מחשבים מסלול מחדש: איך יודעים שהגיע הזמן למצוא רואה חשבון?

מחשבים מסלול מחדש: איך יודעים שהגיע הזמן למצוא רואה חשבון?

אנחנו נעזרים ברואה חשבון, אבל האם אנחנו באמת מבינים מה הוא עושה? דור מנחם ממשרד רואי חשבון "אלי מנחם ושות'" עושה סדר.

אם יש דבר אחד שכל הישראלים, שמאלנים, ימנים, יהודים, ערבים, דתיים וחילונים יסכימו עליו, הוא שתשלום מיסים זה מבאס. זה לא רק הכסף היקר שהשגנו בעמל רב, אלא בעיקר הניסיון להבין את חוקי המיסים המסובכים וההמתנה בתורים האינסופיים של משרדי הממשלה השונים. כאן נכנס לתמונה גיבור העל המחויט, שמציל אותנו מסבך המסמכים והררי תתי הסעיפים: רואה החשבון.

רואה חשבון – הג'י.פי.אס של עולם העסקים

לרואה החשבון אחריות כבדה. הוא מוודא שהעסק פועל על פי החוק, שהמאזן תקין ושאנחנו משלמים בדיוק את כמות המיסים שהממשלה הגדירה – לא פחות וכמובן גם לא יותר. לרואה החשבון יש הבנה עמוקה של מערכת המיסים הישראלית על כלל משרדיה, והוא משתמש בידע הזה כדי לעזור ללקוחות שלו להתנהל באופן חוקי ומסודר מול רשויות המס.

"לרואה החשבון תפקיד חשוב" אומר דור מנחם, מנהל החטיבה העסקית במשרד רואי חשבון "אלי מנחם ושות'". הוא מספר כי "יש אנשים שפותחים עסק בלי להתייעץ עם רואה חשבון. אנשים כאלה משלמים יותר במיסים כפולים וקנסות על התנהלות לא תקינה מאשר מי שמשלם לרואה חשבון ועושה הכל כמו שצריך מההתחלה".

מי זקוק לשירותי רואה החשבון?

שאלנו את דור מי צריך רואה חשבון. התשובה שלו הייתה ברורה: "כל מי שפותח עסק, בין אם זה עוסק פטור או עוסק מורשה- צריך רואה חשבון. אני אוסיף ואומר שצריך להתייעץ עם רואה חשבון עוד לפני פתיחת העסק- משהו שישראלים רבים מחפפים בו". הסיבה לכך פשוטה: בפתיחת עסק יש חישובים כלכליים של כדאיות, ומיסוי הוא חלק עצום מאותם חישובים.

בנוסף, חוקי המס בישראל מורכבים ומסובכים מאוד, ובלי איש מקצוע קשה מאוד להבין את הדרישות החוקיות השונות. טעויות והתנהלות לא תקינה בנושאים האלה עלולה לרדוף אתכם בעתיד "אני לא אזכיר שמות, אבל יש סלבריטאית מסוימת שאמא שלה כמעט הלכה לכלא בגלל התנהלות חשבונאית לא תקינה" אומר דור "זה פשוט לא שווה את זה".

איך בוחרים משרד רו"ח?

"בבחירת משרד רואי חשבון מילת המפתח היא הנגשה" אומר דור. "משרד רואי החשבון שאתם מתעניינים בו צריך לתת לכם את ההרגשה שהוא שם כדי להקל עליכם".

דור נותן כדוגמא את האתר שהם בנו במיוחד בשביל הלקוחות שלהם "אנחנו חיים בעידן דיגיטלי שבו אנשים מצפים למצוא הכל בקליק" הוא אומר "אז בנינו אתר שבו ניתן למצוא את כל הטפסים השונים של רשות המיסים, מסודרים על פי קטגוריות". הוא מראה כי חלק זה של האתר פופולרי במיוחד "אנחנו מאמינים כי זה בגלל קלות הגישה לטפסים שבדרך כלל מתחבאים בתוך אתרים ממשלתיים מסובכים. אנשים רוצים שייקלו עליהם".

בנוסף, יש לבדוק שיש למשרד ותק וניסיון. משרד רואי חשבון שמוכיח שיש לו לקוחות רבים ומרוצים לאורך זמן הוא הוא משרד שאפשר לסמוך עליו "אנחנו פועלים מאז 1989 ומעניקים שירות למעלה מ-500 לקוחות" מדגים דור "כשאתם רואים נתון כזה, אתם יודעים שאנשים עבדו איתנו, המליצו עלינו לחברים וככה גדלנו. כנראה שאנחנו עושים משהו נכון".

לקוחות מיוחדים זקוקים למשרדים מיוחדים

יש אנשים הזקוקים ליותר מסתם רואה חשבון רגיל. לדוגמא, עסקים רבים זקוקים לשירותי גיוס אשראי ומימון, תחום מסובך הדורש שיתוף פעולה עם רואה חשבון. חשוב לבדוק אם גם אתם מקרים מיוחדים כאלה ואם אתם כן, עליכם למצוא משרד המתאים לצרכים הייחודיים שלכם.

"אנחנו פתחנו חטיבה עסקית המספקת שירותי גיוס אשראי" אומר דור "עסקים הזקוקים למימון באים אלינו הן לשירותי ראיית חשבון והן לשירותי גיוס אשראי". שיתוף פעולה כזה מועיל לעסקים כיוון שהבנקים והממשלה מבקשים דו"חות כספיים של העסק כתנאי להענקת ההלוואה או הענקת הזכאות להלוואה בערבות המדינה. "מי שהולך לחברה המתמחה בגיוס אשראי שאינה עובדת בשיתוף עם משרד רו"ח מבזבז המון זמן וכסף על ההלוך- ושוב בין שני המשרדים האלה. אנחנו פתרנו את הבעיה הזאת באמצעות הקמת החטיבה העסקית" מסכם דור.

"אנחנו מאמינים כי המפתח למתן שירות יעיל נמצא בשילוב בין כלים טכנולוגיים מתקדמים, הנגשת מידע ויצירת שיתופי פעולה המועילים ללקוחות שלנו".

למידע נוסף ויצירת קשר בקרו באתר https://www.cpa-adv.com/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf