בהודעה שהוציא היום (א'), אומר ראש ישיבת רמת גן כי "במסגרת הדיון שהתעורר אנחנו צריכים לחזור ולהדגיש כי אנחנו מנהלים את דרכנו על פי התורה". הרב שפירא תוקף את אלה שמתירים גיוס בנות ואומר כי "הדרכת התורה לא נקבעת על ידי מורים במדרשות, או במקומות כאלה ואחרים, אלא רק על ידי גדולי ישראל. רבותינו מקיר לקיר פסקו שהדרך הנכונה של בת בישראל היא לא ללכת לצבא. זה הדבר המשמעותי. אפילו הידיעה המזעזעת ש40% מהבנות מתקלקלות בצבא, משנית בשאלה מה התורה מדריכה אותנו. התורה מדריכה אותנו בצורה ברורה לא להתגייס לצבא. אנחנו אנשי תורה ואמונה, צועדים והולכים בדרכה של תורה".

בנוגע לארגונים הפועלים בשנים האחרונות לליווי ואף עידוד גיוס בנות ונסמכים על פסיקות חלק מהרבנים, הוא משווה זאת  לעולם המקצועי, "כל אדם שנתקל בבעיה מסוימת וצריך בעל מקצוע, ככל שהבעיה יותר רצינית ורחבה, כך הוא לוקח בעלי מקצוע יותר מנוסים. אדם שיש לו משפט שחייו תלויים בו, לא לוקח עורך דין מתחיל. גם בנושא הרפואי, אם יש ויכוח בין רופא צעיר לבין רופא ותיק ומנוסה, בוודאי שלא מקשיבים לרופא הצעיר".

לדבריו, "כך גם בנושאים התורניים, אלא שבתורה נוסף עניין יותר עמוק והוא שבכל מקצוע, העיקר הוא החכמה שלו. בתורה, רק מי שיראתו קודמת לחכמתו, חכמתו מתקיימת. לכן אנחנו הולכים רק אחרי כאלה שיראתם קודמת לחכמתם, והם כמעט כולם פה אחד ענו ואמרו שלא ללכת לצבא. לא יעזרו רופאים צעירים בשאלה הזאת".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf