מתכונים לריבות שכיף למרוח על הלחם

מתכונים לריבות שכיף למרוח על הלחם

אוהבים ריבות? רוצים ליהנות מריבות ביתיות ואיכותיות פרי ידיכם שכיף למרוח על פרוסת לחם קלוי או טרי? לפניכם כמה כלים בסיסיים להכנת ריבות, בעזרתם תוכלו להכין כל ריבה שחשקה בה נפשכם, עם הפירות שיש באותה עונה. בין אם מחפשים עבור ריבת ענבים מתכון או עבור ריבת שזיפים, תפוזים, מנגו, תפוחים או כלי פרי אחר, יהיה לכם מייד את כל המידע החיוני.

הבסיס להכנת ריבה ביתית

מתכון בסיסי להכנת ריבה, למשל עבור ריבת ענבים, דורש מכם לקחת קילו פירות וקילו סוכר, לערבב בקערה ולהמתין למשך כשעתיים. אחרי שעתיים מעבירים את הפירות המסוכרים לסיר גדול ומבשלים אותם על אש נמוכה ומערבבים כל כמה דקות. לאחר מכן מצננים ושומרים בקירור בצנצנות מעוקרות.

על הפקטין שבריבה

יש לדעת כי מה שהופך ריבה לסמיכה הינו חומר המכונה פקטין שניתן למצאו בריכוז גבוה בחלק מסוגי הפירות, למשל בתפוחי גרנט סמית. לכן, אם אתם מכינים ריבה מפירות שיש בהם פחות פקטין כמו ענבים, מומלץ להוסיף לתערובת גם תפוח גרנט סמית חתוך לקוביות. הפקטין שבפרי משפיע גם על משך הכנת הריבה. למשל, מתפוחים שיש בהם אחוז גבוה של פקטין אפשר להכין ריבה תוך רבע שעה ואילו ריבת ענבים יש לבשל כשעתיים.

ריבה פחות מתוקה

במתכון קלאסי כמות הסוכר זהה לזו של הפרי. יחד עם זאת ניתן להפחית את כמות הסוכר ולשים אחוז ממשקלו של הפרי. כך מתקבלת ריבה פחות מתוקה אשר מלבד מריחתה על גבי פרוסת לחם היא גם תשתלב נפלא בגלידה, יוגורט או עוגות. אולם ריבות עם כמות מופחתת של סוכר נשמרות פחות זמן.

כמו כן, השימוש בפירות בוסר שהם עדיין חמוצים, או פירות חמוצים מטבעם, מומלץ בריבות בהיותם מאזנים את רמת המתיקות וגם תורמים לזירוז הליכי קרישה של הריבה. מסיבה זו, אם אתם מכינים ריבה מפירות מתוקים בשיא עונתם כדאי להוסיף להם מיץ סחוט של לימון שמאזן את רמות המתוק.

מתי יודעים שהריבה מוכנה?

השיטה העממית לדעת אם הריבה מוכנה הינה על ידי צינון הריבה בצלוחית למשך מספר דקות במקפיא ובדיקה אם נוצר בה שביל כשמעבירים בתוכה אצבע. יחד עם זאת, בכדי לשפר את ההליך ולהבטיח שבאמת הריבה מוכנה ללא חיפוש אחר שבילים, כדאי פשוט לרכוש מד חום שישמש אתכם גם בעוד מגוון מתוכנים נכונים. הריבה תהיה מוכנה כאשר היא תגיע למאה וחמש מעלות בדיוק. לפני טמפרטורה זו הריבה תהיה נוזלית ואחרי נקודה זו היא תתחיל להתקרמל ולהפוך לצמיגית.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf