פרשת השבוע – חיי שרה

פרשת השבוע – חיי שרה

החיים שאחרי החיים האם הכל נגמר ברגע שאדם נפטר? האם אנו חיים חיים חד פעמיים? או שמא יש מישהו שממשיך אותנו?

הבדיחה מספרת שלמעלה הכל טוב כי המציאות היא שאף אחד לא חזר. בפרשתנו מסופר על פטירתה של שרה אימנו אשתו של אברהם, קנית חלקת הקבורה במערת המכפלה. ובסוף הפרשה פטירתו של אברהם וקבורתו באותה מערה לצד אשתו.

יבוא השואל וישאל אם כל הפרשה מדברת על המוות למה שמה של הפרשה מדבר על החיים "חיי שרה" היה מתאים לכתוב מות שרה או ביוגרפיה של שרה לאחר מותה. חכמים נתנו לנו כלל על החיים "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" דור ההמשך הוא ההוכחה לחיים שאחרי.

בפרשתינו מדובר על פטירתה של שרה אך גם מסופר על המשך דרכה ופעולותיה של שרה לאחר מותה, כאשר יצחק התחתן הביא את רבקה לביתו חזרו שלושת הניסים שנעשו לשרה בחייה, 1 .ענן קשור בפתח האוהל  2. ברכה משולשת בעיסה  3. נר דולק מליל שבת לשבת.

לקראת סוף הפרשה מלמדת אותנו שוב התורה את הצלחת דרכה של שרה, כאשר אברהם מחלק את הירושה נותן לכולם מתנות וליצחק נתן את הכל. כי יצחק ממשיך את החיים שאחרי. חיים שממשיכם את כל מה שניתן בגיל החינוך את ההשקעה הרבה ואת המסירות ואהבה .

ולכן שמה של הפרשה היא "חיי שרה", כי גם לאחר המוות כאשר יצחק ממשיך באותה הדרך זוהי דרך נצחית שלעולם לא נפסקת חיים ללא גבול מקום או זמן .

שבת שלום

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf