שיטה יעילה ובטוחה להרחקת יונים מכיכר רמב"ם

שיטה יעילה ובטוחה להרחקת יונים מכיכר רמב"ם

מזה שנים ידוע, שיונים ממלאות את הכיכר המרכזית של העיר ופוגעות באיכות החיים. לאחרונה פותחה שיטה חדשנית ובטוחה לחלוטין, השומרת על הסביבה ומבטיחה אחת ולתמיד- הרחקת יונים לצמיתות. מהי הדברה אלקטרונית, וכיצד ניתן ליישם אותה במקומות ציבוריים?

הדברת אלקטרונית- השיטה היעילה והבטוחה שכבר קיימת במחנות צה"ל

שיטה חדשנית, המאפשרת הרחקת יונים על ידי הנחת פסי הדבקה HDPE, אשר מקושרים אל רכזת אלקטרונית המספקת חשמל במתח גבוה אך בהספק נמוך במטרה לגרום ליונה לאי נוחות ולתחושה של עקצוץ ברגליים בשונה מדוקרני מתכת, אשר אינם מתאימים למרחבים פתוחים. הדברה אלקטרונית מתאימה גם למרחבים פתוחים ולא רק לפירים, חרכים או פתחים צרים, ומונעת מהיונה לפקוד בשנית את המקום. קיימים יתרונות נוספים שהופכים את שיטת ההדברה האלקטרונית, ליעילה ביחס לשיטות ההדברה האחרות.

יתרונות ההדברה האלקטרונית

שמירה על מרחב אקולוגי נטול רעלים – בשונה מהדברה כימית המבוססת על רעלים ופגיעה בחי ובצומח הרי שהדברה אלקטרונית, היא "הדברה ירוקה" והומנית ששומרת על חיי היונים ונמצאה כיעילה בהרחקתן.

תחזוקה זולה – הדברה כימית והדברה המבוססת על דוקרנים ורשתות, דורשת תחזוקה שוטפת, ניקיון ותלות במדביר. בניגוד אליה בהדברה אלקטרונית המבוססת על פסי הדבקה ועל סוללת ליתיום, אין כל צורך להזמין מדביר בתדירות גבוהה.

התאמה מיטבית לסביבות החוץ – במרחב העירוני קיימת חשיבות רבה לאסתטיקה. בשונה מדוקרנים ורשתות שאינם מתאימים לכל מקום, ובוודאי לא לשטחים פתוחים, פסי ההדבקה הגמישים ניתנים להנחה בכל מקום. מעבר לכך, פסים אלו עמידים גם כאשר שורר בחוץ מזג אוויר קיצוני.

קצב זרמים חשמליים המונע מהיונה לפתח הרגל – היונה העירונית שהיא למעשה יונת הסלע, יש ביכולתה לזהות דפוסים חוזרים ונשנים, וכאשר היא מסמנת מקום היא תמשיך להתעקש ולשוב אליו. במנגנון המובנה של ערכת ההדברה האלקטרונית, מופקים זרמים בקצב ובעוצמה משתנה ולא צפויה בהתאם לשעת היום ואחוזי הלחות- כך שהיונה לא מצליחה להתרגל או למצוא דפוס מובנה זו הסיבה המרכזית בגללה היא נוטשת את המקום ולא חוזרת אליו יותר.

ממה מורכבת ערכת הדברה אלקטרונית

הערכה מורכבת מפסי דריכה שקופים, דבק, רכזת חשמלית לייצור מתח, מחברים מהירים, שנאי במתח של שניים עשר וולט וכבלים לגישור.

למי מתאים להיעזר בהדברה אלקטרונית? 

הדברה אלקטרונית מתאימה למרחבים ציבוריים כמו: מוסדות חינוך, מוזיאונים, משרדים ממשלתיים, בסיסים צבאיים, גדרות, גגות, רחובות, כיכרות הומות ועוד. כמו כן הדברה אלקטרונית מתאימה למרחבים פרטיים כגון: חצרות, מרפסות שירות, מרפסות שמש, פירים צרים ובכל מקום בו יונים קיננו בעבר וממשיכות לקנן גם בהווה.

לסיכום, בשונה מפתרונות הדברה המבוססים על מרכיבים כימיים או אמצעים ידניים כמו רשתות ודוקרנים, הרחקת יונים חשמלית פותרת את המשתמש מהצורך בתחזוקה שוטפת ומבטיחה את הרחקתן של היונים לצמיתות ושמירה על מרחב המחיה.

המאמר בחסות משרד פרסום STG

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf