מהם כלי צמ"ה ואיך הם נוגעים לעבודות העפר והפיתוח?

מהם כלי צמ"ה ואיך הם נוגעים לעבודות העפר והפיתוח?

עבודות עפר ופיתוח נחשבות למורכבות ומחושבות כל כך, עד שכל גשר מפואר וכביש רחב מצריכים תכנון מעמיק ומפורט לפרטי פרטים. עבודות אלו אמורות לעמוד ביעדים מוגדרים, תוך צמצום זמן ומשאבים וכמובן ברמת הבטיחות הנדרשת. איך עושים את כל זה? באמצעות ציוד מכני הנדסי, או בקצרה – כלי צמ"ה. זמן לפגוש את הכלים החיוניים ביותר לעבודות העפר…

מה זה צמ"ה בכלל?

אם נתקלתם לאחרונה בעבודות תשתית, עפר ופיתוח, בוודאי הבחנתם במספר גדול של כלים בתוך האתר. אלו הם כלי צמ"ה – כלים כבדים, גדולים ומאסיביים ברובם, שנועדו לעבודות הנדסה אזרחית כמו בנייה, עבודות תשתית, עבודות עפר, סלילת כבישים ועוד. כלים אלו פועלים בכל תנאי קרקע ובעומסים גדולים ומשמשים את קבלני העפר לאורך כל ביצוע הפרויקט.

כלי המילוי והחפירה

הדחפור, השופל, המפלסת, המחפרון, הדחפור, המגרדת ומשאיות לפינוי העפר הם בוודאי הכלים הראשונים שיבלטו מתוך השטח. כלים אלו מצריכים ידע ומיומנות תפעול רבה מאוד כדי שיצליחו לקדם את תוכניות העבודה השונות והם נועדו לחפירה והעברת העפר או פסולת בכל היקף, יישור השטח לאחר מכן ולעתים גם שבירה של מדרכה, כביש אספלט או שטחי סלע קשים.

חברת א.מ.צ שמש 1990 בע"מ בוחרת בכלי הצמ"ה הללו בהתאם להיקף הפרויקט. כך לדוגמה, פעמים רבות ייבחר המחפרון כדי להתמודד עם עבודה קטנה וממוקדת בשטח בנוי וצפוף, לעומת "האח הגדול" הבאגר, שיתאים יותר לחפירת בורות או תעלות רחבות. דוגמה נוספת היא הבחירה בדחפור העוצמתי במקום בשופל הקטנטן, כאשר דרושה דחיפה של אדמה בהיקף גדול מאוד.

כלים לעבודה בבטון

כל קבלן עבודות עפר ותשתית מסתמך על כלים ייעודיים לעבודה עם בטון, שמבטיחים יציקה איכותית שתישמר לטווח ארוך. להחלקת הבטון נהוג להשתמש בהליקופטר בטון, שיוצר משטח חלק, ישר ואחיד, עליו לעתים יפוזרו אלמנטים נוספים, אלסטיים בחלקם, למניעת שחיקה לאורך זמן. לייצוב ודחיסת בטון, לרבות החדרת אלמנטים נוספים למעמקי הרקע והיפטרות מהבועות שנוצרות לאחר היציקה, נהוג להשתמש בוויברטור בטון – חשמלי או ממונע בבנזין, בהתאם לצרכים בשטח.

כלי ניסור והידוק הקרקע

מהדקי אדמה נחשבים לחלק בלתי נפרד מעבודתם של קבלני העפר ותפקידן הוא להדק את האדמה ולשטח אותה, לאחר שנחפרה ובוצעו בה עבודות שונות. מהדקים אלו מתקבלים בהספקי מנוע ורוחב הידוק משתנים, אותם חשוב מאוד להתאים לרמת הקושי הנדרשת בשטח. גם המכבש נחשב לכלי הידוק אדמה נפוץ מאוד וניתן לבחור בסוג המכבש לפי סוג הקרקע. המהדקים מצטרפים למסורים המכניים, שתפקידם הוא לחתוך בטון או אספלט בשטח ומהווים חלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת בתוך האתר.

תאימות הכלי לשטח

כלים רבים נוספים מצטרפים לעבודה השוטפת של א.מ.צ שמש 1990 בע"מ ומהווים אלמנטים חיוניים לביצוע המקצועי, המהיר והבטיחותי של כל פרויקט. כל כלי נבחר מתוך התאמתו למאפייני העבודה והיקף השטח ומתופעל על ידי צוות מקצועי ומיומן, עם ניסיון של שנים בעבודות עפר ופיתוח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf