רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה: מי אחראי?

רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה: מי אחראי?

אם מטופלת נפגעה עקב ניתוח הגדלת חזה לקוי, לעתים קרובות יתברר שניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית נגד המנתח הפלסטי.

אם עברת סיבוכים לאחר ניתוח הגדלת חזה, או שהתברר שהשתלים ששימשו לביצוע הניתוח פגומים, סביר להניח שיש לך עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה, או שאת יכולה להגיע, באמצעות עורכי דין שמתמים ברשלנות רפואית, להסדר שיעזור לך להתאושש מהפגיעה ולעבור הליך תיקון. מאמר זה דן במגוון התביעות שיכולות לנבוע מהגדלות חזה פגומות.

תביעות נגד היצרן

רוב התביעות שמתבססות על ניתוח הגדלת חזה פגום כוללות את הנפגעת, שהיא התובעת, בתביעת רשלנות רפואית נגד היצרן של שתלי חזה. בדרך כלל, תביעה נגד היצרן תטען לחבות במוצר ותכלול טענות קפדניות לחבות, אי התראה, הפרת אחריות מפורשת ומשתמעת, רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה, ואפילו הונאה.

בתביעת אחריות קפדנית, עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית יוכיחו את הטענות הבאות: היצרן מכר את שתלי החזה במצב מסוכן; והמטופלת נפגעה בשל מצבם המסוכן של השתלים. באי התראה, כפי שהמונח מרמז, עורכי הדין יוכיחו שהיצרן ידע או שהיה צריך לדעת על סיכון מסוים שטמון בשתלי החזה, אבל לא הצליח לספק אזהרה מספקת.

איך מתבטאת אחריות היצרן?

אחריות היצרן, שיכולה להיות מפורשת או משתמעת, היא ערובה למצב בו המוצר מתפקד באופן מסוים או מתאים לתקנים מסוימים. אם שתלי השד נקרעים באופן בלתי צפוי, דולפים או מתעוותים, עורכי הדין יכולים לטעות שהשתלים לא עמדו במטרות שלשמן נרכשו, וכי הייתה הפרת אחריות.

תיק נגד יצרן שתלי חזה עשוי להיות כרוך גם בהגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה, למרות שבדרך כלל אחריות מוצרים קפדנית מיועדת להחלפת טענות רשלנות כאשר מדובר במקרה של צרכנים כמו שתלי חזה. על מנת לזכות בתביעת הרשלנות, עורכי הדין יצטרכו להוכיח:

  • הנתבע חייב לתובעת זהירות סבירה בנסיבות העניין, כלומר, ביצוע או מכירת שתלי החזה ללא פגמים מסוכנים וסיכונים נסתרים.
  • פעולות הנתבע הפרו, כלומר, לא עמדו בחובת הזהירות הסבירה המגיעה לתובעת.
  • הפרת הנתבע הייתה הגורם העיקרי או היחיד לפציעות התובעת, וגם:
  • התובעת סבלה מפגיעה כלשהי.

תביעת רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה נגד המנתח

במקרים רבים, תביעה נגד המנתח הפלסטי תהיה בגין רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה, באמצעות התנהלות רשלנית כלשהי בהשתלת שתלי החזה. תביעה מסוג זה תחול תחת כללים ונהלים רפואיים מיוחדים של רשלנות רפואית.

למקרה נבדל מהייצור שיחויב באחריות למוצר צריכה פגום כמו שתלי חזה, המנתח הפלסטי צריך להיות כשיר כמפיץ או כמוכר של המוצר. בית המשפט בדרך כלל אינו מגלה שמנתחים ואנשי מקצוע אחרים מתחום הבריאות, או בתי חולים, כשירים כמפיצים או מוכרים של שתלי חזה.

הסדר לקבלת פיצויים

קיימים מספר מקרים שמאפשרים השגת פיצויים למטופלות שנפגעו מניתוח לקוי של הגדלת חזה, כתוצאה משתלים פגומים. אם את מאמינה שהפגיעה התרחשה כתוצאה משתלים לקויים, יתכן שלא תצטרכי להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה על מנת להחלים, ועורכי הדין שלך ינסו להגיע להסדר פיצויים הולם עם היצרן, לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית.

אבל אם הפגיעה בשתלי החזה שלך היא תוצאה של ניתוח רשלני, הסדר פיצויים אינו חל על המקרה שלך.

יתכן שיהיה די קשה מלכתחילה להבין אם רשלנות רפואית או אחריות למוצרים הם הגורם לפציעות שלך, או אם יש הסדר קיים שעשוי לחול על המקרה שלך. שיטת הפעולה הטובה ביותר היא להתייעץ עם עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית, עם ניסיון בתביעות רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה. אנשי מקצוע מיומנים אלו ייעצו לך לגבי הצעדים הבאים בהם את צריכה לנקוט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf