כישרון רמת גני… עודד מנסטר

כישרון רמת גני… עודד מנסטר

"נותן בקצב" עם "הוראות הפעלה" ויודע כי "השד לא כל כך נורא", זה רק חלק קטן מבין כל עיסוקיו של השחקן המפיק והבמאי הישראלי בעל הכישרון הטבעי – הכירו את עודד מנסטר!

מאת: מיכל נחמני רוזנטל

שקלתי רבות איך להתחיל את הראיון עם עודד מנסטר הרמתגני ? האם להתחיל ולהתמקד בפן האישי-משפחתי או בפן הקרייריסטי שלו? לבסוף, באחד הימים מצאתי את עצמי שולפת את הנייד מתיקי מתקשרת אליו מציגה את עצמי ומקשיבה בשקיקה לכל מילה שיצאה מפיו, אז כבר נוכחתי לדעת, כי השילוב בין חיי המשפחה לבין קידום הקריירה, נראה לעיתים כבלתי אפשרי, אך הוא מצא את נוסחת הקסם אשר מאפשרת לו לאזן בין שני העולמות.

מנסטר נשוי ואב לשלושה בנים, איש משפחה למופת.

"אני עוזר להם בהכנת שיעורי הבית, מצטרף לאימונים של שני הבנים שלי שמשחקים כדורגל בקבוצת "הפועל ת"א". במקצוע בו אני עוסק ישנם ימים ללא כל פעילות .אשתי ואני משתדלים להסתדר בזמנים. כל אחד מאיתנו מוצא את הזמן להיות עם הילדים. נושא המשפחה חשוב לי מאוד."

מנסטר גדל כילד דתי לאומי בבני ברק, היה חניך בתנועת הנוער "בני עקיבא", למד בישיבה תיכונית קריית הרצוג ושרת בצבא כחייל קרבי בגולני.

לאחר שחרורו מצה"ל, למד משחק בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין ולימד משחק ובימוי בבית הספר למשחק של ענת ברזילי.

לקראת סיום לימודיו שיחק בסרט הטלוויזיה "חובו של אהרון כהן " לצד השחקן משה איבגי הסרט מגולל את סיפורו של אזרח שנעצר בגין חוב כספי זעום שלא ידע על קיומו ונאלץ לשהות בבית מעצר.

בתחילת דרכו נגע בעיקר בז'אנר הטלוויזיוני אך אהבתו הגדולה עד היום – התיאטרון!

"התיאטרון זו האהבה הגדולה שלי, אני משתדל לגעת באנשים לשמח אנשים ולרגש במקצוע הזה,  זה לא מובן מאליו" לדבריו.

קריירת המשחק בתיאטרון ובטלוויזיה צמחו להן במהלך השנים והתבססו במגוון תפקידים קומיים ודרמטיים.

מנסטר-3

אילו תפקידים אתה מעדיף לגלם, קומיים או דרמטיים ?

"אני אוהב את כל הסגנונות, זה מאתגר אותי. על הבמה אני חי דרך נשימות קומיות ודרמטיות ובשניהם המטרה להגיע ללב האנשים" השיב. הרקורד המרשים והעשיר של מנסטר מתפרס על מגוון תפקידים ביניהם: תפקיד ראשי בהצגה "תפוז מכני" תיאטרון באר שבע. וכן שיחק בהצגות " מותק של נעורים" ו"הנערים" בתיאטרון צוותא. בנוסף, שיחק בהצגות : "המלך ליר", "אלנבי", "החבר'ה הטובים" ובהצגת בידור "פופיק" בבימויו של אברהם דשא (פשנל) ועוד. בטלוויזיה הנחה במשך כשנה וחצי בערוץ הקניות ובערוץ "שופינג", ערוץ הספורט, ונטל חלק במספר כתבות במהדורה בתוכניתו של גיא פינס, השתתף בסדרת הטלוויזיה אשר שודרה בערוץ 2

"סיבת המוות – רצח" בבימויו של ערן ריקליס, שיחק בסדרות טלוויזיה "חלומות נעורים" וה"חבר'ה הטובים" ב- 2010 גילם את יועץ ראש הממשלה בסדרה "דאוס" – סדרת מתח מדע בדיוני ישראלית, העוסקת בעולם ההאקרים , המחשבים והאינטרנט שודרה בערוץ הילדים, סדרה אשר זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה לסדרת הנוער והילדים הטוב ביותר בשנים 2009-2010. השתתף בפרסומות עבור "סנו" , "תנובה", אך החשיפה הגדולה כפי שרובנו מכירים הייתה כששיחק בטלנובלה "לגעת באושר" בתור זיו סופר בנם של דן ונעמי אחיהם למחצה של נדב ואורי.

מה אתה עושה בימים טרופים אלה?

"כיום אני יותר כותב ומביים. ביימתי עכשיו הצגה " השד לא כל כך נורא " בצוותא, סיפורן של 3 נשים החולות במחלת הסרטן השד, שלושתן נפגשות במהלך טיול של פנויים פנויות ומגלות ששלושתן נלחמות במחלה. השחקניות: נועם הימן, רונית זיו ומעיין פז. מחזה מאת: אביבה רוזן  אשר התמודדה עם מחלת הסרטן.

מנסטר אינו נוטש את התיאטרון, תיאטרון "צוותא" מהווה עבורו בית לכל דבר.

”צוותא זה בית מושלם, נותן מקום למחזאים חדשים ובמאים צעירים, הם מרימים את הכפפה שם". "כמו כן, אני משתתף בקומדיה הפופולרית של שייקספיר "חלום ליל קיץ" בבימויה של דליה שימקו ובמחזה קומי מצליח בשם: "הוראות הפעלה" בתיאטרון הבימה, זו קומדיה על עולם של גברים בלבד אליו מגיע מוצר חדש בקופסא "אישה" בצירוף הוראות הפעלה". בנוסף, אני משתתף בסדרת הדרמה הפוליטית החדשה של HOT  "שלטון הצללים" ובסרט פיצ'ר "לכודים" בבימויו של אריק לובצקי.

ישנם שחקנים אשר החליטו במהלך הקריירה שלהם לעשות הסבה מקצועית, אפשר לראות כמה מהם עוסקים בהיי טק ובעיסוקים מגוונים אחרים אשר אינם נוגעים בתחום המשחק, איפה אתה רואה את עצמך בשנים הבאות?  

"כל מה שקשור לבמה משחק ונגזרותיו, עד יומי האחרון. זו האהבה הגדולה שלי. לרגש ולהגיע לאנשים זה הוויב שלי ואם תהיה לי את הזכות, אני קונה את זה בכל רגע. יש לי מותג יחד עם חבריי שנקרא: "נותנים בקצב"- זהו מופע בידור המשלב מולטימדיה ומותאם לקהל ובו תחרות אינטראקטיבית הכוללת: שירים ריקודים בליווי די.ג'י."

מנסטר-2

 ועכשיו אחזור לנקודת ההתחלה, בו אתה גדלת כילד דתי בתוך העיר בני ברק בעלת צביון חרדי, האם זה משפיע על העבודה שלך היום?

"עד היום אני מניח תפילין מה שנקרא: "גירסא דינקותא". אמנם, אני עובד בשבתות, משתדל מאוד שלא, אך לצערי לפעמים זה קורה. בשאיפה "להיגמל" ובאמת הייתי רוצה שהשבת תהיה "שבת וינפש".

עוד חשף בכנות ובגילוי לב, כי אחת החוויות אשר השאירו בו חותם כילד בן 6 הייתה מות אביו

"מות אבי עבורי זו טראומה ומשקע שאני סוחב ויסחב כל חיי. אבי נפטר שהיה בן 33, לא הספיק כמעט כלום אבל השאיר חותם ענק עליי ועם העננה הזו אני מסתובב וחי".

פה כבר הרגשתי שממש עוד רגע אחד גל בכי ישטוף אותי , הישרתי מבט ומיד הסחתי את מחשבותיי ועברתי לשאלות הבאות. האם יש איזושהי דמות נערצת, מעוררת השראה?

"מי שמעורר בי השראה זה כל אלה שקמים בבוקר ועושים מעשים טובים, ומחייכים ליקום".

טיפ לשחקן מתחיל?

"אני בעד שכל אדם יעשה שהוא רוצה, הכי חשוב לזכור שהתקופות הלא פשוטות בו יעבור רגעים לא פשוטים, כי זו תחרות אין הרבה עצה, עצה והביקוש אינם עומדים בקנה אחד, מקצוע לא קל, אך למרות כל הקשיים מאמין כי גם אם הסביבה הקרובה שלו יגידו לו או לה כי מקצוע המשחק אינו  באמת מקצוע, אני מציע שיגשים את החלום! "עם כל הקושי ויש קושי, שירצה יאמין יזום יצור, ושילוב של המון מרכיבים עד להגשמת החלום."

במבט לאחור, יכולתי לראות כי הרצון והיכולת של עודד מנסטר לרגש ולשמח אנשים על הבמה, מצאו מקום גם בחייו האישיים.

תודה והצלחה!

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf