מטרופוליס נכנסת כשותפה לפרויקט פינוי בינוי גדול ברמת גן

מטרופוליס נכנסת כשותפה לפרויקט פינוי בינוי גדול ברמת גן

מדובר בפינוי בינוי לבניית כ-123 דירות חדשות ושטחי מסחר ברחובות אבא הלל וחרות בעיר, בשיתוף חברת יורו בילדינג.

חברת מטרופוליס בניהולו של רו"ח אודי בלום נכנסה כשותפה לפרויקט התחדשות עירונית גדול ברמת גן עם חברת יורובילדינג. מדובר בפרויקט פינוי בינוי ברחובות אבא הלל 76-78 וחרות 9-11 ברמת גן, פרויקט שהחל כתמ"א 38 אך בעקבות שינוי המדיניות בוועדה המקומית וכניסתה של מטרופוליס לתמונה החברות החלו בתהליך הסבת הפרויקט לפינוי בינוי. כיום בשטח ישנם ארבעה בניינים ישנים הכוללים 41 דירות, שייהרסו ובמקומם צפויים להיבנות מגדל ובניין מרקמי אשר יכללו כ-123 דירות וכן שטחי מסחר.

בימים אלה מושלמת החתמת הסכמי הפינוי בינוי עם הדיירים – מרבית הבניינים כבר חתמו, וכיום הבניין האחרון נמצא לקראת השלמת החתימות. מיד עם סיום החתימות הצפוי לימים הקרובים יתחילו החברות בתכנון התב"ע למתחם. עקרונות התכנון סוכמו זה מכבר מול עיריית רמת גן, ובחודשים הקרובים תוגש התכנית לאישור.

פרויקט זה מתווסף לשני פרויקטים גדולים נוספים של מטרופוליס בעיר. מתחם אחד נמצא בלב שכונת הגפן, על קרקע שמשלבת עסקאות קומבינציה ופינוי בינוי. מדובר על 7 חלקות, ההיקף המתוכנן של הפרויקט הוא כ-200 יח"ד. מתחם שני נמצא בפינת הרחובות הירדן – נגבה. כלל דיירי המתחמים בחרו פה אחד במטרופוליס לקידום הפרויקט והחברה תחל בימים הקרובים בהחתמתם על הסכמי פינוי בינוי ותקדם הגשת תכנית לוועדה המקומית. ההיקף המתוכנן של הפרויקט הוא כ – 240 יח"ד במקום כ – 80 דירות בנויות כיום ושטחי מסחר.

לדברי מנכ"ל מטרופוליס רו"ח אודי בלום, "קיבלנו החלטה אסטרטגית לחבור לשיתופי פעולה עם חברות שכבר מקדמות פרויקטים של תמ"א 38. אנו רותמים את היכולות המוכחות שלנו לטובת מינוף של פרויקטי התמ"א למתחמי פינוי בינוי גדולים. השת"פ עם יורובילדינג מצטרף לשיתוף פעולה נוסף אליו הצטרפה החברה ובעקבותיו מקדמת החברה פרויקט פינוי בינוי גדול בהרצליה. אנו פועלים בימים אלה להחתמת בעלי הדירות במתחם וצפויים להשלימן בימים הקרובים ולצאת לדרך בתכנון וקידום הפרויקט מול ועדות התכנון. רמת גן משנה את פניה הודות למינהלת להתחדשות עירונית שקמה בשנה החולפת במטרה להאיץ ולקדם את תהליכי ההתחדשות באופן מקצועי יעיל ושירותי. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם המינהלת שמתווכת ומסנכרנת בין ליווי הפרויקט, טובת העיר ורווחת בעלי הדירות".

העיר רמת גן היתה מהמובילות בישראל בקידום פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, מרביתם מכוח תמ"א 38 אך מאז שנכנס כרמל שאמה הכהן לתפקיד ראש העיר הוא פחות או יותר עצר את האישורים לפרויקטי תמ"א חדשים תוך העדפה ברורה לפינוי בינוי במתחמים שלמים שיספקו גם תשתיות חדשות, מבני ציבור ומוסדות חינוך חדשים.

בשל שינויי המדיניות בשנים האחרונות, חמישה פרויקטים של תמ"א 38 בעיר שקידמה מטרופוליס הפכו לבלתי אפשריים למימוש. מנכ"ל החברה אודי בלום אמר אז כי "המדיניות העירונית הורידה לנו ולדיירים את היקפי השטחים באופן מהותי, לאחר מכן הופחתו מספר הקומות בבניין ולבסוף גם הקטינו את כמות יחידות דיור המאושרות לפרויקט. השינויים האלה הובילו לכך שהפרויקטים האלה כבר לא היו כלכליים ולכן לצערנו הרב ולצער הדיירים נאלצנו לוותר עליהם".

תמ"א 38 OUT – פינוי בינוי IN

תוכנית תמ"א 38 צפויה להסתיים סופית באוקטובר 2022 ועיריית רמת גן דנה בימים האחרונים על המדיניות של פרויקטים מסוג זה עד סיומה של התוכנית, מדיניות אשר מצמצמת את זכויות הבנייה בהם ומשכך גם את הכדאיות הכלכלית של היזמים לבצעם.

לפי דוח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לשנת 2019, רמת גן מדורגת במקום השלישי (אחרי תל אביב וירושלים) עם 55 היתרי בנייה שניתנו עבור תמ"א 38/2 – הריסה ובנייה מחדש (עבור 1,515 יח"ד) ו-10 היתרים לחיזוק ותוספת בנייה (עבור 165 יח"ד).

חברת מטרופוליס היא אחת החברות הגדולות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית, עם למעלה מ-25 פרויקטים במתחמי פינוי בינוי ותמ"א 38/2 בשלבי תכנון וביצוע שונים. עד כה מסרה החברה כ-600 יח"ד ובשנים הקרובות צפויה החברה לעסוק בהקמתן של כ-4,000 יח"ד נוספות במרכז הארץ. מטרופוליס זכתה לדירוג הגבוה ביותר של דן אנד ברדסטריט, Dun's Stars, כחברה מובילה בישראל בתחום ההתחדשות העירונית תמ"א 38/2 – לשנת 2019 וכחברה בולטת בתחום הפינוי בינוי, מבין 1,350 החברות הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל.

בתמונה: פרויקט מוריה 17 רמת גן של חברת מטרופוליס  |  צילום: אוראל כהן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf