עיצוב גינה – טיפים למקורות השראה 

עיצוב גינה – טיפים למקורות השראה 

גינה המקבלת את פני האורחים או פינה שקטה לקרוא בה ספר, חצר לאירוח או מקום לשבת ולשתות קפה עם בן זוג או עם חברה. אין זה משנה למה משמשת הגינה, כדאי לסדר אותה ולהשקיע בה זמן ומשאבים כדי שתהיה נעימה, מזמינה ומהנה.

רושם ראשוני

כמו בפגישה בין אנשים, כך גם הגינה. מספיק מבט אחד חטוף בשביל לדעת מי האנשים שלהם היא שייכת. רוב האנשים המשקיעים אשר מטפחים את גינתם ישמחו לארח בה את אורחיהם, להסביר להם על כל שתיל ואיך בדיוק מגדלים אותו. אלה שמשתמשים בשירותי גננות, יתמלאו גאווה ויספרו על הגנן המוצלח שבחרו כשיחמיאו להם על הגינה היפה שלהם. גינה ססגונית, נקייה ופורחת היא מקום כייפי לבלות בו לבד, יחד, בזוג או עם הרבה חברים.

השקעה או שקיעה

עיצוב גינה עלול להיות נטל כלכלי לא קטן והוצאה זו נחשבת מותרות מתוך סל התקציב המשפחתי. תחזוקת הגינה בעזרת שירותי גננות איננה סכום זעום, אך בקלות אפשר להפוך את ההשקעה בגינה לזמן איכות ולשיתוף פעולה משפחתי והרווח יהיה גדול אף מגינה מטופחת ונעימה.

איך מתחילים לעצב את הגינה?

כדי להבין איך לעצב גינה קטנה ונחמדה רצוי לחפש מקורות מידע ותמונות ולהבין מהו הסגנון המועדף על המשפחה. רשת האינטרנט היא מקור נפלא לחפש בו את כל האינפורמציה שזקוקים לה כדי להתחיל. בפייסבוק ישנן קבוצות רבות העוסקות בגינון בכל מיני רמות וחברי הקבוצה, חלקם בעלי ידע מקצועי ומקצתם חובבנים, עוזרים זה לזה בעצות ורעיונות.

גוגל הוא כרגיל מקור נפלא למצבור של ידע, תשובות והכוונה. בעזרת ביטויים כמו עיצוב גינה, גינות מעוצבות, גינות ביתיות או גינה עשה זאת בעצמך, יפתח עולם שלם של אתרים אשר עוסקים בעיצוב גינות, כמו באתר כאן. אפשר למצוא המון טיפים, מה דרוש לגנן המתחיל ואיפה אפשר לרכוש את הציוד.

אבל איך יודעים מה רוצים?

מרוב עצים לא רואים את היער, ומרוב עצות קשה לפעמים להבין מה הסגנון המועדף. כדאי לבחור מקור השראה אחד כמו למשל פינטרסט המרכז בתוכו המון רעיונות והדרכות לביצוע באופן עצמי. ברשת האינסטגרם אפשר למצוא הרבה מאוד תמונות ועיצובי גינה כשמחפשים לפי מילות חיפוש מתאימות או ריכוז תמונות תחת האשטאגים נפוצים המתאימים לנושא, או באמצעות תמונה במנוע החיפוש של גוגל.

המרחב הדיגיטלי נושא בחובו מאגרים רבים אך כאמור, מומלץ להתמקד בערוץ אחד או שניים, כדי לא להתבלבל ולהתייאש מרוב אפשרויות.

מהו סדר העבודה?

אחרי שבוחרים את הסגנון הרצוי אפשר להתחיל. בשלב הראשון כדאי לחפש אביזרים לגינה בהתאם לסגנון הרצוי. אדניות חרס, גיגיות אלומיניום, אופניים ישנים לדקורציה, משפכים, ציוד גינה ועוד. לפני שרוכשים בכסף רב את כל הדרוש, כדאי לבקר בקבוצות מקומיות של מסירת חפצים, תן וקח, קבוצות יד שניה ועוד. המשפט הידוע "הזבל של האחד הוא האוצר של האחר" מוכיח את עצמו כשמדובר בגינה.

את רכישת השתילים, הצמחים, העצים והפרחים מומלץ לבצע במשתלה מקצועית. המלצות על סוגי הצמחייה הרצויה לגינה אפשר לקבל בקבוצות הפייסבוק הייעודיות, להתייעץ עם אנשי מקצוע המציעים את עזרתם באתרים המתמחים, או עם אנשי המקצוע במשתלה.

גם המלצות על משתלות אפשר למצוא בקבוצות הפייסבוק וברשתות החברתיות. לקראת בקשות ייעוץ על צמחייה מתאימה יש לבדוק מהם אזורי השמש והצל בגינה המיועדת, מהי שיטת ההשקיה הקיימת ומהו סוג האדמה בגינה כדי ליצור התאמה מושלמת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf