לרוץ נכון / נגה משה

לרוץ נכון / נגה משה

לפני שנדבר על הריצה ניבדוק כיצד ההליכה שלנו, היציבה ואיזון הגוף טכניקת הריצה היא המרכיב המירבי להגברת יעילות הריצה ובעיקר למניעת פציעות, מרבית האנשים פשוט אינם מחשבים צעדים נכונים וישר רצים, במידה ונתחיל לרוץ ללא טכניקה נכונהה סבירות שהדרך שבה נרוץ תהיה לא יעילה ואף תוביל לפציעות שונות.

יציבה מאוזנת וישרה ריצה בצעדים קצרים נחיתה רכה על כף הרגל, הטייה של הגוף קדימה ותנועות ידיים חופשיות ורפויות, שהיציבה נכונה, האנרגיה זורמת בחופשיות, מה שיציבה לא נכונה יכולה לגרום ללחץ עייפות יתר חוסר נוחות ואף כאב.

תפקיד הרגליים  הוא גם התנועה ואף התמיכה בין הצעדים ולכן היציבה הישרה משחקת כאן תפקיד רב.
מרבית הרצים פוגעים ביעילותם כשהם רצים כפוף, יש להפעיל את שרירי הבטן, פעולה כזו מתאפשרת עלידי הרמת ריצפת האגן כלפי מעלה בעזרת שרירים אלה.
פלג גוף עליון הראש מורם מבט קדימה כדי שלאיווצר לחץ על הצוואר.

nogga

כתפיים שמוטות ומשוחררות רחוקות מהאוזניים.

לרוץ זקוף כמו חוט שמחובר ממרכז הראש ונושך אותנו למעלה, נטייה קלה קדימה,נפילה מבוקרת קדימה מסייעת לגוף מרכז הכובד ומונעת את הנחיתה על העקב יש מאין פעולת מעצור בכל צעד  שהגוף צריך להתגבר עליו, תנועת ידיים יעילות בסינכרון עם הרגליים, הידיים כפופות ב-90 מעלות נחיתה על מרכז כף הרגל.

קצב הצעדים 170 180  צעדים בדקה מוביל לצעדים קטנים ומפחית את הסיכון לפציעה.
נשימה המרכז בריצה לרוץ במקצב התואם להנעת הגפיים  הקצב שלך דגש על הנשיפה.

לסיכום
לאור הצפת המודעות לכושר הגופני ולריצה במהלך השנים יש מודעות לטכניקת הריצה המונעת פציעות ומשפרת את ביומכניקה של תנועת הגוף בזמן הריצה
עד כאן עם נוגה אז תעשו  כושר אה….

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf