נצנץ סולארי שומר עלינו בחושך

נצנץ סולארי שומר עלינו בחושך

ה-21/12 הוא היום הקצר ביותר בשנה. בחורף שעות החשכה עולות על מספר השעות המוארות ותנאי הראיה בכבישים ובדרכים מוגבלים ועל כן מסוכנים יותר. כאשר מוסיפים לכך ימי גשם מעוננים ורטובים מצטמצמים אפילו יותר טווחי הראייה של כל משתמשי הדרך, הולכי הרגל והנהגים. על כן, אנו צרכים לשפר את תנאי הנראות בדרכים בתנאי העלטה ואת זה יכול נצנץ סולארי לעשות בקלות וכך לשמור על חיינו.

בתנאי חשכה טווח הראייה של הנהג מוגבל רק לנעשה מלפנים או למעשה לטווח המואר על ידי אורות הרכב שלו בלבד. הנהגים אינם יכולים להבחין בדברים שאינם מוארים וממוקמים מחוץ לאלומות האור שלהם. בנוסף, פנסי רכב הנוסע ממול עלולים לסנוור את נהג המכונית ולהקשות אפילו יותר את יכולת הראייה שלהם. בחורף גשום ורטוב, תנאי הנהיגה מאתגרים יותר ועל כן גם יכולת הבלימה מוגבלת יותר. אפילו בנהיגה במהירות המותרת שעומדת על 50 קמ"ש בדרך עירונית, יתקשה נהג לעצור את הרכב אם הוא נתקל בגורם מפתיע. על כן במידה וישנו דבר מה שהרכב עלול לפגוע בו יש לסמנו בנצנץ סולארי אשר יתריע על קיומו בפני הנהג בדרך החשוכה.

נצנץ סולארי חשוב גם עבור הולכי הרגל

סימון מפגעים בדרך על ידי נצנץ סולארי חשוב גם עבור הולכי רגל ולא רק רכבים. בור שנפער במדרכה או אתר בנייה מרובה מתקלים צריך להיות מסומן בצורה כזו שלא תכשיל את הולכי הרגל ותהווה מקור לפגיעה. הולכי הרגל מצדם צרכים גם הם להקפיד על נראותם בחשכה. מכיוון שהוא אינם מצוידים בפנסים כמו כלי רכב, עדיף שיעטו על עצמם אפוד זוהר וילבשו בגדים בהירים. נצנץ סולארי שיוצמד להולך רגל יגדיל ויוסיף לנראותו בדרך חשוכה.

עיניים של חתול ומדוזה זוהרת

שימוש בנצנץ לא נעשה רק בתחומי התעבורה אצל בני האדם. למעשה נצנוץ הוא תופעה שכיחה בטבע ובעלי חיים משתמשים בו על מנת להבליט עצמם בחשכה. כל אחד מאתנו נתקל בחייו בעייני חתול שזוהרות בחשכה, עייני החתול מתפקדות כמחזיר אור טבעי ומנצנץ. גם המדוזות הזוהרות במעמקי האוקיינוס הן סוג של נצנצים סולאריים לכל דבר. כמו בעלי החיים שהבינו כי הנצנוץ בחשכה ישמור על חייהם, גם בתנאי הדרך חשוב לאותת לסביבה על כל מפגע, מכשול רכב או הולך רגל. נצנצים סולאריים ומחזירי אור מתריעים על הימצאותם בשטח ומזהירים את האחרים להיזהר ולא לפגוע בהם.

בעת השימוש בנצנץ סולארי יש להבין את מיקום וסימון המפגע. ישנם כמה סוגי נצנצים, כאלו שהם דו צדדים וכאלו שנצנוצם נראה ב360 מעלות. יש לוודא כי הנצנץ יראה מכל כיוון שהוא אמור להתריע בפניו על מנת שלא יישארו אזורים מתים בהם הוא אינו יסמן את המפגע כראוי.

נראות בחשכה היא חשובה ושומרת על חיינו. בחודשי החורף הקפידו על הדלקת אורות בכל שעות היום, גם בדרכים עירוניות ובוודאי שבדרכים בין עירוניות. רוכבי אופניים ורכבים דו גלגלים, הישמרו כפליים, הכביש חלק ומועד לנפילות, כמובן שהקפידו גם אתם להדליק תמיד אורות. הולכי רגל, התלבשו כראוי והצטיידו בפנס, מחזירי אור ונצנצים סולאריים. והכי חשוב, שמרו על הזהירות, על עצמכם ועל הסביבה שלכם. חורף יבש ובטוח לכולם.

צילום: ASPROD

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf