"הגעתי לכאן כדי לנצח" – סיוון בהנם עזרא

"הגעתי לכאן כדי לנצח" – סיוון בהנם עזרא

מאת: מיכל נחמני רוזנטל

הזמרת סיוון בהנם עזרא בת  35, נחשפה לראשונה ע"י קובי שמעוני – סאבלימינל הצל, אשר זיהה את גוון קולה הייחודי והעמוק, באחד ממועדוני המוסיקה השחורה בתל אביב.

כעבור תקופה ארוכה של ציפייה לעתיד טוב,  הצטרפה סיוון למשפחת תאקט וביצעה יחד עימם לא מעט להיטים ביניהם "פרחים בקנה", "תקווה", "אין גבולות" ואחרים.

כבר מגיל צעיר מאוד, נתגלה כשרון השירה. סיוון מספרת: " כשהגננת הייתה יוצאת עם כל הילדים לחצר, אני הייתי נשארת בתוך הגן, מסדרת את כל הבובות מולי כמו קהל. לוקחת מטאטא כמיקרופון ועולה על הכיסא ששימש לי כבמה ומופיעה לבובות ומדמיינת שהן מוחאות לי כפיים ונהנות מהשואו ".

בבגרותה, סיוון נערה יפה חדורת מוטיבציה עם חלומות גדולים היתה שרויה ברגשות מעורבים, מחד הרצון העז להיות זמרת ומאידך, לכבד את רצון הוריה אשר גדלו בבית פרסי מסורתי ובו ההגבלות היו ברורות וכי עפ"י ההלכה אישה אינה יכולה לשיר בפני גברים.

כל אותו זמן, בילתה סיוון בין קו ת"א- ניו יורק, כשחלק נכבד מזמנה היה בחיק משפחתה המתגוררים בעיר הגדולה ניו יורק ומשם למעשה שאבה את אהבתה למוסיקה השחורה.

עם קבלת צו גיוס ראשון, סיוון חשבה כי זה הזמן להגיש בקשה ללשכת הגיוס ולהציע מועמדותה למיונים ללהקות הצבאיות. אך גם כאן, הוריה ובעיקר אביה לא רצו שתיכנס למסלול הקשור לבידור ובמה, מתוך אמונות ומנהגים של העדה ולבסוף שרתה בחיל חימוש.

סיוון ידעה כי יבוא יום והיא תגשים חלומה

"לאורך כל הדרך, תמכו ולא ויתרו לי בלהאמין בעצמי ולהילחם על החלומות שלי הם חברתי הטובה ביותר יסמין וכל מעגל חבריי וכמובן קובי שמעוני סאבלימינל".

לאחר שרותה הצבאי, סיוון לא זנחה את הרצון לממש את חלומה ולנצל כשרונה ונצפתה מידי פעם שרה קאברים באירועים משפחתיים.

באותה העת, סיוון נקראה לבוא לאולפן ההקלטות כפי שהבטיח לה אז סאבלימינל וביחד הקליטו בסתר את הסינגל הראשון "הפרד ומשול" עם הפזמון המוכר "ביחד נשרוד לחוד ניפול", סינגל אשר מהר מאוד הפך ללהיט והביקוש להופעות גדל ותפח.

ערב אחד ישבו הוריה בסלון ביתם וצפו בתוכניתו של אלי יצפאן ושם ציפתה להם הפתעה גדולה.  לרגע הם לא האמינו את אשר ראו, סיוון בתם הבכורה מבעד למסך הטלוויזיה מתארחת בתוכניתו המצליחה של יצפאן. משקלטו שאכן מדובר בסיוון , הבינו כי אין להם ברירה אלא לקבל את רצונה האמיתי של בתם האהובה.

ומנקודת זמן זו, הכל זרם ובמשך עשור סיוון החלה להופיע על במות ישראל עם משפחת תאקט, וקיבלה הצעות בקריינות פרסומות ודיבוב.

ניתנה לה הזכות לבצע את שיר הנושא של סרט האנימציה "אחי הדוב" מבית היוצר של דיסני, כשבמקור שרה האלילה שלה טינה טרנר. עבורה זה היה כבוד עצום לקבל מטינה ומפיל קולינס (אשר עמד מאחורי פס הקול של הסרט) את האישור לבצע את השיר בעברית.

איפה את רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

"אין לי מושג, החיים מלאי הפתעות , אך מה שאני יכולה לומר שהייתי רוצה לראות את עצמי גרה בעיר האהובה עליי רמת גן ליד אמי וסבתי תושבות רמת גן. וכן אמא שמצליחה לג'לג בהצלחה רבה בין האימהות לקריירה. לאחרונה, הפכתי לאמא לילדה מתוקה העונה לשם מאי. ושבועיים אחרי הלידה כבר עמדתי על הבמה וזה היה קשה מנשוא…כולי נפוחה מהלידה. נראית כמו הר, עדיין כאובה ומנסה לעכל את הסטטוס החדש ובום!

ללמוד 30 שירים חדשים וללכת להופיע…היום אני כבר חמישה חודשים אחרי לידה. כבר שכחתי מה זה לישון , אבל יודעת שהלב שלי בחיים לא חווה אהבה ברמות כאלו.

זו המתנה הכי גדולה שאפשר לקבל מבורא עולם בחיים האלה. זה אמנם טרי אבל אין ספק שהאימהות שינתה אותי מקצה לקצה ורק עכשיו אני יכולה להבין למה אמא שלי היתה כזו דאגנית והיסטרית ואני שיגעתי אותה. לא רוצה לדמיין את היום בו הבת שלי תגדל ותצא מהבית עד שעות מאוחרות וכשאתקשר לשאול אותה איפה ומתי היא מתכוונת לחזור הביתה היא תענה לי :"אמא יא קרציה, אל תעשי לי בושות". סיוון מצחקקת

נכון להיום, סיוון חברה לחברת "תטה עושים מוסיקה" אשר יצרו מופע אלקטרוני מרהיב בניחוח בינלאומי שסיוון בראשו. המופע נקרא "אלקטרה" ומומלץ בחום לכל מי שרוצה להפוך אירוע חשוב לאירוע בלתי נשכח!

במהלך הראיון עם סיוון נחשפתי לחוש ההומור המבריק שלה ולא פעם מצאתי את עצמי צוחקת עד דמעות.

מאחלת לסיוון המדהימה הצלחה והנאה.

צילום: ספי מגריזו

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf