מקומיים – איילה קורקוס, מחזאית ותסריטאית

מקומיים – איילה קורקוס, מחזאית ותסריטאית

גילוי נאות- איילה היא חברה, כשהיא ספרה לי שהיא פותחת בקרוב סדנא, חשבתי שכדאי שאתם תדעו, היא רמת גנית כל כך הרבה שנים, איילה כותבת מוכשרת, הכנסתי רק חלק מההצגות שכתבה ותרגמה במהלך השנים, כי אין מספיק מקום, כשהלכתי לראיין אותה לטור, לא רציתי ללכת ממנה, יש באיילה משהו נוגע, פותח, משחרר.

אז הפעם בגלל שאיילה כותבת הצעתי שהיא תכתוב את עצמה.

הכתיבה היא חלק בלתי נפרד מחיי, מילדות מוקדמת מילאתי יומנים ומחברות בשירים, מחשבות, תובנות והגיגים. בגיל 19 פירסמתי ספר שירה, אבל הדחף העצום לביטוי הוביל אותי לבחון את כל האופציות,- ציור, פיסול, ריקוד, שירה ומשחק על הבמה. בחרתי בלימודי משחק בבית צבי, הפכתי לשחקנית, אבל התשוקה לכתוב בערה בי. תרגמתי, כתבתי עשרות מחזות בעיקר לילדים ולנוער שהציגו ועדיין מציגים בתיאטראות ברחבי הארץ. התנסתי בכתיבת תסריטים, האחד צולם, אחר זכה לתמיכת קרן מקור לקולנוע וטלויזיה, וחלקם עדיין בעבודה. הכתיבה היא המקצוע שלי, אבל מעבר לזה היא תמיד היתה מעיין בלתי נדלה של גילויים ותובנות והזדמנות יצירתית לגדילה והתפתחות. אני מלמדת כתיבה לשחקנים ב'אימפרו' הסטודיו למשחק בתיאטרון וקולנוע ברמת גן, ומשלבת את ניסיוני כשחקנית לשעבר ומעמיקה את הבנת הטקסט שהם משחקים ומגלה גם כשרונות כתיבה.

"מעולם לא ניסיתי לעשות את זה בעבר, אז אני חושבת שללא ספק אצליח" (אסטריד לינדגרן, סופרת ילדים)

לינדגרן היא אחת מהסופרות האהובות עלי ואני מנסה לחיות את המוטו שלה. מעולם לא קרה שפגשתי חומר או צבע שגירה את דימיוני ולא התמסרתי לו, לא הטריד אותי שלא למדתי לצייר או לפסל, – נייר, ברזל, חימר, פימו, אבנים בטון או זכוכית, נתתי לחומר לקחת אותי למסע חקר, ולידיים להוביל אותי למה שאני רואה בדימיוני. היצירתיות היא דרך חיים עבורי, אבל הכתיבה היא התשוקה הכי גדולה שלי וגם המקצוע ממנו אני מתפרנסת יותר מעשרים שנה. אני מאמינה שבכל אחד מאיתנו חי הילד, האמן היוצר שרוצה לבוא לידי ביטוי. אם גם בך מקננת אותה תשוקה לכתוב אבל מעולם לא ניסית לעשות את זה בעבר, אני חושבת שללא ספק תצליח/י . אני מזמינה אותך להצטרף למסע לעולם חדש ומרגש.

למי הסדנה מיועדת? בני שמונה עשרה ומעלה. לאנשים שאוהבים לספר סיפורים, ולכאלה שרוצים ללמוד איך לספר סיפור. אנשים שאין להם ניסיון כתיבה מקצועי. אנשים שרוצים לבדוק האם לבחור בכתיבה כדרך חיים. אנשים שהכתיבה היא חלום חייהם, וסוף סוף מצאו את הזמן ואת האומץ להגשים אותו. אנשים שרוצים לשפר את כושר ההבעה והביטוי מול קהל. ו..לכאלה שסתם רוצים לצאת למסע אישי ולנהל דיאלוג עמוק עם עצמם.

בוגרת בית הספר לאמנות הבמה, 'בית צבי', (1986) בין מחזותיה: 'חוות החיות' (עפ'י ג'ורג' אורוול, תיאטרון הקיבוץ),  'אני, כריסטיאן פ.' (800 הצגות), 'כספיון' ( תיאטרון שחור.הצגות ה1000) 'בגדי המלך החדשים' (2013, תיאטרון נדנדה, מחזמר בהשתתפות לירית בלבן ואבי גרייניק)  'בין שני עולמות' (תיאטרון ארצי לנוער') 'מוכרת הגפרורים הקטנה' (תיאטרון יובל+ הד ארצי קלטות) 'הפיל שרצה להיות הכי' (הצגות ה-1000), ועוד.

יועצת אמנותית בתחרות אימפרואקשן לסרטים קצרים בחמש השנים האחרונות.

חברה בוועדה האמנותית בפסטיבל תיאטרון קצר בשנים 2010-2013

איילה קורקוס מחזאית ותסריטאית.

נייד 052-4531136

דוא"ל: ayallaco@gmail.com

אם יש לכם אהבה לכתיבה, בא לכם לממש חלום, כדאי לכם לקבל כלים, לעבור מסע עם איילה.

תודה מאיה.

.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf