עובדים ברמת גן אבל הזכויות שלכם נרמסות? ככה תפעלו!

עובדים ברמת גן אבל הזכויות שלכם נרמסות? ככה תפעלו!

כל עבודה מכבדת את בעליה, בין אם מדובר בעבודה כמלצר, חוקר במעבדה, מורה או מנקה רחובות. כמו גם עבודה כמתדלק בתחנת הדלק, איש הייטק, טכנאי מחשבים, או בכל מקצוע אחר. במדינה שלנו, צריך לעבוד כדי לשרוד. וקשה. אבל מה עושים כאשר הזכויות שלכם נרמסות?

זה נכון, במדינת ישראל שעות העבודה ארוכות, תנאי השכר אינם תמיד הוגנים, והפסקות: לא כל מעסיק חייב לאפשר. ובכל זאת, ישנן כמה זכויות בסיסיות שיש לשים אליהן לב, ולוודא כי הן לא נרמסות.

מה צריך לדעת על זכויות עובדים?

במדינת ישראל, כל עובד שכיר, זכאי לתנאים סוציאליים בסיסיים, תוך שמירה על התנאים על ידי הפרשות חודשיות שנגבות דרך המשכורת. בכך, את מרבית ההפרשות מפריש המעסיק על חשבונו, תוך שהעובד משלים ממשכורתו את החלק היחסי.

בין הזכויות הסוציאליות תמצאו: הפרשת כספים לקרן הפנייה של העובד, הפרשת סכום קבוע לקרן השתלמות. המעסיק עליו לבטח את העובדים בביטוח לאומי וביטוח בריאות, כמו גם לשלם תשלום נסיעות, תשלומים למס הכנסה, להתיר ימי חופשה וכדומה. נוסף לכך, החוק בישראל, מנחה את המעסיקים לא לאלץ או להתיר לעובד לעבוד יותר מ 12 שעות ביממה.

אז מתי צריך לפעול ולמחות על תנאי ההעסקה שלכם?

במקרים בהם לא מופרשים לכם כספים אל קרן הפנסיה. במקרים שלא בוטחתם בביטוחים הדרושים, לא הופרש כסף לביטוח לאומי או למס ההכנסה, כמו גם במקרים של תאונת עבודה, ושאר תרחישים שהמעסיק לא נתן עליהם את הדעת – חשוב לבחור עורך דין דיני עבודה.

מה יעשה עבורכם פרקליט המתמקצע בדיני עבודה?

אם החלטתם לחפש עורך דין דיני עבודה, יש לבחור אדם מקצועי ומומלץ, שכבר הוכיח את המקצועיות שלו בכך שהוא סייע לעובדים לקבל זכויות ופיצוי למי שנפגע ממעסיקו. בזמן שאתם פונים אל הפרקליט, נסו להתייעץ עמו טלפונית לגבי היכולת שלכם לתבוע את המעסיק, ובמידה ויש לכם עילה לתביעה: קבעו פגישה עם עורך הדין, בה תציגו את כל המסמכים הרלוונטיים לתביעה.

אספו את כלל תלושי השכר מהשנים האחרונות, את טפסי ה 106 של השנה האחרונה (טפסים שהנהלת החשבונות של המעסיק חייבת לספק לכם), כמו גם סיכומי מחלה או תאונה. זאת במידה ואתם צריכים לבצע את המעסיק ואת המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל פיצויים.

האם חייבים לעזוב את מקום העבודה כדי לתבוע את הזכויות שלכם?

למרות שהפרת זכויות נקשרת תמיד לפיטורין או התפטרות ממקום העבודה, חשוב להבין כי הפניית תשומת הלב של המעסיק לזכויות שלכם: לא תמיד תוביל לסכסוך או לפיטורין. בארץ, ישנם לא מעט מעסיקים שלא ממהרים לאפשר את הזכויות הסוציאליות של העובדים, אך יעשו זאת במידה והעובד ידרוש את זכותו. מלבד זאת, במקרה של מחלת עבודה או תאונת עבודה, התביעה נעשית מול חברת הביטוח של המעסיק. לכן תביעה זאת אינה אישית או נוגעת לתפקיד שלכם ולהמשך עבודתכם. ובכל זאת, בכל מהלך שאתם מבצעים: חשוב לנסות להתייעץ עם עורך דין תעסוקתי, שיכול לאמוד את הפיצויים שמגיעים לכם, ולעזור לכם לנהל את כלל התהליך בצורה טובה יותר.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf