מאמנת אישית לנוער

מאמנת אישית לנוער

אימון אישי לנוער מועבר על ידי מאמנת אישית לנוער שהינה בעלת הסמכה, הכשרה, מומחיות וניסיון מקצועיים. הנחיה של בני נוער מגיל 12 ועד לגיל צבא מיועדת לסייע להם להשיג מטרות, להגשים חלומות ולהגיע ליעדים שהם מציבים לעצמם בדגש על הגשמה עצמית, חיזוק הדימוי והביטחון העצמי, פריצת דרכים והסרת עכבות ומחסומים בדרך לצמיחה והתפתחות אישית ורגשית. האימון האישי מתמקד בבדיקה ואפשור של מצב קיים באמצעות שאלת ובחינת השאלות הנכונות: מה באמת קורה בחייו של בן הנוער? אילו רגשות מתעוררים אצלו? מה היית רוצה שיקרה? מהן נקודות התורפה והחולשות שכדאי לחזק ומהן החוזקות והיתרונות שיכולים לתמוך ולאפשר לי להתקדם ולממש את הפוטנציאל שלי? מאמנת אישית לנוער בונה אמון וקשר אישי על בסיס הדדיות, שיקה ושיתוף מה שמאפשר להבין מהם המחסומים והקשיים של המתאמן וכיצד ניתן להסירם ולהתגבר עליהם על מנת להשיג מטרות.

היכולות והכלים המקצועיים של מאמנת אישית לנוער

מאמנת אישית לנוער תבחן מה מפעיל, מעודד ומעניק מוטיבציה לבן הנוער , מהן האמונות שעלולות להגביל אותו? אילו פרשנויות הוא נוהג לתת לאירועים, מה נתפס אצלו כהצלחה והם דפוסי ההתנהגות שמקדמים או פוגעים בו. בתהליך משולבים מגוון כלים מקצועיים ואפקטיביים בתחום הטיפול הרגשי, כאשר שילוב זה מהוו מפתח להשגת תוצאות אפקטיביות בתוך זמן קצר באופן יחסי.

תוכנית האימונים ומטרות האימון

  • רתימה ללמידה ולשיפור ציונים
  • ניהול נכון של הזמן ומניעת דחיינות, מתן מענה לקושי להספיק דברים וכו'.
  • חיזוק תחושת המסוגלות, הביטחון העצמי והעצמה אישית ורגשית.
  • עידוד ליצירת קשרים ואינטראקציה חברתיים.
  • בניית תקשורת טובה ונכונה עם בני המשפחה ושיפור מערכת היחסים בתוך המשפחה.
  • עמידה בלחצים חברתיים והתמודדות עם אתגרים שונים המאפיינים את גיל ההתבגרות.
  • ייעוץ, ליווי וסיוע בבחירת מסלולי לימודים וייעוד צבאי.
  • השגת כל יעד ומטרה שיועלו על ידי המתבגר.

תהליך האימון

מאמנת אישית לנוער הינה בעלת מומחיות וניסיון בהבנת הצרכים האישיים והייחודיים המאפיינים את בני הנוער. האימון בנוי על הקשבה, שיתוף, הכלה, הערכה ותמיכה. משך האימון הינו חודשיים עד שלושה ברוב המקרים והוא ממוקד מטרה. הפגישות הראשונות מוקדשות להבנת המצב הקיים וזאת על מנת לבנות תוכנית אימונים מותאמת באופן אישי ומדויק לכל מתאמן. תוכנית האימונים כוללת את המטרות המרכזיות, יעדי משנה וזמני הביצוע. מאמנת אישית לנוער הינה בעלת כלים, כישורים ויכולות להבנת תהליכים ויישום של מתודות וכלים אפקטיביים בדגש על התבוננות באפשרויות השונות לפרשנות, בדיקת כיווני הפרשנות של בן הנוער, סימולציות, כתיבה מחברת, דמיון מודרך, צפייה בסרטונים רלוונטיים, ביצוע תרגילים שונים דוגמת כתיבת מחברת, איסוף תמונות, תרגול חשיבה חיובית ועוד.

לסיכום, התפיסה של מאמנת אישית לנוער הינה שכל התהליך הינו מסע משותף המתקיים מתוך אמונה ואמון במתאמן וביכולות שלו. עצות וטיפים מהווים מרכיב בתהליך האימון, אולם העיקר הינו בניית תובנות אמיתיות שמגיעות מהמתאמן עצמו שיובילו להתחדשות ולצמיחה.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf