מחיקת רישום פלילי – איך עושים את זה?

מחיקת רישום פלילי – איך עושים את זה?

במדינת ישראל ישנם לא מעט אנשים מן השורה שבעברם קיים רישום פלילי כזה או אחר. רישום פלילי, עלול להיות "כתם" שמלווה את האדם לאורך שנים רבות וזאת גם אם מדובר בעבירה קלה שבוצעה לפני שנים רבות.

החדשות הטובות הן שבאמצעות עורך דין שמתמחה במחיקת רישום פלילי ובהתנהלות נכונה ניתן במקרים רבים למחוק רישום פלילי. אבל כיצד עושים זאת? כל הפרטים בהמשך.

אם נחקרתם במשטרה בחשד לביצוע עבירה והתיק נסגר, ייתכן כי עדיין קיים רישום אודות המקרה. משטרת ישראל מנהלת רישומים משטרתיים שכוללים מידע אודות תיקים סגורים. במקרים בהם תיק החקירה נסגר מחוסר עניין לציבור או מחוסר ראיות, נותר רישום משטרתי, ובמקרים בהם הוגש כתב אישום וההליך הפלילי הסתיים בהרשעה, נותר רישום פלילי שיכול להוות 'אבן בנעליו' של מי שרוצה לנהל חיים תקינים.

אז איך מוחקים רישום פלילי?

התשובה לשאלה הזו תלויה בסוג הרישום הקיים.

ככלל, במקרה שמדובר בתיק חקירה שנסגר מחוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור, הדרך להביא למחיקת הרישום המשטרתי היא באמצעות הגשת בקשה לשינוי עילת סגירת התיק או באמצעות הגשת בקשה לביטול הרישום המשטרתי. כל אחת מהבקשות האמורות תופנה לגורם הרלבנטי ברשויות האכיפה ותישקל על ידי גורם זה. מומלץ להסתייע בעו"ד פלילי מומחה במחיקת רישום פלילי, על מנת שימליץ לכם על דרך הפעולה המתאימה במקרה שלכם ויטפל במקצועיות בעניין מול הגורמים המתאימים במשטרה וברשויות האכיפה.

אם לעומת זאת, מדובר בהרשעה, הדרך להביא למחיקת ההרשעה היא באמצעות הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה אשר במסגרת סמכויות החנינה שמוענקות לו על פי החוק, מוסמך לקצר את תקופות ההתיישנות והמחיקה של הרשעה פלילית, ובכך לאפשר לאנשים שהורשעו בעבר להמשיך בחייהם בצורה "חלקה".

למי כדאי למחוק רישום פלילי?

הואיל והיעדר עבר פלילי הוא קריטריון שנשקל במסגרת עניינים רבים: קבלה לעבודה, קבלת אזרחות, קבלת רישיונות שונים ועוד, מומלץ לכל אדם שאין לו עבר פלילי מכביד לפעול למחיקת הרישומים הפליליים והרישומים המשטרתיים שיש לחובתו.

מוסדות ועסקים רבים דורשים "תעודת יושר" ממועמד שרוצה להתקבל לעבודה במסגרתם, על מנת להיווכח שאין לאותו אדם עבר פלילי. חשוב לדעת כי אינכם חייבים להציג את תעודת היושר לאף גורם, וכי מי שזכאי על פי חוק לקבל מידע אודות העבר הפלילי שלכם, יקבל זאת ישירות מהמשטרה בהיקף לו הוא זכאי. יחד עם זאת, כדאי שלא להרגיש מבוכה כל פעם שעולה נושא העבר הפלילי שלכם, אלא לפעול למחיקת הרישום הפלילי שלכם באמצעות עורך דין פלילי שמתמחה בנושא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf