"הכל שקוף ואין מסכים ביננו"…לי גאון!

"הכל שקוף ואין מסכים ביננו"…לי גאון!

מאז היותה בת 3, ידעה כי אהבתה למוסיקה תעלה "אוקטבות" ובתדירות גבוהה יותר. קוראים לה לי גאון, זמרת יוצרת מלחינה ועוד היד נטויה. זרוע מחט הפטיפון עבד שעות נוספות, הביטלס ו- 100 שירים ראשוניים הנעימו זמנה בין כותלי ביתה שבר"ג.

מתי התחלת לשיר?

"מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי לשיר, קיבלתי מתנה טייפ קטן שמקליט, והייתי ממציאה שירים ומקליטה אותם…". כבר בבית ספר יסודי הצטרפה למקהלה והשתתפה במופעים השונים וקפצה על כל הזדמנות, להיות על הבמה. בד בבד, החלה ללמוד פסנתר ונחשפה לראשונה למוסיקה קלאסית בהם :מוצרט, בטהובן, באך וכן סשה ארגוב, חווה אלברשטיין ורבים אחרים.

את חווית לימודי חליל הצד אי אפשר להשאיר כך בצד, במהלך הריאיון נגלה בפניי סיפור די משעשע אך לא נעים כאחד.

"התחלתי ללמוד חליל צד אבל ממש לא סבלתי את המורה, לפני כל שיעור לקחתי אופטלגין, וכשחזרתי מהשיעור התחילו להתנפח לי השפתיים…זה קרה פעמיים ומיד הפסקתי ללמוד בשל החשש שאני אלרגית לחומר של החליל , לימים הסתבר כי מקור הבעיה הינו כדור האופטלגין ". בתיכון, התקבלה למגמת מוסיקה ובילתה רוב זמנה כזמרת וקלידנית להקת "מר חתול וחברים"…דמיינו לעצמכם, נערה בשנות העשרה לחייה, בתחילת דרכה, שרה לידרים של שוברט ומוצרט ,שירים באיטלקית ובגרמנית , שירי הביטלס, ג'אז, אביב גפן, אריק איינשטיין והרשימה עוד ארוכה.

לאחר שירותה הצבאי כמשקי"ת חינוך וטיול קצר בדרום אמריקה, בער בה עניין השירה והחלה לימודיה כזמרת בבי"ס רימון. בנקודת זמן זו, לי הצטרפה כזמרת בהרכבי קאברים למיניהם, ג'אז ושירים ישראלים, והכירה אנשים מעניינים ומוסיקאים מעוררי השראה. בין האנשים הנפלאים שהכירה היה אורי וינשטוק – מנהל מוסיקלי, נגן בהרכבים שונים :קורין אלאל, גלי עטרי ועוד, באחד מן הימים ניגש אליה בהצעה קונקרטית להתחיל ליצור דיסק אשר יתאים לקהל הילדים כקהל מאזינים ביקורתי ואיכותי לא פחות מהוריהם. במשך תקופה ארוכה עבדו על הדיסק והיום אפשר כבר להאזין ל- 13 השירים היחודיים אשר נכתבו בקפידה, וכולם התקבצו להם בתוך דיסק אחד ושמו : "ילד פעם". ובשנים האחרונות יצאו יחדיו למופע מוסיקלי לכל המשפחה.

מי שעוד לא שמע את לי גאון שרה, לא ידע את קולה היחודי והמרגש. בשנת 2011 יצא אלבום הבכורה של גאון "הכל שקוף" עם מוסיקאים מוכשרים ערן ויץ ואודי שמחון. ובין תוך טקסטים פשוטים ויפים גאון מגלה אותנטיות בלעדית, רגש ואמינות בשירתה.

האם יש איזשהו שיר מבין השירים שכתבת, המאפיין אותך בדרך זו או אחרת?

"כל שיר שכתבתי הוא משהו ממני, כל שיר מציג נקודת מבט שלי על העולם , והעולם דינמי וכך גם אני. כן גם האלבום לילדים "ילד פעם" ישם שירים שאמנם נכתב בטרם היותי אמא, אך הוא פוגש אותי עכשיו שוב כאמא בצורה אחרת. ואם באמהות עסקינן, לי היום אם לשתי בנות מקסימות לדבריה אלו הן יצירות האומנות הגדולות של חייה וכי האמהות סוחפת מרתקת ומספקת אושר עילאי.

עוד הוסיפה ואמרה כי על אף קצב ההתקדמות האיטי, עובדת בימים אלו על אלבום חדש וניצנים של אלבום חדש ל"ילד פעם", ובשנה האחרונה היא שותפה לפרוייקט מוסיקלי פואטי יחד עם 3 חברים מוסיקאים אשר הלחינו שירים של אגי משעול והיום הם מופיעים יחדיו.

בינואר הקרוב, תתחיל בסדרת הופעות אינטימיותבסטודיו שלה – "הצריף" בהן תבצע שירים מאלבומה הראשון ושירים חדשים.

ולכל מי ששאל אותי בדרך, האם יש קשר בינה לבין יהורם גאון?

התשובה היא:  לא.

אך תוכלו למצוא בכל זאת קשר אחר ליהורם. גאון החליטה לכתוב עליו שיר, כנסו ל- youtube " ורשמו "אין לי שום קשר ליורם.." שם כבר תקבלו תשובה מהימנה.

נאחל לה הצלחה.

מיכל רוזנטל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf