ילדים מן התנור כדי למנוע כוויות, ולוודא את בטיחות החיבור של התנור לחשמל.
  3. מעשנת– פינוק אמיתי לחובבי הבשר, המקנה טעם עמוק שאין להשיגו באף דרך אחרת.
  4. כיריים– לטיגון והכנת תבשילים בחוץ- וממש כמו בגריל הגז- גם כאן מדובר באביזר שיש לשים דגש לגבי בטיחותו, להרחיק ילדים ממנו ולבדוק את תקינות החיבורים באופן סדיר.
  5. כיור– לשטיפה של ירקות, פירות, ניקוי דגים ובשרים וכמובן הכלים בהם תשתמשו. הצבה של כיור במטבח החיצוני יכולה לעשות הבדל של שמיים וארץ בחוויית הבישול, שהופכת לנוחה במיוחד וחוסכת הרבה "ריצות" הלוך וחזור אל הבית. חשוב לדאוג לחיבור נוח למערכת המים ולוודא כי קיימת מערכת ניקוז יעילה.

אירוח כיפי שאין דומה לו

ניתן להוסיף עוד הרבה אביזרים נחמדים על מנת לשדרג את יכולות הכנת המזון והשתייה בארוחה שתבשלו במטבח החיצוני, והדבר תלוי בעיקר ברצונכם ובתקציב שאתם מעוניינים להקדיש לנושא. חווית האירוח במטבח החיצוני מאפשרת לכם לקחת חלק בסעודה, ו"להרגיש" את האורחים שלכם מקרוב תוך שיתופם בבישולים, בריחות ובהנאה שנוצרת מהכנת אוכל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf