מהי משכנתא לכל מטרה?

מהי משכנתא לכל מטרה?

מי מאתנו לא היה רוצה לקבל סכום כסף על מנת לסגור את החודש ולהישאר בפלוס בחשבון הבנק? לצאת לטיול מפנק לכל המשפחה או כדי להתחיל לשפץ את הבית? יוקר המחייה, אורח חיים תובעני והרצון לשמור על הקצב החברתי – מעמדי גורמים לא פעם לרוצות יותר ממה שבפועל אנחנו יכולים להרשות לעצמנו מהמשכורת החודשית. לכן רבים בישראל ובעולם בכלל משתמשים בהלוואות ומשכנתאות לכל מטרה על מנת להגשים את חלומותיהם השונים.

אחד הפתרונות המוכרים ביותר למי שזקוק לכסף מיידי היא הלוואה. כשניגשים לבנק לקבלת הלוואה, הבנק מעביר אותנו סבב ביקורת ומוודא שיש באפשרותנו להחזיר את ההלוואה שאנחנו מבקשים. לעיתים הבנק מאשר את גובה ההלוואה (אם נימצא כי אנחנו יכולים להחזיר את גובה ההלוואה והריביות המתלוות אליה) ולעיתים הבנק מאפשר לנו להלוות רק חלק מהסכום המבוקש או מסרב לנו בכלל. לאלו שיש נכס כמו בית או דירה הבנק מאפשר לקחת משכנתא לכל מטרה. זו למעשה הלוואה לכל דבר רק שבמקרה הזה הנכס משועבד לטובת הסכום שנבקש מהבנק.

מהם ההבדלים בין הלוואה למשכנתא לכל מטרה?

ישנם מספר יתרונות במשכנתא לכל מטרה העולות על הלוואה לכל מטרה שמבקשים מהבנק ואפילו מגופי מימון חוץ בנקאיים. בקבלת משכנתא אתם זוכים לריביות נמוכות ובהחזר משכנתא נמוך. את הכסף אתם מקבלים לחשבונכם להבדיל ממשכנתא בעבור נכס שהכסף עובר למוכר הדירה ועכשיו אתם יכולים להשתמש בכסף למטרה שבחרתם. בהלוואה לכל מטרה שאינה בשעבוד נכס, הבנקים לוקחים סיכון גבוה יותר ולכן אתם משלמים ריביות גבוהות יותר והחזר ההלוואה גבוה גם כן. לכן אם יש ברשותכם דירה או בית כאדי לשקול את האפשרות למשכנתא לכל מטרה על מנת שתוכלו לקבל תנאים טובים יותר.

מהם השינויים שקרו בשנה האחרונה?

עד לפני שנה הבנק אישר עד מחצית משווי הנכס לגובה המשכנתא. בעקבות הקשיים הכלכליים שרבים נכנסו בשנה שחלפה, בנק ישראל אישר להגדיל את הסכום לעד 70% מערך הנכס רק במידה ודורש ההלוואה עומד בתנאים. תנאי נוסף שעלה על הפרק הוא מטרת ההלוואה, ניתן להשתמש בכסף לכל מטרה למעט רכישת נכס להשקעה.

לכמה שנים ניתן למשוך את החזר המשכנתא?

משכנתא לכל מטרה יכולה להימשך עד 30 שנים! כך שחלוקת הסכום הכולל למספר רב של תשלומים מאפשר החזר חודשי בסכום קטן משמעותית. הדבר מאפשר מרווח נשימה ואפשרות נוחה יותר להחזר הסכום הכולל.  היות ומשכנתא לכל מטרה ניתנת עם ריביות נמוכות משמעותית רבים בוחרים באפשרות המקסימלית לפריסת ההחזר. קיצור תקופת המשכנתא יכולה לחסוך מהריביות אך בכל חודש וחודשו תיאלצו להיפרד מסכום גבוה יותר על מנת להשלים את הסכום עד לסיום התקופה שנקבעה עם חתימתכם על החוזה.

רוצים לדעת אם גם לכם ישנה הזכות למשכנתא לכל מטרה? לא בטוחים אם לקחת הלוואה או משכנתא? אנחנו כאן בשבילכם! אנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf