צילום ברית מילה באולם בכפר המכביה

צילום ברית מילה באולם בכפר המכביה

שעות אחר הצהריים המוקדמות אני מוזמן לצלם באירוע ברית מילה בכפר המכביה ומרוצה מהתאורה מכיוון שיש הרבה אור מהחלונות שמתאים לצילומים המוקדמים שתוכננו לפני טקס הברית. הורי התינוק מהמגזר הדתי בחרו מן הסתם שהאירוע יהיה בהפרדה בין גברים ונשים, אני בוחר לספר על זה כדי להדגיש את חשיבות השיחה המקדימה בין הצלם לבעלי האירוע ולכן בהתאם גם התמונות שצולמו היו צנועות.

צילומי משפחה לפני הברית

וראשונים להצטלם הם הסבים של הורי התינוק אשר הגיעו מרחוק כדי להשתתף באירוע של הנין שלהם ותוך כדי שיחה אני מגלה שהמוהל הוא בעצם מהמשפחה, כך מידת הלחץ והחשש על ההורים הייתה פחותה מכיוון שסמכו על בן המשפחה. בצילום ברית מילה ניתן לראות את החשש של ההורים לפני ולכן על הצלם לברית להיות מקצועי וכאחד שעוסק בעיקר בצילום אירועים  כמעט מדי יום קל להרגיש את האנרגיות של בעלי האירוע ופה היו אנרגיות טובות.

אווירה רוחנית ורגועה

אחרוני האורחים נכנסים מברכים את האם מביטים בתינוק ומתעניינים האם היא זקוקה לעזרה בבית ומציעים לה להגיע הבית לעזור לה במטלות ולהכין לה אוכל שזה דבר מדהים במגזר הדתי כשאישה יולדת אז בקהילה מתחלקים במטלות הבית של התינוק שנולד ומפנקים אותה במאכלים שהיא אוהבת וכמובן שמזינים לאישה לאחר לידה. המוהל מכריז על תחילת הטקס מבקש מהקהל להתאסף וחלקו מגלה בפעם הראשונה שיש 2 סנדקים לנכד כשראו את 2 הסבים נעטפים בטלית ומניחים תפילין  ומישהו מהקהל מסביר להם שיש אפשרות ל- 2 סנדקים והם מתחלקים ביניהם, האחד מחזיק את התינוק בזמן הפעולה הכירורגית והשני מחזיק את התינוק בזמן מתן השם והברכות.

תחילת הצילום של הטקס ברית

כשהאב מקבל לידו את התינוק מהאם הקהל אומר בקול רם " שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד, ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד." לשמע הפסוק המביא צמרמורת והמוהל מצטט פסוקים מהמקורות. התינוק הועבר לכיסא אליהו הנביא והאב עם המוהל מברכים את הברכה טרם המילה והמוהל מתחיל בטקס וההתרגשות בעיצומה לקראת מצוות המילה שהיא הברית בין אברהם אבינו לבורא עולם. המוהל לוקח את כליו כדי לבצע את הפעולה הכירורגית והקהל בשקט בשקט לא רוצה להפריע למהלך האקט שלוקח דקות ספורות ובכי מצד התינוק לנוכח הפעולה גורם לאי נוחות לנוכחים באירוע וכשהוא מסתיים ניכר על פני האמא שירד לה אבן מהלב שתינוקה עבר בשלום את הברית. אחד האורחים הגיש לה כוס מיץ כדי שתרגיש טוב יותר והמוהל מכריז על שמו של הילד ונראה שרובם אהבו את השם הנבחר.

תמיד חשוב לצלם הברכות של סנדק, זה ישאר למבורכים לעד

הסנדקים מברכים את הקהל תוך שחלקם מתיישב לסעודת מצווה בשולחנות מעוצבות בבלונים ופרחים שנעשו על ידי בלונים צבעוניים אשר הנערות שנכחו באירוע אימצו אותן בסיום האירוע. לא לפני שהאורחים התקבצו לתמונה משפחתית לזיכרון. עוד תמונות למזכרת צולמו ילדות שהגיעו בתלבושת אחידה וברקע בלון ענק שקיבלו באולם. לקראת סיום האב בחר לומר מילות תודה לקהל שהתרגש עימו וברקע אם התינוק בשיחה עם אישה מהישוב ניתן היה לראות את הרוגע בפניה של האם לאחר הטקס. וכשהיא נקראה לומר כמה מילים לקהל התינוק הועבר לקרובת משפחה. ותוך כדי קריאה מהדף דמעה זלגה מין עיניה כמובן מהתרגשות והקהל מחא כף.

מצלם בריתות כבר 9 שנים

לסיום תודה למשפחה שבחרה בי להיות צלם לברית, יש אירועים שמשאירים חותם גם בזכות שיתוף הפעולה המצוין עימם מה שגורם לתוצאות מעולות. בברכת מזל טוב, שתזכו לגדלו את התינוק בנחת

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf