רמת-גן יפת הנוף

רמת-גן יפת הנוף

עונת הסתיו כבר כאן ועימה מזג אוויר נוח ואידיאלי לטיולים. על אף מיקומה של רמתגן במרכז גוש דן הסואן, היא ממשיכה להחזיק בתואר "העיר הירוקה בישראל", כשרבע משטחה הוא ירוק. את הנוף האורבני מכסה תפאורה טבעית בדמות גנים, שדרות ועצים משלל סוגים. לצד הפנינות הפסטורליותמכילה רמתגן מבנים רבים שלהם חשיבות אדריכלית, היסטורית או נופית. העיר התפתחה במשך כ-100 שנים ונבנו בה שכונות מגוונות בעלות אופי שונה, שאוחדו במהלך השנים ומהוות את עיר הגנים – רמתגן.

השילוב בין הנופים הירוקים והמבנים הייחודים מזמן את הסיור המודרך "רמתגן יפת הנוף", שיערך ביוזמת בית קריניצי. הסיור, בדגש אדריכלייתקיים ביום שישי ה-25 בנובמבר, במטרה לחשוף את אוצרותיה ההיסטוריים של עיר הגנים ולהנחילם לציבור הרחב. לאלה שזוכרים, ולאלה שרוצים ללמוד, להכיר ולהתאהב. הסיור יצא בהדרכתה של אדריכלית השימור ומחברת סקר המבנים לשימור ברמתגן, אד' נעה שק. שמו של הסיור, "רמתגן יפת הנוף", לקוח מאחד הסרטים שהוקרנו ביומני כרמל משנת 1939 ובו צילומים נדירים של העיר וההווי בה.

הסיור, שתחילתו באנדרטת תש"ח ברחוב שרת, יתמקד בליבו של גן אברהם, בפנסיונים ובבתי המרגוע הרבים שהיו פזורים בשנות ה-30 במרומי הגבעה, שגובהה כ-60 מטרים מעל לפני הים. פנסיונים אלה צצו בגבעה כפטריות אחר הגשם, בזכות האוויר הצלול ומשבי הרוח הנעימים שהגיעו מהים במערב. על ספסל בפסגת גבעה זו נהג המשורר הלאומי ביאליק לשוח ולשאוב השראה ב-1933, שנת חייו האחרונה, אותה בחר לחיות ברמתגן. על הגן אמר ביאליק: "כאן מצאתי את המנוחה שביקשתי".

הסיור יצא בשעה 09:00 מאנדרטת תש"ח ברחוב שרת ויסתיים בשעה 11:00 למרגלות הגבעה בשדרות הילד. דרגת הקושיקלה עד בינונית. בשל התווי התלול הסיור אינו מותאם לעגלות ולכסאות גלגלים. מחיר: 20 שקלים. מספר המקומות בסיור מוגבל וההשתתפות בו מותנית ברישום מוקדם. מראש.

לפרטים נוספים והרשמה: בית קריניצי – 03-6739050.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf