עריכת ייפוי כוח מתמשך על ידי עורך דין

עריכת ייפוי כוח מתמשך על ידי עורך דין

באמצעות ייפוי כוח מתמשך כל אדם בגיר, שנמצא כשיר וצלול בדעתו, יכול להסדיר לעצמו איך וכיצד יהיה מעוניין שכל עניינו הרפואיים והאישיים יתנהלו בזמן שיגיע למצב חלילה לא יוכל לקבל החלטה בנושאים אלה. במסגרת ייפוי הכוח המתמשך, הממנה יוכל לקבוע אדם שיהיה לו את סמכות לקבל החלטות בשמו, על סמך שיקול דעתו, ושיוכל לקבוע קווים מנחים ולהסדיר בצורה ברורה את ענייניו האישיים, לאחר שהוא כבר לא יוכל לקבל החלטה בגינם. עורך דין ייפוי כוח מתמשך הינו האדם שאליו מוטב יהיה לפנות במקרה בו תרצו לערוך מבעוד מועד ייפוי כוח מתמשך.

יתרונותיו הרבים של ייפוי כוח מתמשך באמצעות עו"ד

לעריכת ייפוי כח מתמשך יש יתרונות רבים, לרבות כשהוא נעשה בצורה מקצועית באמצעות עורך דין ייפוי כוח מתמשך.

מדובר בהליך קצר וקל – לא נדרש אישור מבית המשפט כדי שייפוי הכוח המתמשך ייכנס לתוקף. מאידך, מינוי אפוטרופוס יחייב פניה לבית המשפט.

מאפשר מימוש רצונותיו של האדם הממנה – באמצעות עריכת ייפוי כוח מתמשך, הממנה הוא זה שיכול לקבוע מי האדם עליו הוא סומך, יטפל בכל העניינים שלו בעתיד לבוא ולהיות בראש שקט בנושא.

מונע כל סכסוך משפטי – בייפוי כוח מתמשך הממנה מחליט מי האדם שיטפל בו וכך למעשה הוא מונע מראש מחלוקת על רקע צורך במינוי אפוטרופוס, כשבני המשפחה עשויים להיות חלוקים בדעתם בעניין זהות הממונה.

סוגי העניינים שעליהם אחראי מייפה הכוח

ייפוי כוח מתמשך יחול על כמה פעולות עליהם עורך דין ייפוי כוח מתמשך או מייפה כח אחר יהיה אחראי כגון ענייני רכוש, עניינים אישיים וגם עניינים הרפואיים. ייפוי כוח מתמשך לעניינים רכוש – משמעותו קבלת סמכות לבצע פעולות בכל הנוגע לנכסים של הממנה, ניהול כל הכספים שיש לו בכל מיני קופות גמל, תיקי השקעות, חשבונות בנק, ניהול נכסי נדל"ן או עסק, מיצוי זכויות שלו וכד'. בעניינים אישיים – משמעותו מתן סמכות לממונה לקבל כל החלטה ופעולה ביחס לענייניו האישיים כמו סיפוק הצרכים היומיומיים שלו כמו מזון וביגוד שמירה על אורח חיים חברתי, דתי. במקרה של ייפוי כוח מתמשך בעניינים רפואיים, מייפה הכוח יכול לקבוע אילו רופאים יטפלו בממנה, להחליט על אשפוזו במידת הצורך ועל זהות הרופאים המטפלים המועדפים.

האם עריכת צוואה חשובה יותר מעריכת ייפוי כוח מתמשך?

צוואה תאפשר לכל אדם לקבוע איך הרכוש שלו יחולק לאחר פטירתו, ואילו במקרה של ייפוי כוח מתמשך המטרה היא להגדיר איך החיים שלו ימשיכו להתנהל ועל ידי מי יטופל בעודו בחיים כשאינו במצב של מסוגלות לנהל את כל אלה. על כן, לשאלה מה יותר חשוב, ניתן להשיב שכל אחד עונה על צרכים שונים ולכן שתי הפעולות הללו יכולות לתת מענה משמעותי וחשוב, כשכל מקרה לגופו. צוואה שתיכתב מראש יכולה למנוע לא מעט מחלוקות משפחתיות, בעוד שייפוי כוח גם מגדיר בצורה ברורה את אופי הטיפול באותו אדם וכך מונע מחלוקות מיותרות. בשני המקרים הנחיות יקבעו מראש, מה שעשוי למנוע מהמשפחה והקרובים חילוקי דעות והתחבטויות בכל הסוגיות הקשורות לחייו של האדם שנפטר או לאדם שאינו כשיר עוד להחליט על חייו.

עריכת ייפוי כוח בסיוע של עורך דין ייפוי כוח מתמשך הינה הדרך הטובה ביותר להיות סמוך ובטוח לדאוג לעצמכם ביום בו לא תוכלו לעשות זאת לבד. לביא נעים עורך דין ייפוי כוח מתמשך, הינו האדם שיוכל לסייע לכם ולממש את כל רצונותיכם ביום מן הימים.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf