הכירו את העצלן שלא התעצל להצליח – שמר ארזי

הכירו את העצלן שלא התעצל להצליח – שמר ארזי

שמר ארזי, בן 48 נשוי + 3 ילדים , מודה ומאמין כי בזכות תמיכה ואמונה מצד הוריו, הגיע למקום בו הוא נמצא היום.

סיפורו של ילד עצלן שלא התעצל להצליח…

"הילד חכם אבל עצלן" כך האשימה המורה. מורה אחר אמר :"הוא לא מממש את הפוטנציאל שלו, הוא צריך לקחת את עצמו בידיים". שמר אז תלמיד בכיתה ג' בבית הספר יסודי דתי הרא"ה, ברמת גן, זומן באופן קבוע לפגישות יעוץ עם הוריו,  אך ללא הועיל וכבר בגיל  14 רוב הזמן בילה מחוץ לכותלי בית הספר.

כבר מגיל צעיר ידע שמר כי משהו אצלו שונה מאחרים, אך לא ידע להצביע על הבעיה, מה שבטוח הוא היה רואה את היכולת התקינה של הילדים "מבלי להאדיר אותם…אך יכולת תקינה" כך  שמר מציג אותם בהרצאותיו.

שמר ראה איך הילדים מתנהגים? ואיך מגיבים לילדים? ובחלק זה של חיוו החל לפתח אסטרטגיות וטכניקות מבריקות, איך לעשות הפרד ומשול: בבית הספר לא ידעו מה שההורים יודעים ולהיפך. כל הזמן הזה, היה עסוק בהישרדות. היום הוא מעיד כי ההתנהלות היומיומית הייתה קשה מאוד והיא חרוטה בזיכרונו עד היום.

בהרצאותיו מתאר שמר מנקודת מבט שלו,  איך כדאי להתבונן בתופעה "הלא תקינה" אשר לימים אובחנה כהפרעת קשב וריכוז ולקות למידה .

"דמיינו לעצמכם שהייתי נכנס לפה היום עם קביים והייתי עובר ונותן מכה ומפיל בטעות את הכיסא עליך. מישהו מכם היה כועס עלי? איך שהייתם רואים אותי עם קביים הייתם אומרים: בוא, סליחה ומפנים לי מקום לשבת. נכון? אבל אם אני ככה, כמו שאני, הייתי נכנס כמו רוח סערה, עובר, עושה ככה טק… נותן למישהו מכה ומפיל את הכוס. ממשיך הלאה, נתקל ומפיל את הכיסא, הייתם מסתכלים עלי אומרים: סליחה, אתה לא רואה מה קורה סביבך?"

אחת הבעיות הגדולות של ילדים עם לקויות למידה והפרעת קשב היא שאין נראות חיצונית לקושי שלהם.

שמר חש כל הזמן הזה, כי עשה דברים אשר הוא בעצמו לא הבין אותם ולא יכול היה להסביר מדוע הם קרו? והסביבה ראתה בהתנהגותו כהתנהגות שלילית אינה רצויה, הדבר הוביל לסבל ולתסכול בלתי פוסק במשך שנים ארוכות עד לגילוי הבעיה.

שמר רצה לעזוב את המערכת פעמים רבות אך בזכות תמיכת הוריו אשר ידעו איך להכיל אותו, היה נשאר בבית הספר , אך לא עשה דבר. היו ניסיונות להשיבו לתלם בקבלת עזרה ממורים פרטיים, ובשלב מסוים הוריו הבינו ואמרו:" הבנו, מיצינו, אנחנו אוהבים אותך, נישאר ההורים שלך תמיד, בבקשה אל תעשה דברים יוצאים מגדר הרגיל…" במילים אחרות: רק אל תעשה בלאגן".

רק לאחר שרותו הצבאי אובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה, ע"י פסיכולוג בשם מוטקה פומרנץ ז"ל, אשר ידע לשלב ולחבר בין תהליכי החשיבה ולמידה לבין המשמעויות שלהם מבחינה רגשית ותפקודית. שמר החל לתרגל מיומנויות קוגניטיביות באמצעות משחק וכלים יחודיים אחרים.

לאחר חודשים ארוכים , חל שינוי מהותי בחיוו, איש לא צפה זאת למעט הוריו אשר תמיד ראו את הפוטנציאל הגלום בו.

שמר נרשם למכינה, השלים בגרויות והמשיך לתואר ראשון ושני בחינוך מיוחד ואמר לעצמו: " כל מה שאני רוצה לעשות בחיי, למנוע מילדים לעבור את מה שאני עברתי, אני בר מזל".

בהרצאותיו המעוררות השראה מול קהל רחב ביניהם: הורים, ילדים, אנשי חינוך ואחרים מסביר שמר "הקשיים אינם מכשול מלהצליח, כיצד אנו הורים ומורים יכולים לסייע יתירה מכך, הוא מדגיש את היתרונות שב"קושי".

המסר העיקרי ששמר רוצה להעביר לקהל הרחב שיבינו כי בכל רגע נתון הוא ואנשים כמותו כמהים ומתוך רצון אמיתי להביא לשינוי המצב בו הם נתונים, בשל כך הם זקוקים לנו שנהיה ברורים, שנכוון אותם, שנעודד אותם ונדגים להם , רק תנו להם לתרגל ולהתנסות גם אם התהליך מלווה בכשלונות, אך ההשקעה וההתמדה תביא להצלחה.

היום

שמר, בוגר תואר שני בחינוך מיוחד עוסק בלקויות למידה והפרעות קשב למעלה מ- 20 שנה.

מדריך ארצי בנושא הפרעת קשב במשרד החינוך, כשבמסגרתו הוא מספר את סיפורו האישי המרגש והמעורר השראה.

.

המוטו שלו "אתה יכול" מלווה אותו מאז ועד היום.

רוצים לקבל מידע נוסף? כנסו לדף הפייסבוק שלו "שמר ארזי" וכבר שם תוכלו לצפות בסרטונים והשקפותיו בנושא זה. ניתן להזמין אותו להרצאה אצלכם בבית ו/או במוסד החינוכי של ילדיכם.

מיכל נחמני רוזנטל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf