14,200 דירות חדשות צפויות להתווסף לרמת גן בשנתיים הקרובות

14,200 דירות חדשות צפויות להתווסף לרמת גן בשנתיים הקרובות

מחקר יד 2: אוכלוסיית העיר צפויה לגדול ב-20.3% כתוצאה מתוספת הבנייה. 87% מהדירות יהיו בהתחדשות עירונית.

מאות אלפי דירות חדשות צפויות להתווסף לשוק הדיור הישראלי בשנים הקרובות, ולהגדיל בעשרות אחוזים את אוכלוסיות הערים כתוצאה מהבנייה – כך עולה ממחקר שבוצע באתר יד 2.

לפי הנתונים, העיר רמת גן מדורגת במקום החמישי מבין הערים בישראל שצפויות לגדול. לעיר צפויות להתווסף 14,200 יחידות דיור בשנים הקרובות, מה שיגדיל ב-20.3% את אוכלוסיית העיר כתוצאה מתוספת הבנייה. 87% מתוספת יחידות הדיור יהיו בהתחדשות עירונית והיתר בבנייה חדשה ובמחיר למשתכן.

המחקר בדק את כמות היתרי הבנייה המבוססת על נתוני הלמ"ס, ואת הבנייה החדשה בפועל בכל הערים בהתבסס על מידע שנאסף על-ידי צוות המידענות של יד 2 מפרויקטים בכל הארץ ונתוני הרשויות המקומיות – רק לדירות שנמצאות כבר בתהליך בנייה ובבקשה להיתר בנייה. את הנתונים הצליבו במחלקת המחקר עם מספר הנפשות הממוצע למשק בית וכך נגזר הגידול הצפוי באוכלוסיית כל עיר. הבדיקה גם הפרידה בין סוגי הפרויקטים בכל עיר – בנייה חדשה, התחדשות עירונית (תמ"א 38/1, תמ"א 38/2 ופינוי בינוי), ובנייה במסגרת מחיר למשתכן – והנתונים עשויים לרמז על אופייה הצפוי של כל עיר בטווח הזמן הבינוני.

לדברי אודי בלום, מנכ"ל חברת מטרופוליס, אחת החברות המשמעותיות בתחום ההתחדשות העירונית, "רמת גן נמצאת במקום הראשון בארץ בהיקף הבנייה במסגרת תמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש. לאור הביטול הצפוי של תמ"א 38 וההעדפה הברורה של ראש העיר לקידום מתחמי פינוי בינוי, אנו מקדמים בימים אלו 3 פרויקטים במתכונת הזו בעיר, בשיתוף פעולה עם המינהלת להתחדשות עירונית, אשר קמה בשנים האחרונות במטרה להאיץ ולקדם את תהליכי ההתחדשות באופן מקצועי יעיל ושירותי".

המדורגות הראשונות לפי מחקר יד 2 הן הערים בית שמש שצפויה לגדול ב-34.5% כתוצאה מתוספת של כ-9,200 דירות חדשות; בת ים במקום השני צפויה לגדול בכ-24% עם תוספת של 14 אלף יח"ד; במקום השלישי מודיעין שצפויה לגדול גם כן ב-24%; קריית גת במקום הרביעי עם גידול צפוי של 22% באוכלוסיה; רמת גן כאמור במקום החמישי.

בתמונה: פרויקט מוריה 17 רמת גן של חברת מטרופוליס  |  צילום: אוראל כהן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf