קורס הכשרת יועצים זוגיים בעידן ההורות

קורס הכשרת יועצים זוגיים בעידן ההורות

מעל ל-30% מהנישואים מסתיימים בגירושין. מתוך הזוגות שנשארים יחדיו, מעל למחצית חשבו על פרידה לפחות פעם אחת במהלך הקשר. כל סיפור הוא אישי, אך לרוב, השפעות חיצוניות של לחצים ובעיות בתקשורת, הם הגורמים העיקריים שמובילים להידרדרות הקשר. זוגות אשר מקבלים הנחייה וייעוץ יכולים להתגבר על מכשולים רבים.

אם תמיד חלמת לעזור לאחרים והחלטת להשפיע על התא המשפחתי במקום הכי רגיש, יכול להיות שזה הזמן לקבל הסמכה בתחום הייעוץ הזוגי. פנינו אל "עידן ההורות", אשר מציעים קורסי הכשרה שמועברים על ידי מיטב המומחים ובעלי קליניקות משגשגות, כדי לשמוע מהי החשיבות של הייעוץ הזוגי בעידן שלנו ולמי ההכשרה מתאימה.

הזוגיות בעידן המודרני

העידן המודרני מביא איתו יתרונות רבים ובמובנים רבים חיים טובים ונוחים יותר. המידע נגיש, קל להשגה ועם זאת, נראה כי החיים לחוצים לא פחות מאשר בעבר. הלחץ הכלכלי, להתקדמות בחיים ובנוסף מול הילדים, יכול להעלות לא מעט מתחים בין בני הזוג. ללחץ מתווסף גורם נוסף, טכנולוגי, שיוצר ניתוק בין אישי ויכול להוביל למריבות וחיכוכים.

היום הזוגיות מושפעת לא רק מהמשפחה הרחבה ומעגל החברים אלא גם מהרשתות החברתיות והצפייה בחיים של אחרים, שלא פעם נראים טובים יותר. אחד היתרונות של התקופה הוא שהמודעות גבוהה יותר והיום זוגות רבים מגיעים לייעוץ וטיפול במטרה להתגבר על הקשיים שעולים במהלך הדרך. ההבנה כי ישנם כלים שיאפשרו ליצור זוגיות טובה יותר, נמצאת אצל רבים.

במקום בו ישנה הבנה שאפשר לחיות טוב יותר, צריכה להיות פרקטיות. רוב הזוגות נמצאים במעגל שגורם לבעיות לצוף שוב ושוב יציאה מהמעגל נעשית על ידי קבלת כלים שימושיים שיאפשרו לשנות את השיח ואת נקודת המבט של כל אחד בתוך הזוגיות. הטיפול הזוגי אינו מחליף את מה שנעשה בבית, אך הוא נותן את האמצעים לשפר את התקשורת, היחס האישי ואת ההבנה בין בני הזוג.

הכשרה בתחום הייעוץ הזוגי

תפקידו של היועץ הזוגי הוא משמעותי בעידן שלנו. יותר ויותר זוגות בוחרים לפנות לעזרה וליווי וניתן לראות כי הפניה נעשית בשלבים שונים של הזוגיות. אם בעבר היועצים טיפלו בעיקר במשברים גדולים כמו לאחר בגידה או כשאחד מבני הזוג כבר החליט לוותר ולהרים ידיים, היום הפניה נעשית גם לאחר שהילדים נולדים וכשהמשברים מתחילים. יועצים זוגיים יכולים לתת לזוגות כלים לשימוש יום יומי, לעזור להם להעלות את שביעות הרצון ולתקשר טוב יותר.

התפקיד של היועץ או היועצת הוא להצליח למצוא את נקודות הקושי האמיתיות של הזוגות, לגשר על פערים שנוצרו ולעזור בשלבים שונים של החיים. כדי להצליח לעשות זאת יש צורך בלימוד מעמיק של הנושאים ובפרקטיקה. ההחלטה לגשת ללימודי ייעוץ זוגיות היא החלטה משמעותית שמשפיעה על זוגות ומשפחות רבים.

מי יכול להיות יועץ זוגי

פנינו אל עידן ההורות כדי להבין מי יכול להיות יועץ זוגי, איפה אפשר ללמוד ומה נכלל בסילבוס. קורס ייעוץ זוגי מתאים לבעלי רקע אקדמי מתאים ולאנשי חינוך. כמו כן, לא כל אחד יכול להיכנס לקורס ויש צורך בראיון אישי מקדים. ניתן להצטרף ללימודים בסניף הראשי שברמת גן ובסיומם לקבל תעודה משולבת עם החטיבה ללימודי החוץ של מכללת תל חי.

במהלך הלימודים, אשר מועברים על ידי יועצים ובעלי קליניקות פעילות, לומדים המשתתפים על ההבחנה בין הקשיים האישיים לזוגיים, ההבדלים בין אינטימיות לבין מיניות, על משברים אישיים והשפעתם על הזוגיות. המשתתפים לומדים על מעגלי החיים, השפעתם על הזוגיות וכיצד להתייחס לכל שלב. גם לאוצר המילים ישנה משמעות בטיפול ונושא זה הוא חלק מהסילבוס במקום. המסלול כולל סופרויז'ן עם מנחה צמוד בכל טיפול.

צילום: 123rf

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf