השר ליצמן: "בורסת היהלומים היא הכתר שביהלום המדינה"

השר ליצמן: "בורסת היהלומים היא הכתר שביהלום המדינה"

שר הבריאות, מר יעקב ליצמן כיבד אתמול (יום ג' 31.1) אחר-הצהריים בנוכחותו את האספה השנתית של בורסת היהלומים בישראל, שנערכה באולם המסחר ברמת-גן, בבניין הבורסה. בכירי בורסת היהלומים העניקה לשר אות הוקרה על פועלו למען ענף היהלומים.

לפני האסיפה, קיבל את פניו של השר ליצמן, נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש בלשכת הנשיא, שם נפגש השר ליצמן עם חברי בורסה דתיים-חרדים הנמנים על הדור השלישי של חברי הבורסה ובהם מנחם לבקוביץ, אשר אייזן, יאיר רייכנברג ועוד. כמו כן  נפגש השר ליצמן עם חזי בלום מ"מ נשיא הבורסה, שלום פפיר המשנה לנשיא הבורסה, וחברו הטוב, חבר הבורסה אף הוא – לייבוש טינקלרויד, שבמהלך הפגישה השר הציג אותו כבן דודו, להפתעת כל הנוכחים במקום.

יורם דבש נשיא הבורסה פתח את הפגישה המקדימה וסיפר כי רצו להגיש לכבוד השר סופגניות אך בחרו להגיש קרקרים כי חששו מכבוד השר. בתגובה אמר השר כי בחנוכה האחרון בעקבות דבריו, מכירות הסופגניות ירדו ב-30%.

במהלך השיחה אמר נשיא הבורסה כי ישמח לפתח מקומות עבודה ותכנית השתלבות מיוחדת לצעירים בני העדה החרדית שיבואו לעבוד בתעשיית היהלומים וישתלבו בפעילות בבורסת היהלומים.

השר ליצמן זכה לתשבחות ולהערכות, מפי נשיא הבורסה, בפני האסיפה הכללית, שאמר כי השר הינו פורץ דרך ונגע בדברים שאיש לפניו לא נגע בהם. בסיום דבריו הוענקה לשר ליצמן

תעודת הוקרה על פועלו למען הבורסה, במיוחד במשבר האשראי שהתחולל בחודשים האחרונים.

השר ליצמן הביע בדבריו כוונתו לפעול ליישום הרפורמה לסיעוד ממלכתי, כפי שנחתם ההסכם הקואליציוני. "הגיע הזמן להביא לשינוי מערכתי ביחס המדינה לאוכלוסייה המתבגרת בישראל. זהו צדק חברתי שאני לא מתכוון לוותר עליו".

כמו כן שיבח את העובדה שהבורסה מהווה מקום מיוחד במדינת ישראל שבו חרדים וחילונים עובדים יחד בהבנה ושיתוף פעולה ויש קידוש השם בבורסה.

בדברי ברכתו ציין הרב ליצמן כי הבורסה הינה מנוע שמכניס כסף למדינת ישראל וככזו יש לשמור עליה ולדאוג שתמשיך להיות מרכז תעשייה וסחר עולמיים בתעשיית היהלומים הבינלאומית.

לאחר שקיבל את תעודת ההוקרה, התנצל השר ליצמן שלא יוכל להישאר לאסיפה והסביר כי על אף שלקח חיסון נגד שפעת, הוא רק עכשיו החלים ממספר ימי מחלה ועליו להספיק ולהשלים הרבה עבודה שנדחתה במהלך ימי המחלה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf