נשבר לכם המסך בטלפון? האם כדאי לתקן או לקנות חדש

נשבר לכם המסך בטלפון? האם כדאי לתקן או לקנות חדש

הפלתם את הפלאפון שלכם והדבר הבא שתעשו רגע לפני שתרימו אותו מהרצפה, הוא לנשום עמוק ולהתפלל בלב שלא נשבר לכם המסך. אם המזל האיר לכם פנים היום, המסך יישאר שלם ומושלם בדיוק כמו שהיה לפני הנפילה. אך אם בטעות גרמתם לשבירת המסך, המצב הפך להיות בעייתי מאוד.

כעת נשאלת שאלת השאלות – האם כדאי לתקן את המסך השבור או שפשוט עדיף לקנות פלאפון חדש? זו אכן אחת השאלות הנפוצות ביותר לאחר ניפוץ מסך הפלאפון. בכתבה הבאה, ננסה לענות לכם על השאלה שמטרידה מיליוני אנשים ברחבי העולם.

לפני שאתם פונים לאיש מעבדת סלולרי, נסו לאמוד את מידת הנזק שנגרם לפלאפון, אולי מדובר בסדק שנגרם למגן המסך ולא למסך עצמו, ואפשר לתקן את המצב אפילו בבית שלכם על ידי החלפת מגן מסך. במקרים מסובכים יותר, ברור שעדיף יהיה לגשת למעבדת תיקון סלולרי.

החלפת מסך

אם התמזל מזלכם ורק מסך הפלאפון התנפץ או נסדק והפלאפון עצמו עובד כרגיל, ניתן להחליף את המסך השבור במסך חדש. בדגמיiPhone  קל מאוד לפרק ולהחליף את המסך במסך חדש, בניגוד לדגמי Galaxy. במידה ונבחר להחליף את המסך במסך לא מקורי, הדבר לא יהיה יקר במיוחד ונוכל לבקש מאיש מעבדת סלולרי להחליף לנו את המסך, כי גם עלות ההחלפה לא תהיה יקרה.

לעומת זאת, בדגמי Galaxy לא כל כך פשוט לפרק ולהרכיב מסך חדש לפלאפון, בגלל מעטפת המכשיר. יכול מאוד להיות שהחלפת המסך לא תשתלם לכם מבחינת המחיר שתשלמו, ועדיף יהיה לרכוש מכשיר חדש.

חשוב מאוד לא להזניח את המסך השבור, ולטפל בו באופן מידי. מכשיר סלולרי עם מסך סדוק או שבור עלול להגביר את הסיכון לפגיעה נוספת במכשיר ולגרום לכך שהנזק יהיה גרוע יותר. מה גם שחלקיקי המסכים השבורים עלולים להתפורר ולהוביל לפגיעה רצינית יותר למסך ולמכשיר.

בנוסף למסך השבור, הפלאפון לא עובד

יכול מאוד להיות שאחרי הנפילה, מכשיר הפלאפון שלכם ספג מכה קשה ביותר שלא כוללת רק את ניפוץ המסך. כך שאם אתם מבחינים בבעיה בפלאפון שלא כוללת רק את המסך השבור, כדאי מאוד לפנות למעבדת תיקון סלולרי ולבדוק אם נגרם נזק פנימי למכשיר.

ברוב המקרים, כנראה שלוח האם של הפלאפון זז מעט או נפגע בעקבות הנפילה.

חלק מהמכשירים מפסיקים לעבוד גם בגלל שמסך המגע נפגע או נשבר ולא ניתן לתפעל את המכשיר.

בהגיעכם למעבדה, הטכנאי יבדוק אילו חלקים אינם תקינים במכשיר ויעניק לכם הצעת מחיר שכוללת את זמן העבודה שיידרש לטכנאי לבצע ואת עלות החלקים שצריך להחליף.

איך אמנע תקלות עתידיות?

כדי למנוע ניפוצים נוספים, השתדלו לרכוש ולהתקין על מסך הפלאפון שלכם מגן מסך איכותי שבהחלט יצליח להפחית נזקים עתידיים.

גם אם הנפילה גרמה לסדק מינורי וזעיר, התעלמות ממנו תוביל להוצאות מיותרות בהמשך. אפילו סדק קטן שנגרם למסך מכשיר הסמארטפון שלכם, עלול להוביל לנזקים קשים בהמשך אם לא מטפלים בו. הסדק עלול להוות מקור כניסה של נוזלים או של לחות שיחדרו לחלקים הפנימיים של המכשיר ולפגוע בו קשות. לכן אסור לאף אחד לוותר על תיקון המסך.

בכל מקרה, כדי לדעת אם שווה לכם להשקיע בתיקון המכשיר הסלולרי או לקנות אחד חדש, יש לבחון כל מקרה לגופו. תצטרכו לברר בכמה מעבדות לתיקון סלולרי את הצעות המחיר השונות שהם מציעים לכם, ומה כולל התיקון. יכול מאוד להיות שרכישת מכשיר חדש יעלה לכם אולי קצת יותר, אבל גם ישתלם הרבה יותר משימוש בפלאפון תקול.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf