תנאי קבלה ללימודים גבוהים

תנאי קבלה ללימודים גבוהים

כידוע לכולנו, לרוב המוחלט של מוסדות הלימוד ברחבי ישראל ובעולם בכלל ישנו חתך קבלה מסוים אשר נקבע אחת לשנה בהתאם להיצע והביקוש של כך ענף. חתך הקבלה המינימלי בכל ענף מהווה למעשה את ציון ההתאמה הנכון ביותר אותו תצטרכו במטרה להתקבל לענף בו אתם מעוניינים. על כן, כל אותם אנשים אשר מעוניינים ללמוד באוניברסיטה במדינת ישראל, מחויב לעמוד בתנאי הקבלה של הענף אליו הוא מעוניין להירשם. זאת בעת בה לכל ענף דרישות ייחודיות משלו, דרישות אשר משתנות בין מוסד לימודים אחד לשני. כיום, ניתן למנות מספר אוניברסיטאות רשמיות ברחבי מדינת ישראל כדוגמת אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, מכון ויצמן, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת חיפה וכיוצא בכך.

יחד עם האמור, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו מדברים על תנאי הקבלה של האוניברסיטה הפתוחה, מדובר למעשה על תנאי הקבלה הקלים ביותר. זאת במיוחד לאור העובדה כי מדובר על מוסד כזה אשר דוגל בפתיחת שירותי האקדמיה לציבור הרחב של כלל הסטודנטים במדינת ישראל, ללא כל תנאי מקדים. מדובר למעשה על אוניברסיטה אשר עשויה להתאים עבור כל אותם תלמידים שאינם עומדים בדרישות הסף במוסדות הלימוד השונות לאור סיבות מגוונות כדוגמת גיל, חוסר בזמן, חוסר בבגרות מלאה וכך הלאה. חשוב לציין כי כאשר מדובר על תנאי הקבלה במוסדות הלימוד האחרים, מדובר על מצב אחר לגמרי.

הקריטריונים במוסדות הלימוד במדינת ישראל

בעת בה אנו מדברים על הקריטריונים השונים במוסדות הלימוד ברחבי מדינת ישראל, ניכר כי הקריטריון הראשון והעיקרי ביותר יהיה תעודת בגרות מלאה שכן, תלמיד ללא תעודת בגרות מלאה ברוב המוחלט של המקרים לא יוכל להתקבל ללימודים, למעט מקרים חריגים. יחד עם האמור, חשוב לציין כי ישנם תחומים מסוימים אשר מחייבים ציונים גבוהים במקצועות כאלו ואחרים אשר מתקשרים באופן ישיר לתחום אותו אתם מעוניינים ללמוד. קריטריון חשוב נוסף יהיה הציון שלכם בפסיכומטרי אשר ימדד בהתאם לממוצע פסיכומטרי שנקבע בראש במוסד הלימודי בו אתם מעוניינים שכן, בעת בה אתם נתונים למצב בו אתם נמצאים מתחת לממוצע, עליכם להתחיל תהליך של  שיפור ציון פסיכומטרי טרם פנייתכם אל מוסד הלימוד הרלוונטי.
יחד עם האמור, חשוב לציין כי הקבלה שלכם אל המוסד הלימודי בו אתם מעוניינים קשורה באופן ישיר בתחום אותו אתם מעוניינים ללמוד שכן, ככל שמדובר על תחום מבוקש יותר, ניכר כי תזדקקו לנתונים טובים יותר במטרה להתקבל למסלול הנחשק. ישנם תחומים מבוקשים במיוחד כדוגמת רפואה, מדעי המחשב, חשבונאות וכן הלאה, אשר מחייבים בתנאי קבלה גבוהים במיוחד. אי לכך, חשוב לוודא כי אתם אכן בודקים את תנאי הקבלה לתחום הרלוונטי אליכם, במטרה להבטיח כי אתם אכן מחזיקים בכלל הקריטריונים הדרושים לרישום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf