מקרנים בשירות הציבור – כל מה שלא ידעתם על מקרנים ורציתם לשאול

מקרנים בשירות הציבור – כל מה שלא ידעתם על מקרנים ורציתם לשאול

היכולת לנהל כמות גדולה של מידע, הופכת בשנים האחרונות לכלי רב כוח בידיהם של אנשים בסקטורים שונים בשוק הישראלי. כדי לסייע לעובדים בחברות, תלמידים בבתי הספר ואפילו צופים באירועי תרבות, לקלוט מידע בצורה נוחה ונגישה, יותר ויותר גופים בוחרים לשלב שימוש במסכים ומקרנים על מנת ליצור חוויית תקשורת אינטראקטיבית. הצגת מידע בנושאים שונים על גבי מקרנים מאפשרת לכל אדם לסנכרן בין המצגות והסרטונים, לבין מה שמתרחש על הבמה, בכיתה או בישיבה. על כן מדובר מוצר שרמת הביקוש אליו רק הולכת ועולה.

המקרן הוא מכשיר חשמלי שמבצע את תרגום הקבצים מהמחשבים השונים, אל מסכים. בשילוב עם רמקולים ומגברים, ולצד מיקרופונים ועזרים טכנולוגיים נוספים, נוצרת אפשרות לתקשורת בין אישית מתקדמת ולהעברת מידע נוחה וברורה לכל. כמו גם, לשילוב של אנשים בעלי מוגבלויות בחיי היום יום של הקהילה הרחבה. אבל מה הם בדיוק אותם המקרנים, שהפכו את חיינו לגמרי, איך אנחנו יכולים לנצל שימוש במקרנים בתחומי חיים שונים ומדוע לא ניתן לרכוש מקרן ללא מוצרים משלימים? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

מה הם מקרנים?

מקרן מכשיר שיכול לבצע הצגה של תכנים ויזואליים על גבי מסכים ייעודים להקרנה. יכולות ההקרנה של מקרן, הן יכולות נרחבות במיוחד, אשר באות לידי ביטוי בתכני וידאו, תמונות סטילס, שידורי לייב ועוד. השימוש במקרן הוא שימוש שמאפשר הגדלה ויזואלית של התוכן, כך שאתם יכולים להציג כל תמונה או סרטון בפני כמות גדולה של אנשים, מבלי לפגוע באיכות הקובץ אותו אתם מציגים. את הפרטים הקטנים ביותר שנמצאים בכל קובץ ניתן לתרגם לי תמונה ברורה על גבי מסך מקרן, ויש טווח רחב מאוד של איכות תצוגה למסכים המתקדמים שקיימים כיום בשוק זה.

המטרה המקורית לשימוש במקרנים הייתה הצגה של שקפים. מקרני השקופיות הראשונים היו מקרנים מאוד פרימיטיביים, בהם היה צורך להפעיל בצורה ידנית את המנגנון. מאז ועד היום התפתח עולם המקרנים בצורה בלתי נראית, עד למצב בו כיום אנו יכולים לשדר תמונות וסרטונים שמוקלטים בשידור חי, על גבי מקרנים. גם צורתם הפיזית של המקרנים השתנתה לאין שיעור בשנים האחרונות וכיום ישנם מקרנים ניידים קומפקטיים וקטנים במיוחד, אשר מציגים יכולות הקרנה מתקדמות מאוד שלא נופלות מאף מקרן מקצועי אחר.

השימושים הנפוצים ביותר למקרנים

השימושים הנפוצים ביותר למכשירי הקרנה כיום, הם שימושים שנעים בין שלוש קטגוריות:

  • סרטים – בין אם מדובר על הצגת סרטים במהלך שיעור באוניברסיטה, ובין אם על הצגת סרטי תדמית לחברות וארגונים. מקרנים הם כלי עבודה נוחים בכל הנוגע להקרנה של סרטים, בו שאתם יכולים לקבל איכות הקרנה מאוד גבוהה, ביחס לעלויות תחזוקה מינימליות. כמו כן גם בתי הקולנוע עדיין משתמשים במקרנים לשידור סרטים בצורה מקצועית, ככלי עבודה המרכזי שלהם.
  • שידורים חיים – הופעות חיות, כנסים, טקסים ואירועים שונים מועברים לקהל הרחב שנמצא במקום האירוע, בשידור חי על גבי מסך כמעט בכל מקום. זאת משני טעמים: הראשון הוא יצירת זוויותואי הנוחות גם למשתתפים שיושבים בשורות האחרונות של האירוע. והשני הוא האפשרות להגיש את האירוע לאנשים בעלי מוגבלויות אשר לא יכולים לראות את המתרחש על הבמה לפרטי פרטים.
  • מצגות ותמונות סטילס – במהלך יום העבודה או הלימודים יש צורך לקלוט פרטים רבים מאוד ובקצב גבוה. מצגות מתמונות סטילס עוזרות להם לסדר את המידע, בצורה ויזואלית ברורה, וכך ליצור גם את הסכמות ההגיוניות ביותר להבנת המידע החדש.

כיצד לבחור את המקרן שלכם?

אם אתם רוצים לבחור מקרן חדש לבית, לעסק או לבית הספר שלכם, אתם צריכים להתייחס לחמשת הפרמטרים הבאים כדי לבחור את המוצר המושלם לכם:

  1. איכות הקרנה – ככל שאתם רוצים לקבל תמונה ברורה יותר, וחדה יותר כך חשוב לבחור במקרן בעלי ביצועי הקרנה איכותיים יותר. המפרט הטכני של כל מקרן יכול לגלות לכם מה הוא הפוקוס ורמת הזום שהמקרן מציג, וכך לאפשר לכם לבצע את ההחלטה הכי נכונה לכם.
  2. מרחק מהמסך – מבחינת מיקום המקרן בחדר, אתם רוצים ליצור מרחק אופטימלי בין המקרן למסך, שיכול להשפיע על איכות התמונה. אל תחששו להתייעץ עם אנשי הצוות בחנות המקרנים, על מנת לבחור את המקרן שמתאים ביותר למרחק בין המקרן למסך, כדי לקבל את התוצר המושלם.
  3. גודל החדר – כמו כן, חיוני לשים לב שאתם בוחרים מקרן אשר יכול לספק תמונה ברורה וחדה לכל מי שיושב בחדר, ולא משנה מה הגודל שלו. בין אם מדובר על אולם כנסים ובין אם על כיתה קטנה, איכות התמונה חייבת להיות זהה לכל מי שנמצא בחדר, כדי להגיע לאפקט האופטימלי של מוצר זה.
  4. סוג השימוש – מפרט המקרן הטכני יכול לתמוך באופני פעילות שונים. אם עיקר השימוש במקרן עתיד להתרכז בהצגת סרטונים ותמונות, ייתכן ואתם יכולים לרכוש מכשיר פשוט יותר, כי אין לכם דרישות ויזואליות מאוד גבוהות. לעומת זאת מקרן להצגת שידורי לייב, הוא מקרן אשר חייב לעמוד בסטנדרט טכני מאוד גבוה לאורך שעות שידור רבות.
  5. תקציב – אל תחששו לדרוש מוצר שעומד בדרישות התקציב שלכם. כיום ישנן כמה חברות בשוק שיכולות להציג מוצרים ברמות מחירים שונות, אשר במידה רבה מתאימות לצרכנים שונים.

המקרן המושלם – דורש מסך איכותי

אם עד לרגע זה הבנתם עד כמה חיוני הוא השימוש במקרנים, תנו לנו לסבך את התמונה רק עוד קצת. מקרן הוא רק חלק אחד מתוך חבילת ההקרנה המושלמת שאתם יכולים לרכוש. אומנם ניתן להסתפק ברכישת מקרן, והקרנת תמונות על גבי קירות או משטחים חלקים ולבנים. אך בפועל מדובר על החלטה שהיא יכולה לגרוע מאיכות ההקרנה של המוצר החדש שלכם. על מנת שתוכלו לנצל את כל איכויות ההקרנה של מכשיר ההקרנה החדש שלכם, אתם צריכים לשלב גם מסך איכותי.

המסך הוא המוצר המשלים ליצירת חוויית צפייה אופטימלית כמעט בכל מקום ובכל מצב. על פי רוב מדובר על מוצר שמיוצר כמה וכמה חומרים, כמו plastic canvas, תוך מתן תשומת לב מאוד קבלנית יצירת שכבה חלקה ואחידה בחלקו החיצוני של המסך. ככול והמסך שלכם איכותי יותר, כך התמונה שתתקבל מהמקרן איתו אתם עובדים תהיה חדה ונקייה יותר מפגמים. אתם יכולים לצמצם בצורה משמעותית את שאריות הלכלוך על המשך, ולהפוך כל סרטון או תמונה לברורים, גם באולמות בהם יושבים מאות ואלפי אנשים, רק כי בחרתם להשתמש במסך איכותי.

לצד המסכים המסורתיים קיימים כיום גם מסכי לד, שפועלים בטכנולוגיה מתקדמת יותר ודורשים חיבור חשמלי קבוע על מנת לבצע הצגה של תמונות או סרטונים. הבחירה לרכוש מסכי לד, יכולה לבוא לידי ביטוי במקומות בהם אתם רוצים לרכוש מסך קבוע, ולא זמני. למשל אם מדובר בחדר המשרדים והישיבות המרכזי של מטה החברה שלכם, אשר עובד באופן קבוע עם תכנים וירטואלים. הצבת מסך קבוע חוסכת לכם זמן בתפעול וצורך בהשכרה חוזרת של מסכים זמניים, מה שיכול להוביל גם לחיסכון בעלויות התפעול של בית העסק.

מקרנים ומסכים שמתאימים לכול – החיים בעולם וירטואלי

הצורך הגובר של הלקוח הישראלי, מסכים ומקרנים, נובע מתוך עלייה חדה בהעברת התכנים הוירטואלים, ורצון להתקדם אל המאה ה21 מבחינת יכולות העברת המידע. בעולם שבו המחשבים הם חלק מהותי מהחיים שלנו, הטלפונים הם מוצר שאנחנו לא יכולים לדמיין את חיינו בלעדיו והאינטרנט הוא המעצמה ששולטת בכל, מקרנים הם מוצר חובה כמעט בכל בית עסק, מוסד לימודי או בית פרטי. זהו מוצר שמאפשר ורסטיליות מאוד גבוהה מבחינת שימוש. כך שהרכישה של מקרן היא רכישה שיכולה לשרת אתכם לאורך שנים רבות, במגוון רחב מאוד של תחומי עניין ועיסוקים.

בבואכם אל חנות הציוד והסאונד, על מנת לחפש מקרן איכותי לרכישה, אתם יכולים לשכלל את כל הפרמטרים והדרישות האישיות שלכם לכדי תמונה אחת, ולהיעזר בצוות החנות על מנת למצוא את המקרן האידיאלי לכם. אל תחששו לקחת את הזמן ולחפש את המוצר שמתאים לכם, גם אם זה אומר שאתם צריכים לחפש מוצר בין יצרנים שונים או לבצע הזמנה אישית של פריט יחיד. הראייה הנכונה ביותר לכם, היא ראיה גם על הצרכים בהווה אך גם על צרכים בעתיד. בצורה כזו אתם יכולים לרכוש את המוצר, תוך עמידה בכל הדרישות הטכניות ודרישות התקציב, ולנצל אותו עד תום.

צילום: 123rf

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf