עושים כושר עם נוגה משה – שיווי משקל

עושים כושר עם נוגה משה – שיווי משקל

המערכת הווסטיבולרית המערכת שמספקת לגוף האדם מידע בנוגע למיקומו ולתנועת גופו, אברי המערכת פרושים כך שיוכלו למדוד תנועות בכיוונים שונים והם מספקים למוח מידע רציף על תנועת הגוף ועל מיקומו.

המערכת אחראית על הפעלת רפלקסים שמטרתם לשמור על שיווי משקל ומיקוד הראייה בזמן התנועה, ליקוי במערכת שיווי המשקל יכול לגרום למגוון הפרעות ,ישנן הפרעות שמתאפיינות ברגישות יותר לתנועה מסויימת ,לעומת הפרעות שמתאפיינות בתת רגישות לתנועה. התסמינים לסובלים:
סחרחורות ,ורטיגו וחוסר יציבות.
ספורט –  בהקשר לשיווי המשקל באימון מסוג זה יש לאמן 3 מערכות , העיקרית האחראית על איזון שיווי המשקל  בגוף מערכת החישה הממוקמת באוזן התיכונה ,ערכת החישה התנועתית  ומערכת הראייה.
האימון מתבצע על פי העקרונות הבאים:

  1. יצירת תנאים מבוקרים לגירוי המערכות המעורבות באיזון שיווי המשקל
  2. תרגול תנועות בתנאים סביבתיים משתנים כמו:שינוי אור ורחשי קול, העמדת מכשולים בחלל בו מתבצעת התרגילים.

מדידת שיווי המשקל מתבצעת באמצעות מבחנים כגון:

  • עמידה על רגל 1 למשך 4 שניות
  • הליכה עקב בצד אגודל על קו רציף
  • עמידה ללא תנועה ברגליים צמודות ובעיניים עצומות למשך 8 שניות.
  • לפניכם תרגול של שיווי משקל תוך ביצוע תרגילים ,ניתן לאמצם יום יום ולחזק באופן כללי את הגוף.

לסיכום:

שיווי משקל קשור למימד היומיומי,הליכה,הרמת רגל לקראת מדרכה,התפקוד היומיומי שלנו מתמקד ומתבסס על שיווי משקל גם בלי לקרוא לילד בשמו", נכון שככל שמתבגרים פוחתת היכולת לעיצוב שיווי המשקל, אך ככל שנתמיד בעשיית תרגילים והקשבה לגוף לאינסטינקטים  שלנו נוכל לקיים ברית ביננו לגופנו, אגב אני תמיד מבקשת לחשב צעדים כדי למנוע כשל של הגוף וליפול, לכן יש לכווץ את שרירי הבטן בכדי לבצע תרגיל שהוא מובן מאליו,כמו הרמת רגל למדרכה
והיה וניפול נכניס ונכווץ את הישבן והבטן כדי למנוע נפילה קשה יותר אז קיבלתם ממני אליכם טיפ ומתנה לחיים רק תפתחו את הסרט ותשתמשו.
יש לבצע את התרגילים לפחות פעם ביום ובמידה ותהיו מעוניינים באינפורמציה נוספת או סירטון דרך המייל נא לפנות אליי 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf