שיטות חדשניות ליישור שיניים למבוגרים

שיטות חדשניות ליישור שיניים למבוגרים

שיטות יישור שיניים לצעירים לא תמיד יתאימו כאשר רוצים לבצע פעולה אורתודנטית במטופלים מבוגרים. שיטות חדשניות מאפשר לבצע את יישור השיניים גם באנשים מבוגרים, ללא אי הנוחות או הבולטות של גשר סמכים בעיצוב מסורתי.

יישור שלא רואים מבחוץ

גשר שמותאם לילדים מולבש מהצד החיצוני של השיניים. זוהי שיטת הטיפול הוותיקה שעשתה את העבודה עבור דורות של ילדים. החיסרון הבולט הוא כמובן שאי אפשר לפספס את קיומו של הגשר. מבוגרים לא יסכמו בדרך כלל לשיטה כזאת שנחשבת לא רצויה שכן אי אפשר להסתיר אותה. שיטה חדשנית שעוקפת את הבעיה באופן אלגנטי נעשה בצורה כזאת – יישור פנימי. אורתודנט בבודק היטב את מבנה השיניים מתכנן לא סמכים רגילים אלא גשר שמבצע יישור שיניים פנימי, שלא רואים מבחוץ.

פלטות שקופות וגם נשלפות

לגשר חיצוני או אפילו פנימי ישנם חסרונות מסוימים. כל גשר או סמכים קבועים שמוצמדים לשיניים עשוי לעורר אי נוחות וקושי בשמירת היגיינת הפה והשיניים. פתרון חדשני שפותח על מנת להשיג תועלות מרובות הינו פלטות שקופות. הפלטות השקופות כמעט בלתי נראות. הן עוטפות את השיניים ומיישרות אותן בדחיקה מדורגת. מלבד העבודה שכמעט אי אפשר להבחין בהן בכלל, גם אפשר לשלוף אותן על מנת לצחצח שיניים, להעביר ביעילות חוט דנטלי. גם אין שום בעיה להסיר את הפלטה בזמן האוכל, כאשר לאחר מכן, בצורה עצמאית ופשוטה שכל אחד יכול לבצע, מחזירים את הפלטה למקומה.

תוכנית יישור ממוחשבת

בקרב מבוגרים, מקובל מאוד כיום לבצע יישור שיניים על בסיס תוכנית יישור מקיפה שמתוכננת באופן ממוחשב. בעזרת צילומים והדמיות, מזהים את מבנה הלסת ומיקום השיניים השונות כפי שהן כיום. בונים תוכנית טיפול מקיפה, כך שהשיניים תתיישרנה בצורה אופטימלית. את הדבר הזה מבצעים לדוגמא על ידי מערכת של פלטות אישיות, שמותאמות לכל מטופל ומוזמנות ממעבדה בחו"ל.

אלה הדברים העיקריים שכדאי לייחס להם תשומת לב:

  • את השיטה ליישור שיניים חשוב לבחור בסיוע של אורתודנט בעל ניסיון רב במגוון שיטות יישור.
  • עדיף להיעזר באורתודנט שעוסק בקביעות ביישור שיניים למבוגרים שכן האתגרים שונים לעומת יישור של שיניים בילדים.
  • התאמה שיטה בלתי נראית או סמויה מאפשרת גם לאנשים שנמנעו במשך שנים מפניה לאורתודנט לעבור את תקופת הטיפול שבעי רצון וללא שום תחושה של אי נעימות.
  • שיטות חדשניות מאפשרות במקרים מסוימים לקצר את התהליך, ביחס לשיטות וותיקות.

מחפשים אורתודנט עם ניסיון רב בטיפול במבוגרים? לרשותכם מרפאה עם צוות מנוסה, בראשו אחד מהאורתודנטים המובילים, המנוסים והמקצועיים בארץ. היכנסו והתעדכנו בכל מה שחשוב וכדאי לדעת: לאתר של מרפאת ד"ר אלון זיידמן.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf