סוף לבזבוז המיליונים באירועי יום העצמאות!

סוף לבזבוז המיליונים באירועי יום העצמאות!

משרד הפנים ומרכז השלטון המקומי בקריאה לרשויות המקומיות: שימו גבול!במכתב ששלחו השבוע מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, ומנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג לרשויות המקומיות, קוראים השניים לאימוץ מידי של המלצות הועדה המיוחדת שהקים שר הפנים אריה דרעי, במטרה לבחון את ההוצאות הגבוהות ששילמו הרשויות המקומיות לאומנים.

בתום עבודה יסודית, המליצה הוועדה בראשותו של יו"ר מרכז השלטון המקומי לשעבר עדי אלדר, מספר המלצות בהן הגבלת התשלום עד לגובה 70 אלף ₪, תשלום ישירות לאומנים ללא גורמי תיווך, מתן במה לאומנים ותיקים והנגשת האירועים לכלל האוכלוסיות. במכתב התבקשו ראשי הרשויות ליישם את ההמלצות כבר ביום העצמאות הקרוב.

שר הפנים, אריה דרעי: ״יזמתי לפני כמה חודשים את הקמת ועדה כדי שתגביל את שכר האומנים בימי העצמאות מעתה ואילך. במשך שנים אומנים קיבלו סכומי עתק שהגיעו עד מאות אלפי שקלים להופעה קצרה בת חצי שעה, והסכומים השערורייתיים האלה שולמו על חשבון שירותים הכרחיים לאזרחים. לצערי, חלק מהרשויות ששילמו סכומי עתק לאומנים תמורת הופעה אחת קצרה ביום העצמאות, הן רשויות חלשות שסובלות מגירעונות. אין לכך שום הצדקה וחייבים להפסיק זאת. לפיכך, שלח משרד הפנים כללי אתיקה לתקצוב אמנים ביום העצמאות עם בקשה שתשלום לאומן לא יעלה על 70 אלף שקלים, כפי שהמלצתי. אני מצפה שהרשויות ישמעו לכללים אלה״.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: , מברך על מסקנות הועדה ומציין כי מופעים אלו הם המקום האולטימטיבי לתת ביטוי לאמנים מקומיים וותיקים. "אין שום סיבה לשלם מאות אלפי שקלים עבור הופעה קצרה על בימות יום העצמאות. אני מצפה מהרשויות המקומיות והאמנים להתאים את עצמם ולאמץ את ההגבלות . "

צילום : סטודיו דבש

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf