נפלט, נמלט, מבקש – מקלט! / מיכל נחמני רוזנטל

נפלט, נמלט, מבקש – מקלט! / מיכל נחמני רוזנטל

מתי בפעם האחרונה ביקרתם במקלט בבניין מגוריכם? אחרי שתקראו את ה"תמליל" הבא, תרצו גם אתם לרדת מהר למקלט, מבלי שמערכת האזעקה תשמע לה ברחבי העיר וללא תרגיל של פיקוד העורף ויתכן תמצאו שם ממלכה שלמה של בעלי חיים פרוקי רגליים ובמילים אחרות ממלכת החרקים : טרמיטים, תיקנים, נמלים, יתושים, זבובים ואחרים.

לא זו בלבד, נוכל לצפות בחיי אידיליה הרמונית המתרחשת בין חתולי הרחוב לעכברים וחולדות, אלה ה"מקומיים" אשר מתרוצצים להם מעל גגות הבניין ובשעת הצורך, מבקשים מקום מחסה – מקלט!

החלטתי לשתף אתכם, את אשר קרה לפני כמה ימים בסמוך למקום מגורי…

בצהריי היום, בצאתי לאסוף את בתי היקרה מבית הספר, לא יכולתי שלא להבחין באחד מאנשי צוות התברואה של רמת גן, יוצא מפתח הבניין ממול ובידו כלי חפירה המורכב ממוט וכף גדולה ועליו מונח פגר של חתול וריח צחנה בלתי נסבל נודף לו באוויר. אט אט משהתקרב  לעברי, שאלתיו מתוך עניין, מהיכן נלקח הפגר?

בעודו משיב לשאלתי כי אסף את הפגר מהמקלט,  מצאתי את עצמי לוקחת כמה צעדים לאחור ומתרחקת מריח הצחנה הנוראה ביותר שניתן לדמיין וממשיכה לשאול אותו מי אחראי על טיפול המקלט? למי פונים במקרים אלה?

עובד התברואה גילה נכונות וסבלנות להשיב לכל שאלותיי :

ראשית כל, יש לפנות למוקד העירוני ולדווח על ריח צחנה במקלט הבניין .

מחלקת תברואה לא רק אחראית על פינוי אשפה וגזם, כי אם היא אמונה על ההיבטים הנוגעים לתברואה, שמירת איכות הסביבה, הדברה, מחזור וטיפול במפגעים כמו פינוי פגרים.

במקרים בהם הפגרים נמצאים במקלטים, הראשון לטפל הינו המדביר (ממחלקת תברואה) ורק לאחר הדברת המקום, מפנים את הפגר.

ומגיעות אלינו לא מעט פניות מתושבים לפינוי פגרים במקלטים בבניינים משותפים.

על מי מוטלת האחריות לדאוג למקלט תקין נקי וזמין בבית משותף או ציבורי?

ישנו חוק ההתגוננות האזרחית, לפיו אחריות האחזקה של המקלטים הציבוריים היא בידי הרשות המקומית, ואחזקת המקלטים בבתים משותפים או פרטיים היא באחריות דיירי הבניין.

הנחיות מלאות לאחזקת המקלט והציוד שיש להכניס אליו ניתן למצוא

באתר פיקוד העורף ובאתר האגודה לתרבות הדיור.

אני לא יודעת מה אתם הולכים לעשות עם כל המידע אשר הוצג כאן?!

אך מה שאני כן יודעת שכבר היום אבדוק את רמת תקינותו של המקלט במקום מגוריי ואכין "בתי מחסה" מודולריים מקרטון לאותם חתולי רחוב הזקוקים להם בימות החורף הקרים וכמובן, לא אחכה לעוד תרגיל של פיקוד העורף על מנת למגר את תופעת "בית הגידול" לטרמיטים ואחרים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf