כבוד גדול לגל ארד!

כבוד גדול לגל ארד!

גל ארד בן ה- 17 מבית ספר "בליך" ברמת גן, שבר את שיא הקדטים בריצת 300 מ'. אלוף ישראל לקדטים בריצות ספרינט ( 100, 200, ו- 400 מ'), שבר השבוע שיא בן 30 שנה, שיפור של 18 מאיות לשיא הקודם, בתחרות שהתקיימה בראשון לציון.

ארד החל את דרכו בענף האתלטיקה לפני כשלוש שנים, לאחר שהתחרה כחובבן בתחרויות בתי ספר העירונית והמחוזית ובהמשך גם בגמר הארצי וחצה ראשון את קו הסיום  ב- 800 מ' וב- 80 מ'.

מי שאינו מכיר את ספורט הריצה, כדאי לדעת כי ישנם כמה סוגי ריצות לפי מרחקים ולכל אחד מהם תוכנית אימונים משלה. לפיכך, זכייה בשני סוגי ריצה שונים, הינה מקרה נדיר ויוצא דופן וכבר אז ארד סומן כפוטנציאל אתלטי.

ארד החל להתאמן אצל רומן קוגן, מאמן אתלטיקה בעל מוניטין של חממת גידול כישרונות צעירים באתלטיקה באצטדיון הדר יוסף. יחד עם רומן התחרה בעונת 2015/16 האחרונה באליפות ישראל לקדטים  עד גיל 17  בריצות – 100, 200 ו- 400 מ' וזכה בטריפל זהב נדיר כאשר בשלושתן ניצח במקום הראשון. לאחר מכן, יצא לאליפות אירופה ועלה לחצי גמר.

לפני 3 חודשים עבר להתאמן אצל קרלו רפאלי המתמחה באימון ספרינטרים בגילאי נוער ובוגרים וכבר בתחרות פתיחת העונה הנוכחית, 2016/17 גל שבר את השיא הלאומי לקדטים בריצת 300 מטר.

ארד מתאמן כיום ברמה מקצוענית 6 פעמים בשבוע ואף נסע לאחרונה למחנה אימונים באנגליה שם התאמן לצד אלוף אירופה. כאתלטי עלית אחרים מרמת, הוא נאלץ לנסוע לאצטדיון אתלטיקה בערים אחרות היות ואין כזה ברמת גן. בשיחתי עם ארד סיפר בתקווה על כוונותיה הטובות של עיריית רמת גן לתמוך בענף, שבאו לביטוי בפגישות שהיו לגל ולאתלטים נוספים עם ראש העיר ישראל זינגר והממונה על תיק הספורט, משה רווח , על אף שבשלב זה אין תמיכה ממשית. יחד עם זאת, גל אינו מאבד תקווה ומאמין כי אם יהיו מתקני אימונים ואגודת ספורט לאתלטיקה ברמת גן, ייחשפו יותר כישרונות צעירים לענף האתלטיקה, אשר לא לחינם מכונה "מלכת הספורט", שכן היכולות האתלטיות נדרשות ומהוות בסיס לענפי ספורט רבים אחרים. 

מאחלת לכולם הצלחה,

מיכל רוזנטל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf