עיריית רמת גן נגד שקיפות

עיריית רמת גן נגד שקיפות

שתי הצעות החלטה שמבקשות שקיפות, תמלול והקלטת ישיבות ועדות עירוניות נדחו על ידי אנשי ראש העיר. בעקבות הצעות ההחלטה התפתח ויכוח בין חברי מועצת העיר מכלל הסיעות כאשר עו"ד רועי ברזילי (הצעירים) טען בשם הקואליציה שמדובר ביצר מציצנות של האופוזיציה בעוד סגן ראש העיר אביהוא בן משה (הבית היהודי) טען כי גם ככה "Vכל דולף ולכן אין צורך בתמלול". מנגד, מציעי ההצעות ד"ר שולמית בימסנובסקי (רמת גן 1) וליעד אילני (הירוקים) טענו כי מדובר בחובה בסיסית לחשוף את מה שקורה בועדות בייחוד אם, כפי שטוענים אנשי הקואליציה, הכל תקין, ובכל מקרה זכות הציבור לדעת גוברת. אילני הוסיף כי לשקיפות אין מחיר כמענה לטענת סגן ראש עיר אחר, צחי זליכה (מרץ) שהסביר שמדובר בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים לבצע תמלול שכזה.

הדיון היה ער וסוער וכלל גידופים על הבטחות בחירות שהופרו, ויכולל רווי יצרים שהמשיך גם לרשתות החברתיות. בדיון השתתפו גם יו"ר האופוזציה אדם קניגסברגר (רמת גן 1) אשר הצטרף לדרישת חברת סיעתו ביסמנובסקי וכן עו"ד גלעד שריר (יש עתיד) אשר הזכיר כי כל הועדות בראשותו היו פתוחות לציבור וכי הוא מסכים,  כפי שהסכים גם כשהיה חבר קואליציה, בצורך לשקיפות מירבית לרבות תמלול ותיעוד מסודר של ישיבות הועדות השונות לרבות ובעיקר ועדות ההנהלה, הכספים הנכסים והמכרזים.

אנשי ראש העיר טענו מנגד, כי מעבר לעלות המיותרת של התמלול (שהציגו סגניו) הרי שהעירייה מקיימת את חובתה לפי חוק וכי לא קיימת חובה חוקית כלשהי לביצוע התמלולים המבוקשים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf