איך עולם הגיוס הפך מנרדף לרודף? – אבולוציית הגיוס

איך עולם הגיוס הפך מנרדף לרודף? – אבולוציית הגיוס

פעם אנשים היו מחפשים עבודה, היום העבודה מחפשת אותם, מהיכן הגיעה הגישה הזאת?

  • אפשרות 1 – נגישות –  היום קל יותר ,קל מאוד! ליצור קשר בין מחפשי העבודה למקום העבודה.
  • אפשרות 2 – דור ה-Y מפונק – יותר ויותר צעירים מחפשים עבודות מהנות , ספציפיות ונוחות.
  • אפשרות 3 – ביחס לשנים עברו היום התנאים הסוציאליים שעובד מקבל עלו ובהתאם לכך החברות גורמות לתחלופה גבוהה וקבועה של עובדים על מנת לחסוך חלק מעלויות המעביד.

ומה אני אומר? חברים, זה שילוב של השלושה.

אם פעם המועמדים היו "לוקחים" כמעט כל מה שהציעו להם היום המועמדים מרגישים שמגיע להם יותר, הם יודעים שבשנת 2016 העבודה מחפשת אותם. הם יודעים שבלחיצת כפתור הם יוכלו לגלות עולם רחב מאוד של משרות. מצב זה גורם להם מצד אחד להחליט מה "מגיע" להם ומצד שני לדעת לאן הם יכולים לשאוף ,  למעשה הם מצטרפים למשחק הכיסאות של עולם הגיוס וקיבלנו את התמונה המלאה.

אז איך בכל זאת ניתן לשפר את תהליך הגיוס?

הדבר הראשון שאנחנו צריכים הוא להבין ולקבל את המצב הזה כנקודת פתיחה. אנחנו צריכים להיות קשובים ולהופיע בכל מקום שמשדר חדשנות, מהירות ופשטות.

היום כבר ידוע שרוב העובדים לא נשארים לאורך זמן במקום עבודה בגלל שכר. נהפוך הוא, עובד יישאר יותר זמן במקום עבודה קודם כל בגלל האווירה, התחושות והחלומות , לאחר מכן בגלל הנוחות ורק לבסוף בשביל השכר , כי בסופו של דבר אנחנו מונעים בעיקר מרגש.

איך מועמד מחפש עבודה בימינו?

אם פעם בשביל למצוא עבודה מועמדים היו מכתתים רגלים ועוברים מחברת כ"א אחת לאחרת, מעיתון לעיתון ומפקס לפקס, היום הם רוצים את זה לסלון, אלקטרוני ועדיף לכף היד.

אם פעם מועמדים היו עומלים, שואלים ובודקים כיצד להכין קורות חיים, איך לעשות רושם טוב ואיך למצוא מישהו שמכיר מישהו, היום הם בעיקר צריכים לשמור על זמינות ומעודכנות.

ומצד שני – פעם נדרש מהמגייסים בעיקר לדעת לאבחן ולמיין, המגייסים היו מתעקשים יותר, בוררים יותר ומקשים הרבה יותר ואילו היום המגייסים עוסקים קודם בשיווק ואיתור מועמדים, לאחר מכן קידום המשרה בעיני המועמדים ורק בסופן של תהליך  קצת מאבחנים ובוררים. היום המגייסים משקיעים את רוב זמנם לאתר את מקורות הגיוס הטובים ביותר ואת רכזי הגיוס המכירתיים ביותר.

מועמדים עובדים במקומות שבעיקר שוכנעו או "נחטפו" אליהם (ולכן שוב נושא התחלופה הגבוהה).

המגייסים לא מספיקים להינות לרגע מהצלחה וכבר צריכים לעבוד על הגיוס ה"חדש".

החברות המגייסות  נכנסות ללופ קבוע של הדרכות וגיוסים שלעיתים נראה שלא ייגמר לעולם.

היום עולם הגיוס עובד  לפי שיטת "כל הקודם זוכה" ובשביל לזכות צריך לעבוד מהר, פשוט ויעיל.

בשביל להצליח, המטרה היא להגיע לכמה שיותר מועמדים ולכן צריך לשמור על עדכניות וצריך לפעול במהירות, שהצלחת בזה הכל הופך קל יותר, ככל שיש לך יותר מועמדים יש לך יותר אפשרויות ויותר פוטנציאל למצוא את הגיוס הנכון ופחות לבזבז זמן על ניסיונות שלרוב לא מחזיקים מעמד לאורך זמן.

לסיכום: פעם התחרות הייתה בין המועמדים והיום התחרות היא בין המגייסים, ועל חשבון מי אתם שואלים? אז האמת היא על חשבון כולנו…

חזי כוכבי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf