שרברב בבוקר שר-ברבים בלילה – הכירו את אבי עדאקי!

שרברב בבוקר שר-ברבים בלילה – הכירו את אבי עדאקי!

הייתם מאמינים? אבי עדאקי שרברב מקצועי עצמאי המתמחה בתחזוקת מערכות צנרת  ביום… נוכל לראותו עם רדת החשיכה בברים מועדונים ופסטיבלים, מתחזק את צינורות קולו הייחודי בשיריו האותנטיים. את אבי עדאקי , אני מכירה עוד מימי ילדותי, כשהיה משמיע לחבריו הקרובים את השירים שכתב, אלה לא היו סתם שירים, אלה היו שירי אהבה וגעגוע.

היום אבי בן ה- 40, אמן עצמאי, שרברב ומשורר, מאמין בשירי מחאה תאוות בצע, התמסחרות ואינו פוחד להיחשף, הוא רואה בשיריו מקום לפורקן ושחרור. אבי הצליח להתברג אל תוך עולם המוזיקה ללא מפיק,ללא משרד וללא כישרון שיווק,

והפך לאחד הקולות הבולטים בזירה האינדי ישראלית. הרפרטואר קיבל נפח אחר.  שלום חנוך, איפה הילד, תיסלם, בנזין, נקמת הטרקטור, צ'רלי גרסיה וקווין הם רק חלק מסגנונות המוזיקה אשר השפיעו עליו בנעוריו

 ואם בסגנון מוזיקלי עסקינן אבי מספר:

״האלבום החדש, אר"ץ – אלבום רוק ציבורי, שיצא באוקטובר האחרון, הוא אלבום רוק, בס-תופים-גיטרות, שהוקלט עם הלהקה וכך גם ההופעות עם הלהקה הם רוקנרול. אלבום הביכורים "מודע אני" (2008), יותר משוחרר מבחינה סגנונית וכך גם בהופעות סולו.

מעבר לזה, יש הרבה דגש על הטקסטים ועל האמירה.

האם אתה רואה את עתידך רק כזמר או שתמשיך לשלב עבודה עצמאית בבוקר ומוזיקה בערב?

"כיוצר עצמאי, אני עוסק גם בציור ובעיצוב, בכתיבה ובמוסיקה. לפרנסתי אני שרברב. זה קמח וזה תורה. לאו דווקא בחלוקה לבוקר וערב, זה הרבה יותר מעורבב אחד בשני והדברים לא פעם מפרים אחד את השני. יהיה לי קשה להתעסק ביצירה בלי לחיות את החיים ה"רגילים" של עבודה פשוטה. זה נותן הרבה חופש יצירתי.

היה לי הכבוד והזכות, לקחת חלק בפרוייקט "מסע אספלט" (2011), ביצועים חדשים לשירי סשה ארגוב, עם "הכל זהב" שקיבל תשומת לב רבה. גיליתי אז, שסשה ארגוב, לכל אורך הקריירה המוסיקלית שלו, עבד בבנק ובספריה.  האמנות היתה החופש והשמנת שלו. זו לא המצאה שלי".

ספר על הרגע בו התחלת לכתוב שירים? אלו שירים? והאם אחד השירים שכתבת מתקופת נעוריך אתה שר גם היום?

"יש לי במגירות גם מחברת שירים מילדות מוקדמת (כיתה ג'-ד'). בנעוריי התחלתי לנגן קצת בגיטרה וזמן קצר אח"כ, בעקבות תאונת דרכים בה נהרגו שני חברי ילדות שלי, כתבתי והלחנתי את השיר הראשון שלי.  בשירות הצבאי, כתבתי את השיר "נועה" (1995) ואת "מגולבל" (1996) כשהשתחררתי. שניהם מסיימים את האלבום "אסיר תודה" (2013).  גם באלבום החדש יש שיר מהאלף הקודם, "ארץ ארץ ארץ" (1999).

האם אתה רואה את עצמך כזמר יוצר?

"אני לא זמר. אני שר את שירי. אני מלווה את עצמי בגיטרה ובפסנתר אך אינני נגן וגם לא מוסיקאי מושכל. אני סינגר-סונג-רייטר ונראה לי שהבנתי את זה קצת אחרי הצבא, שכתבתי שיר (מגולבל), הכי ארוך שכתבתי אי פעם, וחברים שרו אותו וזכרו את המילים בלי שהוא יהיה מוקלט בשום מקום".

לסיום, נשמח למסר ממך לרמתגנים ולאומה כולה

תצרכו גם תרבות. זה מזין!

אפשר להיכנס לדף הפייסבוק של אבי עדאקי ולהתעדכן… ההופעה הקרובה ב: יום רביעי  11.1.17 בשעה 20:00, לבונטין 7, תל אביב.

אלעד נדב – תופים | גיא סטריער – חשמלית | טל מרקוס – בס

אני אהיה שם.

בהצלחה,

מיכל נחמני רוזנטל

 

קרדיט: ארל'ה הצמצם הבוער

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf