קואוצ'ינג ככלי להעצמת הכישורים הניהוליים שלכם

קואוצ'ינג ככלי להעצמת הכישורים הניהוליים שלכם

"אם יהיו לי 8 שעות לחטוב עץ – אשקיע 6 שעות בלהשחיז את הגרזן" היא אמרה אלמותית של נשיא ארצות הברית לשעבר אברהם לינקולן, אשר ניתן ללמוד ממנה עד כמה חשוב להשקיע ולהתבונן ביכולותינו להתמודד עם משימות, מאשר לזנק לעברן ולבטוח אך ורק בעבודה קשה ומאומצת.

כמו כן, אף על פי כי חלפו למעלה מ- 3 יובלים מאז הנשיא המנוח הנפיק את אמרה זו, גם כיום אימון עסקי למנהלים, כזה שבו מפותחים כישורים ניהוליים במסגרת אימון אישי, הוא ללא ספק אחד הכלים הטובים ביותר שעומדים בפני מנהל על מנת להעמיק את יריעת כישוריו ושליטתו באנשיו המשימות שתחתיו.

אימון עסקי למנהלים – כי כדי לנהל צריך להתמיד בלמידה

אימון עסקי למנהלים או בשמו הנפוץ יותר קואוצ'ינג למנהלים, הוא תהליך אשר עוברים מנהלים על מנת לקבל כלים ויכולות אשר משמשות אותם בחיי היום יום המקצועיים שלהם. הצורך באותו קואוצ'ינג למנהלים נובע מן הצורך במציאות המודרנית ללמוד ולהתאים את עצמך לסביבה אשר משתנה ללא הרף, כדי לעמוד בקצב הדרישות ולרכוש יכולות שיכולות להוות מכפיל כוח עבורך בסביבה האישית שלך.

כמו כן, קואוצ'ינג עסקי למנהלים הוא כזה אשר מכוון להסתכלות מנקודת מבטו של המנהל, כדמות אשר צריכה לתכלל מספר משימות במקביל, כמו גם להבין את הצרכים והמניעים הן של ההנהלה מעליו והן של העובדים תחתיו.

מנגד, בשל השוני הטבעי שקיים בין כל מנהל למנהל בכלל ובין כל אדם לאדם בפרט, אימון אישי הוא הדרך הטובה ביותר על מנת למצוא את המסלול ואפיק הפיתוח הנכון עבור אותו מנהל, כאשר הדרכת מנהלים כללית לצד מתן דגש לנסיבותיו האישיות של המתאמן הם השילוב האידיאלי שבין תאוריה לפרקטיקה בחיים העסקיים.

כיצד רוכשים כישורים ניהוליים? קואוצ'ינג למנהלים ב- 4 שלבים

השלב הראשון והחשוב ביותר במסגרת הדרכת מנהלים או אימון מנהלים הוא למקד את הצורך שקיים לאותו מנהל בסביבתו שלו. כלומר, ישנם מנהלים אשר עלולים להתקשות בעיקר בהתמודדות עם לחץ, בעוד שאחרים מוצאים את התקשורת הבין אישית למאתגרת במיוחד, לעומת כאלה שפשוט לא יודעים למצוא את האיזון הנכון בין חיים פרטיים לעסקיים.

מיקוד כאמור יאפשר לשים את האצבע על מרכז הבעיה, כאשר כאמור מדובר כבר ב- 50% מפתרונה לבסוף.

משהושג מיקוד והוגדרה הבעיה בצורה קונסטרוקטיבית, נשתמש באחד מהכלים האימוניים לדוגמה – SWOT- Strength Weakness Opportunities Threats כאשר מטרתו היא לאבחן את הנתונים של אותו מנהל וכיצד הוא יכול לרתום את נסיבותיו האישיות לסיטואציה בצורה האידיאלית. או במילים אחרות – מדובר בתהליך שמטרתו לבחון את המצוי, ולהבין דרך זאת כיצד ניתן להגיע לרצוי בהקדם.

פניה לגורם מוסמך ובניית תוכנית עבודה עם מאמן אישי

כעת כשברורה הבעיה ומהם הכלים שיש לנו על מנת לפתור אותה, השלב הבא הוא התחלת אימון אישי במסגרת הדרכת מנהלים, ככלי שנועד לגשר על הפער ולאפשר לכם להשיג את מטרותיכם. זהו גם התהליך החשוב ביותר בו מוקנים כישורים ניהוליים, כשלב שלשמו קואוצ'ינג למנהלים נועד מלכתחילה.

אותו אימון מנהלים אישי נעשה תוך כדי יחסי אמון אשר נבנים בין הצדדים, כאשר מדובר בתהליך ליווי שמתעדכן ומאפשר למנהל לקבל חוות דעת נוספת ורציפה אודות האתגרים שפוקדים אותו במסגרת הקריירה.

רוצים להזניק את הקריירה שלכם? פנו לקואוצ'ינג עסקי למנהלים עוד היום!

אם גם אתם סבורים כי ישנו חלק גדול מהלימון שאתם עדיין לא סוחטים, או שאתם חשים סחוטים עד הסוף ושהלחץ בעבודה גובה ממכם מחיר כבד במיוחד, קואוצ'ינג עסקי למנהלים יכול בהחלט להיות החלק החסר בפאזל המקצועי שלכם.

לכן, פנייה מוקדמת לסיוע או בחינת מצבכם, כזה שבסופו תוכלו לייעל ולרומם את הקריירה שלכם אף מעבר למקומה הנוכחי – הוא בהחלט הצעד הנכון אם לא המתבקש, על מנת להקל עליכם הן אישית ובמיוחד מקצועית.

קרדיט: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf