רכב חשמלי זה לא רק טסלה

רכב חשמלי זה לא רק טסלה

רובנו מכירים את חברת טסלה, יצרנית הרכב החשמלי הגדולה, שהדגמים שלה הפכו בשנים האחרונות לפופולריים ביותר ברחבי העולם. אולם, חברות הרכב הגדולות לא נשארו מאחור וגם הן מובילות את השוק החשמלי. מה בדיוק הן עושות? את השינוי התחבורתי הגדול ביותר שנעשה עד כה.

בשנים האחרונות, רכבים חשמליים נכנסו לשימוש רחב יותר ברחבי העולם, הפכו למצרך זול יותר, הם נמכרים בכמות גדולה בכל שנה וגם בישראל החל להתפתח שוק חשמלי לא קטן. הסיבות שרכב כזה הפך למבוקש הן בעיקר סביבתיות אך גם עניין המחיר וההוצאות השוטפות הנמוכות, תופסים חלק נכבד בשיקול.

אחת החברות הגדולות והידועות בתחום החשמלי היא טסלה, שהפכה את הדגמים שלה למוצלחים ומבוקשים. טסלה עבדה קשה כדי להגיע לתוצאות האלה בשנים האחרונות והיא ממשיכה לשפר את ביצועי הרכבים שלה כל הזמן. אבל, חוץ מטסלה, יצרניות הרכב הגדולות מייצרות אף הן רכבים חשמליים ומתכננות לעבור בעתיד לכמה שיותר דגמים חשמליים וזאת על חשבון הרכבים המונעים על ידי דלק. מסתבר שעולם התחבורה הולך להיות ירוק יותר ואת המהלך הזה כבר אי אפשר להחזיר לאחור.

לא מדובר בנישה או טרנד סביבתי אלא מדובר במדיניות מוצהרת לקראת העתיד התחבורתי שצפוי בכל העולם. בחזון של החברות הגדולות, רכב חשמלי הוא מרכזי ועל כן כל אחת מהן השקיעה וממשיכה להשקיע מיליארדים לטווח ארוך של שנים קדימה במטרה להגדיל את נפח הייצור החשמלי, לפתוח עוד מפעלים ולהמשיך במחקר ופיתוח של רכב חשמלי.

אם ניקח את חברת פולקסווגן לדוגמא, אפשר לראות שהיא הפכה לאחת היצרניות הגדולות של רכבים חשמליים והשאיפה שלה היא להיות מובילה בתחום. פולקסווגן הוציאה לפני כמה שנים את סדרת הדגמים החשמליים שלה, סדרת ה-ID, ובראשה מכונית הדגל שלהם, פולקסווגן ID3, שהם היום מה שהחיפושית והגולף היו בעשורים הקודמים, כלומר סיפורי הצלחה אדירים. פולקסווגן תכננה והשקיעה רבות בסדרה החשמלית וקהל הצרכנים אהב את התוצאה. המכירות עלו, הרכבים הפכו למבוקשים ותחזית המכירות לשנים הבאות אופטימית. גם סקודה חברת הבת של פולקסווגן הוציאה דגם חשמלי פופולרי, סקודה אניאק.

חברה נוספת שמובילה מהלכים דומים היא רנו. בחברה מתחייבים להגדלת כמות הרכבים החשמליים והיא עושה מאמצים אדירים בפיתוח וייצור וכרגע היא חולשת על כחמישה עשר אחוזים מהשוק החשמלי האירופאי. רנו משקיעה משאבים רבים בשיתופי פעולה עם חברות אחרות ובמפעלי הייצור שלה כדי להגיע לכמה שיותר דגמים חשמליים, לרכבים יעילים יותר וטובים יותר כל הזמן.

ניסאן נחשבת ליצרנית רכב מובילה ומתמקדת גם בייצור סוללות לרכבים חשמליים. בחזון של החברה, בתוך עשר שנים כל הרכבים שלה יהיו חשמליים והמטרה היא למכור כמות גדולה מהם ליותר שווקים ברחבי העולם. ניסאן משקיעה משאבים אדירים בהגדלת נפח הייצור ובהתרחבות התחום החשמלי שלה. בינתיים, אחד הדגמים הפופולריים של החברה הוא ניסאן ליף המשפחתי, שהפך למבוקש מאוד בכל העולם. את הדגם הזה ניתן למצוא גם כאן בישראל.

ישנן כמובן עוד חברות רבות וכולנו מכירים את השמות הגדולים כמו פורד, ב.מ.וו, פיאט, מרצדס וגם רכבי יוקרה כמו יגואר ופורשה. אולם לא רק באירופה וארצות הברית אלא גם בסין ישנן חברות רכב חשמלי רבות שאולי חלקן פחות מוכרות לקהל הישראלי, אך הן חולשות על שוק רחב ממדים בסין עצמה ומחוצה לה. ישנן חברות סיניות כמו Nio, BYD ורבות אחרות שמתרחבות כל הזמן, בעיקר לשווקים באירופה. בנוסף, חברות רכב קטנות יותר, קמות בסין כל הזמן בשל הרצון של הממשל הסיני להיות ענקית רכב חשמלי בכל העולם ולשם כך סין משקיעה מיליארדים על מנת לקדם ולתמרץ חברות כדי שיגיעו לפיתוח וייצור עוד ועוד דגמים חשמליים.

בסופו של דבר, כל היצרניות הגדולות עברו לייצור מוגבר של רכבים חשמליים והן מנסות לתפוס מקום טוב כמובילות בתחום. מי שמרוויח מהתחרות הזו הוא הצרכן שבסופו של דבר מקבל רכב טוב יותר, בטיחותי, משופר ובעיקר- לא מזהם וידידותי לסביבה.

קרדיט: Charlotte Stowe

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf