שכפול מפתחות לרכב – כדאי לדעת. 

שכפול מפתחות לרכב – כדאי לדעת. 

מכירים את זה שיצאתם מחוף הים, הגעתם אל הרכב ואין מפתח בתיק?  

במקרה אין לכם מפתח רזרבי ואתם לצערכם הגדול עומדים כעת  בפניי הוצאה לא זולה בכלל. מצב כזה בו לרכב אין בכלל מפתחות – נקרא בשפה של המנעולנים מצב של אובדן מוחלט. מצב זה מצריך קריאת חילוץ לעזרה של מנעולן רכב מוסמך מחברה בפיקוח ארגון המנעולנים בישראל. 

 המנעולן יגיע אל כלי הרכב, יפרוץ אותו (ללא נזק) ייצר במקום או מבעוד מועד מפתח נוסף (גלם ברזל) שיסתובב במתג ההצתה ובדלת. אז הוא יתחבר עם ציוד דיאגנוסטיקה ויקודד את שבב האימובילייזר והשלט שנמצאים במפתח המקורי וישכפל עבורכם מפתח חדש. 

לעומת זאת אם ברשותנו מפתח אימובילייזר או שלט חכם פעיל גם אם אחד המפתחות אבד לכם ,עלות השכפול עבורכם תהיה זולה פי כמה וכמה מאשר עלות של שחזור מפתחות באובדן מוחלט. לכן אנו ממליצים  לא להמתין לאבדן של כל צרור המפתחות וברגע שיש ברשותנו רק מפתח אחד לפנות למנעולן מורשה ולהזמין מפתח / שלט חכם חדש. 

 אפשר לחלק את סוגי שכפול מפתח הרכב ל-3 סוגים שונים : 

  1. ישנן את המפתחות המשוכללים ביותר שנקראים גם מפתחות חכמים. זהו מפתח לרכב בו יש גם שלט מובנה פנימית , כאשר לא דרושה פעולה מכאנית להנעת הרכב. לדוגמא ברכבי מרצדס החדשים. שלטים אלו "מזהים" את הרכב על יד פונקציית הקרבה שמוטמעת בו . ההנעה נעשית כאשר המפתח בקרבת מקום , בלחיצה על כפתור ה – start 
  2. סוג המפתחות הפחות משוכלל הוא מפתחות אימובלייזר ללא הפיצ'ר של המפתח החכם. זהו מפתח משולב שיש לו גם שלט לרכב לפתיחה של הרכב מרחוק (ותא המטען) וגם מפתח נשלף שמסתובב בסוויטש של ברכב. 
  3. מפתח אימובילייזר ללא שלט מובנה בתוכו. אלו הם המפתחות הזולים ביותר ולא יעלו לכם יותר מ-450 שקלים בשום מקום. 

 תהליך העבודה 

תהליך שכפול מפתח על ידי מנעולן המתמחה בשכפול מפתחות לרכבים הינו בעל מספר שלבים: 

  1. ראשית, מכינים גלם (להב ברזל) באמצעות מכונת חיתוך ידנית או ממוחשבת בהתאם לאיכות הציוד שברשות המנעולן. מכונה ממוחשבת (לייזר) תבצע חיתוך CNC בדיוק כמו ברמת הדיוק של המפעל וכך תקבלו את המוצר האיכותי ביותר ותימנעו מגרימת נזק למתג ההצתה. 
  2. מתכנתים תוכנה בשלט חדש או בוחרים בשלט תואם למקור. 
  3. המנעולן מתחבר באמצעות ציוד דיאגנוסטיקה לרכב ומבצע שתי פעולות.

א. קידוד השלט  מה שיאפשר פתיחה וסגירה של דלתות הרכב ותא המטען  

ב. קידוד שבב האימובילייזר, שזהו רכיב קטן שנראה כמו מגנט ונמצא בתוך המפתח שלט . 

 האימובילייזר הוא רכיב בעל מספר זיהוי ייחודי שבעזרת הדיאגנוסטיקה המחשב של הרכב מאמץ את השבב החדש ומאפשר לו להניע את הרכב החדש. 

חשוב לדעת וכדאי לשאול את המנעולן בשטח האם  קודדו המפתחות  החדשים מבלי למחוק את הישנים מהרכב או לא  או האם ביצעו קידוד אימובילייזר מקורי כמו במוסך המרכזי אשר יבטל מפתחות ישנים שנגנבו ואבדו. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf