עושה סדר בבלגן בבטיחות בבניה! אור בקצה המנוף

עושה סדר בבלגן בבטיחות בבניה! אור בקצה המנוף

חבר מועצת העיר עו"ד גלעד שריר (יש עתיד) מוביל מזה מספר חודשים מהלכים להגברת האכיפה והבטיחות באתרי הבניה הרבים בעיר.

בלבם של אירועי הבטיחות השונים ברחבי העיר רמת גן באתרי בניה הצליח חבר מועצת העיר עו"ד גלעד שריר (יש עתיד) להביא קצת אור (ובטחון) לתושבי העיר עת מחלקת הפיקוח מטעם אגף ההנדסה הנחתה, לבקשתו, קבלן המבצע עבודות באזור הומה, להתקין גגון מעל המדרכה.

גלעד שריר ציין: "אני שמח כי בעירייה השכילו לקבל את פנייתי ואני רואה בכך חשיבה לטווח ארוך שמתיישבת עם תפיסת עולמי והיא שהאחריות על בטחון ובטיחות התושבים מוטלת בראש ובראשונה על העירייה. כולי תקווה שבכך שקבענו תקדים בטיפול העירוני ושמעתה ישכילו אנשי האגפים הרלוונטיים להחיל את הכלל באופן רוחבי עירוני ובכך אין לי ספק שנמנע את האסון הבא"

תחילתו של הסיפור בפניה של שריר לראש העירייה לבקשת תושבים לעזרתו עקב סכנה בטיחותית חמורה באתר בניה הסמוך לשני בתי ספר גדולים אשר לידו עוברים כל בוקר ילדים ובני נוער רבים. שריר לא המתין ומיד פנה בדחיפות לראש העירייה על מנת לעצור את הבניה באתר עד שיבנה קירוי מתאים מעל המדרכה.

במקור תשובת הפיקוח על הבנייה היתה כי אין צורך בקירוי שכן המנוף נבדק ונמצא תקין וכי גם כך העבודות עמו צפויות להסתיים בתוך 3 שבועות. שריר ההמום מהתשובה לא אמר נואש ופנה שוב לראש העירייה תוך שהבהיר שהסכנה ברורה ומיידית ודרש הפסקת העבודות עד להתקנת גגונים. לבסוף, כאמור, ההתמדה השתלמה והפיקוח הבין את גודל הסכנה והנחה את הקבלן להקים גגונים מעל המדרכה.

שריר ציין כי: במהלך החודשים ינואר ופברואר פניתי מספר פעמים בפניות פורמליות לראש העיריה בבקשות שונות לטפל בסכנה הנובעת מהבניה המרובה בעיר אך לצערי לא נעניתי בצורה עניינית. ברור כי אם פניותיי היו נופלות על אוזניים קשובות היו יכולים להמנע לפחות חלק מהמקרים שפקדו את העיר לאחרונה (קריסת מנוף מגובה רב ונפילת פיגומים מבנין). שריר הוסיף, "דוגמאות יש למכביר: בסופות של סוף ינואר התעופפו גדרות של אתר בניה, מנוף שיתק את החשמל באחת השכונות למספר שעות, בשכונה בצפון העיר אין כמעט שבוע שאין בו עבירות בטיחות בבניה שכרוכות במשאיות הדוהרות בשכונה, חסימת רחובות בצורה מסוכנת ועוד."

פיגום

לדעתי, אומר שריר, אם העירייה כבר החליטה לעודד את הבניה בצורה כה מסיבית, עליה לקחת אחריות על כלל התהליך, לרבות הפיקוח ובראש ובראשונה על הבטיחות. שריר קרא לראש העירייה לקבוע מדיניות ברורה וחד משמעית כנגד עברייני בניה ומעל הכל בעברייני בטיחות בבניה.

"הבקשות לעזרה מצד הציבור לא מפסיקות להגיע" מציין שריר, "רק היום פניתי שוב לראש העירייה בעקבות פניה של הורים מודאגים מבית הספר ארנון שהסבו את תשומת לבי כי קיים חשש שמנוף מאתר בניה צמוד מעביר ציוד מעל שטח בית הספר". במקרה זה דרשתי מראש העיר התייחסות כתובה לכך שהוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך (האוסר שימוש בעגרוני צריח בסמוך לבית ספר ואשר קובע כללים נוקשים להקמת עגורן כזה במקרה שאין ברירה) מיושמים אחרת, דרש שריר – יש לעצור את הבניה באתר לאלתר עד שיתבררו פרטים נוספים ויתוקן המפגע.

שריר ציין שהוא מרגיש כי הציבור סומך על הרשות המקומית לגבי כל הקורה באתרי בניה ומניח כי זו מפקחת ומחייבת כללי בטיחות נוקשים על אתרי הבניה תוך יישומם בצורה קפדנית, כמתבקש ולכן, הוסיף, שמחובתו להעיר את עיני האחראים לכל מפגע לפני שיהיה מאו

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf