פריודונט והטיפול בחניכיים פגועות

פריודונט והטיפול בחניכיים פגועות

כל מי שסובל מבעיות חניכיים יודע עד כמה זה כואב, לא נעים ואפילו מביך לפעמים. חלל הפה שלנו הוא סוג של חממה לחיידקים, המזון שאנחנו צורכים, המשקאות, הרווחים הקטנים שבין השיניים שצוברים את כל הטוב שאנחנו מכניסים לפה שלנו ולאורך השנים איננו מגיעים לכל המקומות הקטנטנים ביותר על מנת לנקות את השאריות ולוודא כי חלל הפה אכן נקי. פריודונט הינו רופא שיניים שעבר התמחות ארוכה של 4 שנים נוספות לרפואת השיניים שסיים בבית חולים או באוניברסיטה. כחלק מלימודיו של הפריודונט הוא לומד לאבחן, למנוע ולטפל במחלות חניכיים שונות וגם לבצע שתלים דנטאליים וטיפולי שיניים כירורגיים בחניכיים למטרות אסתטיות.

במרבית המקרים, המטופלים שמגיעים לפריודונט אלו אנשים מבוגרים, אך לא רק. היות ובעיות חניכיים ומחלות חניכיים קיימות בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת, כך נמצא כי מרבית המטופלים של רופאי השיניים המתמחים בבעיות חניכיים הם מבוגרים. מחלות חניכיים הם במקרים רבים נובעות עקב הזנחה ארוכת שנים של המטופלים עד למצב בו הם החניכיים הפגועות גורמות להם לחוש בכאב או באי נעימות כזו או אחרת.

מי מגיע לטיפול אצל פריודונט?

ישנן סיבות רבות לבקר במרפאת שיניים המתמחה במחלות חניכיים. הסיבות העיקריות בגללן מגיעים מטופלים רבים למרפאות אלו הן כאשר הם מבחינים בתופעות שונות ולא נעימות בחלל הפה, הם ניגשים לרופא שיניים והוא מפנה אותם לפריודונט מומחה. הסימנים העיקריים שאותם מטופלים חשים ובעקבות אלו הם ניגשים למרפאה הם:

  • כאשר הם מבחינים ברגישות בשיניים בזמן אכילת מזון או שתיית משקאות חמים או קרים.
  • כאשר הם מצחצחים את השיניים ובזמן הצחצוח הם מבחינים בדם.
  • כאשר החניכיים שלהם רגישות ונפוחות.
  • כאשר הם מבחינים כי החניכיים בעלי גוון שונה מבדרך כלל.
  • כאשר הם מקבלים הערות מהסביבה כי יש להם ריח רע מהפה.

הטיפולים לפציינטים שמגיעים למרפאות חניכיים

לכל בעיית חניכיים צריך להתייחס בצורה ייחודית ונפרדת, לכל מטופל ומטופל ישנה היסטוריית הטיפולים שלו, ישנו מבנה השן והחניכיים, ישנה החמרה שונה עד שהגיע לטיפול ועוד משתנים רבים נוספים שעל הרופא המטפל לאבחן בביקור הראשון. הטיפול צריך להיות מותאם בדיוק עבור הפציינט ורק כך ניתן יהיה לפתור את הבעיה מהשורש. ישנם טיפולי חניכיים המצריכים מהמטפל לבצע השתלות של שתלים בחלל הפה, ישנם טיפולים המצריכים התערבות של טיפול כירורגי ועוד. לכן חשוב לפנות לרופא מומחה עוד בשלבים הראשונים שאתם חשים בשוני בחלל הפה ולא לחכות שהתחושה תחלוף מעצמה, במרבית המקרים התחושה רק הולכת ומחריפה וכן הטיפול הנדרש עלול להיות מורכב יותר ממה שהיה צריך להיות מלכתחילה. מטופלים רבים מגיעים למרפאות חניכיים להתייעצות עם פריודונט כאשר הם כבר במצב שהם סובלים זמן רב, לכן חשוב לפנות לרופא מומחה כבר ברגע שאתם חשים אי נעימות וכמובן לגשת לרופא שיודע לטפל בבעיה במקצועיות רבה ובאווירה נעימה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf